Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Carl schreef:gelukkig - er is nog hoop voor ons....
![]()
je broer
Carl
Maar wél in uitverliezing??meisje20 schreef:ik geloof idd niet in reincarnatie
DesertRose schreef:uitverkiezing is iets voor achteraf. Je moet nooit van te voren zeggen: "mijn acties doen er niet toe". want dat is niet zo: als je een week geen water dringt, ben je dood.
Daarom: bekeer je! actief! een oproep naar de toekomst! persoonlijk verantwoordelijk.
maar achteraf: God heeft mij bekeerd. passief. Alle eer komt God toe.
Dat is de enige manier hoe ik met deze paradox kan omgaan. En zo onlogisch is dat niet hoor Carl. wel eens van de Kwanten gehoort?
Carl schreef:DesertRose schreef:uitverkiezing is iets voor achteraf. Je moet nooit van te voren zeggen: "mijn acties doen er niet toe". want dat is niet zo: als je een week geen water dringt, ben je dood.
Daarom: bekeer je! actief! een oproep naar de toekomst! persoonlijk verantwoordelijk.
maar achteraf: God heeft mij bekeerd. passief. Alle eer komt God toe.
Dat is de enige manier hoe ik met deze paradox kan omgaan. En zo onlogisch is dat niet hoor Carl. wel eens van de Kwanten gehoort?
Hoe je het ook bekijkt, als God de ene mens uitverkiest voor een luizenleventje, en de andere een zee van lijden laat ondergaan, dan is dat toch erg oneerlijk?
je broer
Carl
meisje20 schreef:het is ook een verkeerd beeld van mij! ik ben er namelijk van overtuigt dat je wel degelijk wat kan doen! (en dus niet moet gaan zitten afwachten!!)
bedankt mohamed! (als ze op feiten zijn gebaseerd en als ze dan uit de bijbel komen helemaal goed....)
DesertRose schreef:ELK mens heeft recht op een zee van lijden, op de hel om precies te zijn. En als God daar een paar voor spaart, dan lijkt dat niet eerlijk, maar eigenlijk is het pure goedheid van God.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten