Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
GapWim schreef:Maar volgens jouw geloofsovertuiging, betekent dit dan niet dat god iets gemaakt heeft wat ten diepste egoistisch en slecht is?
marcel081276 schreef:heeel goed punt! petje af voor jou.
maaarten schreef:Alleen wel een punt dat niet klopt; God heeft iets goeds gemaakt, dat ten diepste egoistisch en slecht is geworden.
mohamed schreef:@ JHM
Beetje flauw om over iemand zijn motieven te speculeren, want zelfs als Marcel paddenstoelen zou gebruiken is dat totaal niet relevant voor zijn vraag.
JHM schreef:Bedankt voor je berisping. Je hebt gelijk, mijn opmerking past niet bij het Heilige leven van de Schrift waarnaar ik probeer te leven.
JHM schreef:Ik weet niet wie of wat je bedoelt met 'alle 99 andere', de Bijbel leert dat er maar één kerk is.
maaarten schreef:Alleen wel een punt dat niet klopt; God heeft iets goeds gemaakt, dat ten diepste egoistisch en slecht is geworden.
mohamed schreef:@ GapWim, het zou mij pas verontrusten als alle 100 kerken er naast zaten.
meribel schreef:@gapwim, het raakt een beetje offtopic, ik wil er best over doorpraten in een pb of ander topic.
mohamed schreef:@ GapWim, het zou mij pas verontrusten als alle 100 kerken er naast zaten.
GapWim schreef:Waarom?
GapWim schreef:Op zich is geen enkel topic dat hier actief besproken wordt nog on-topic ... maar als je liever een ander thread wenst dan wil ik hier best op ingaan.
mohamed schreef:Ik bedoel kerk in de breedste zin van het woord, want de hemel is Gods troon en de aarde zijn voetenbank (Jes 66,1) dus waar zou dat gebouw zijn wat we voor hem willen maken?
mohamed schreef:Ik bedoel kerk in de breedste zin van het woord, want de hemel is Gods troon en de aarde zijn voetenbank (Jes 66,1) dus waar zou dat gebouw zijn wat we voor hem willen maken?
GapWim schreef:Waarom geloof je dat de aarde god's voetbank is ... behalve dat het in Jes 66,1 staat?
Is dat niet wat neerbuigend?
GapWim schreef:en waarom net hier? Op de zon is het veel warmer en dit bolletje van ons is 70% water aan de buitenkant, nogal nat voor de voeten.
... en dan zijn er in het volledige observeerbare heelal nog om en bij de 60 sextillioen andere planeten en sterren, waarom net hier?
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten