Kerk discrimineert zwarte predikanten

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

aldo bulten
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor aldo bulten » 18 okt 2007 12:08

ik zie dwangmatig paniekerig vergrote rood geletterde tekst met een over duidelijke boodschap van iemand die in herhaling valt.
ik mis de sirene nog.

zou die persoon zich niet serieus genomen voelen?

Edit: als we er niet meer over mogen of kunnen communiceren dan kunnen we beter in een volledig gecontroleerde samenleving gaan leven.
ik hoop dat we ook over dit onderwerp gewoon goed van mening kunnen blijven wisselen.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 18 okt 2007 12:10

Toch is het eigenlijk raar dat er over gediscussieerd moet worden.
Beetje maar. ;)

En Dirk; we weten dat er nog geen besluit is, maar het is al belachelijk genoeg dat dit aangedragen wordt. En dáár hebben we het over.

Als het besluit al genomen was, zou ik me schamen voor de kerk die zich GG noemt.

Dirk
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Dirk » 18 okt 2007 12:12

aldo bulten schreef:ik zie dwangmatig paniekerig vergrote rood geletterde tekst met een over duidelijke boodschap van iemand die in herhaling valt.
ik mis de sirene nog.

jawel hoor, maar het stelselmatig niet willen inzien dat het gaat om een discussie en daarmee telkens schieten op een standput dat niet bestaat, daar werd ik een beetje moe van. juist omdat er al regelmatig hier is aangegeven dat het om een discussie gaat en niet om een vaststaand feit. maar ik wil ook wel groene letterjes nemen hoor, als je dat mooier vindt? :lol:
Wijsheid en Intelligentie: een wereld van Verschil!!

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 18 okt 2007 12:14

Dirk schreef:
aldo bulten schreef:ik zie dwangmatig paniekerig vergrote rood geletterde tekst met een over duidelijke boodschap van iemand die in herhaling valt.
ik mis de sirene nog.

jawel hoor, maar het stelselmatig niet willen inzien dat het gaat om een discussie en daarmee telkens schieten op een standput dat niet bestaat, daar werd ik een beetje moe van. juist omdat er al regelmatig hier is aangegeven dat het om een discussie gaat en niet om een vaststaand feit. maar ik wil ook wel groene letterjes nemen hoor, als je dat mooier vindt? :lol:

En omdat er nog geen beslissing genomen is, mag er geen standpunt over ingenomen worden??? De enigen die tot nu toe tegengas hebben gegeven (publiekelijk), zijn Vreugdenhil en Eckeveld.

(Zie verder mijn bovenstaande reactie.)

Dirk
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Dirk » 18 okt 2007 12:17

CaptainCaveman schreef:En Dirk; we weten dat er nog geen besluit is, maar het is al belachelijk genoeg dat dit aangedragen wordt. En dáár hebben we het over.

Nee, de uitgebreide bespreking voorafgaand de keuze is niet belachelijk (misschien geldt dit wel voor een aantal losse argumenten, maar in een goede discussie is iedere inbreng waardevol ook al is deze volkomen onjuist!). Juist door er over te praten weet je wat de voors en tegens zij, wat moeilijk en gevoelig ligt. sommige zaken moet je even de tijd geven om te rijpen. net als een vrucht: zodra de vruchtzetting heeft plaatsgevonden weet je wat het wordt, maar pas als die rijp is kun je hem plukken. en dat men in een andere kerk verder is, tja, kan.

Dirk
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Dirk » 18 okt 2007 12:19

CaptainCaveman schreef:En omdat er nog geen beslissing genomen is, mag er geen standpunt over ingenomen worden??? De enigen die tot nu toe tegengas hebben gegeven (publiekelijk), zijn Vreugdenhil en Eckeveld.

(Zie verder mijn bovenstaande reactie.)
.

O, wij mogen best hierover nadenken wat wij vinden, maar het wordt al snel moddergooien. en de GG heeft een voor buitenstaanders afgesloten besluitvormingsstructuur (net als de overheid trouwens). dus gaan zeuren dat er nog maar door twee mensen afstand is genomen is ook een beetje onzinnig.

Dirk
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Dirk » 18 okt 2007 12:21

aldo bulten schreef:ik hoop dat we ook over dit onderwerp gewoon goed van mening kunnen lijven wisselen.

eensch, maar dan zonder moddergooien naar de GG.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 18 okt 2007 12:23

André schreef:
Raido schreef:
En verder: de GG is een Hollandse kerk: wat de boer niet kent dat eet hij niet. Dit heeft tijd nodig. Ik weet zeker dat er een dag komt dat deze broeders ook bij ons voor mogen gaan. Nu zijn er nog mensen die inderdaad zijn opgevoed met het koloniale denken. Ik hoop dat broeders van het zuidelijk halfrond ons de tijd kunnen geven om ons hierop te bezinnen.
Ik woon in Twente en zit dus niet echt in een Hollandse kerk, daarnaast hebben we een Flakkeese predikant. Wij zijn ontstaan uit de agrarische cultuur dus het idee van 'wat de boer niet kent' gaat deels op.

Echter als wij een Hollandse kerk zijn, waarom moesten we dan wel de boer op naar Irian Jaya?
Precies, je kunt ook bij je buurman/vrouw beginnen. (misschien niet zo'n goed plan in Rijssen) 8)
Neuh.. hier hebben we geen vrijgo's om te bekeren 8)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 18 okt 2007 12:25

Dirk schreef:jawel hoor, maar het stelselmatig niet willen inzien dat het gaat om een discussie en daarmee telkens schieten op een standput dat niet bestaat, daar werd ik een beetje moe van. juist omdat er al regelmatig hier is aangegeven dat het om een discussie gaat en niet om een vaststaand feit. maar ik wil ook wel groene letterjes nemen hoor, als je dat mooier vindt? :lol:
Het standpunt bestaat weldegelijk en schijnbaar zijn er genoeg mensen die dat standpunt aanhouden om een beslissing hierover uit te stellen.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 18 okt 2007 12:26

Dirk schreef:
aldo bulten schreef:ik hoop dat we ook over dit onderwerp gewoon goed van mening kunnen lijven wisselen.

eensch, maar dan zonder moddergooien naar de GG.

En wat is volgens jou dan moddergooien?

De GG roept deze kritiek toch zelf over haar op? En vervolgens mag er door buitenstaanders geen kritiek worden geleverd?

Overigens; ook ik maak vooralsnog gewoon deel uit van de achterban van de GG hoor. Alleen is de vraag; voor hoe lang nog?[

Dirk
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Dirk » 18 okt 2007 12:38

Machiavelli schreef:Het standpunt bestaat weldegelijk en schijnbaar zijn er genoeg mensen die dat standpunt aanhouden om een beslissing hierover uit te stellen.

als privé standpunt wel ja, maar niet als standpunt van de GG.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 18 okt 2007 12:39

Optimatus schreef:
jamillah schreef:9 van de 10 topic lees ik ook niet meer nee, om die reden. Verder heb ik mijn punt gemaakt en daar laat ik het bij. Beter voor mijn hart èn gewicht. 8)

Je kwam een beetje over als iemand die met een antiek kanon op niets stond te schieten. :)

jajajajaja, de volgende keer pak ik mijn luchtbuks. :wink:

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 18 okt 2007 12:40

Dirk schreef:als privé standpunt wel ja, maar niet als standpunt van de GG.
Ja, omdat er binnen de GG teveel mensen dat privestandpunt hebben om gewoon te kunnen besluiten dat negers ook mogen en kunnen preken.
De GG heeft er op dit moment helemaal geen standpunt over en dat vind ik een behoorlijk kwalijke zaak.

The Engineer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor The Engineer » 18 okt 2007 16:13

Juist, ze moeten eerste nadenken voordat ze een predikant toelaten.

Moet je eens doen als ambtenaar, een neger weigeren in te schrijven.
"Being second is to be the first of the ones who lose."

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 18 okt 2007 16:18

Dirk schreef:O, wij mogen best hierover nadenken wat wij vinden, maar het wordt al snel moddergooien. en de GG heeft een voor buitenstaanders afgesloten besluitvormingsstructuur (net als de overheid trouwens). dus gaan zeuren dat er nog maar door twee mensen afstand is genomen is ook een beetje onzinnig.

De overheid staat meer open voor meningen dan de GerGem. Aangezien in de overheid iedereen iets kan inbrengen, maar in de GerGem kan maar een deel van de leden iets inbrengen.

Daarbij ben ik GerGemmer en mag ik toch zeker wel mijn mening geven hoe ik over deze discussie denk en wat mijn keuze is in deze kwestie!

Dirk schreef:
Machiavelli schreef:Het standpunt bestaat weldegelijk en schijnbaar zijn er genoeg mensen die dat standpunt aanhouden om een beslissing hierover uit te stellen.

als privé standpunt wel ja, maar niet als standpunt van de GG.

Maar omdat ze prive dit standpunt hebben, lopen veel GerGemmers er achter aan, want die en die dominee zegt het!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Terug naar “[Religie] - Open forum”