Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
aldo bulten schreef:ik zie dwangmatig paniekerig vergrote rood geletterde tekst met een over duidelijke boodschap van iemand die in herhaling valt.
ik mis de sirene nog.
zou die persoon zich niet serieus genomen voelen?
Dirk schreef:aldo bulten schreef:ik zie dwangmatig paniekerig vergrote rood geletterde tekst met een over duidelijke boodschap van iemand die in herhaling valt.
ik mis de sirene nog.
zou die persoon zich niet serieus genomen voelen?
jawel hoor, maar het stelselmatig niet willen inzien dat het gaat om een discussie en daarmee telkens schieten op een standput dat niet bestaat, daar werd ik een beetje moe van. juist omdat er al regelmatig hier is aangegeven dat het om een discussie gaat en niet om een vaststaand feit. maar ik wil ook wel groene letterjes nemen hoor, als je dat mooier vindt?
CaptainCaveman schreef:En Dirk; we weten dat er nog geen besluit is, maar het is al belachelijk genoeg dat dit aangedragen wordt. En dáár hebben we het over.
.CaptainCaveman schreef:En omdat er nog geen beslissing genomen is, mag er geen standpunt over ingenomen worden??? De enigen die tot nu toe tegengas hebben gegeven (publiekelijk), zijn Vreugdenhil en Eckeveld.
(Zie verder mijn bovenstaande reactie.)
Neuh.. hier hebben we geen vrijgo's om te bekerenAndré schreef:Precies, je kunt ook bij je buurman/vrouw beginnen. (misschien niet zo'n goed plan in Rijssen)Raido schreef:Ik woon in Twente en zit dus niet echt in een Hollandse kerk, daarnaast hebben we een Flakkeese predikant. Wij zijn ontstaan uit de agrarische cultuur dus het idee van 'wat de boer niet kent' gaat deels op.En verder: de GG is een Hollandse kerk: wat de boer niet kent dat eet hij niet. Dit heeft tijd nodig. Ik weet zeker dat er een dag komt dat deze broeders ook bij ons voor mogen gaan. Nu zijn er nog mensen die inderdaad zijn opgevoed met het koloniale denken. Ik hoop dat broeders van het zuidelijk halfrond ons de tijd kunnen geven om ons hierop te bezinnen.
Echter als wij een Hollandse kerk zijn, waarom moesten we dan wel de boer op naar Irian Jaya?
Het standpunt bestaat weldegelijk en schijnbaar zijn er genoeg mensen die dat standpunt aanhouden om een beslissing hierover uit te stellen.Dirk schreef:jawel hoor, maar het stelselmatig niet willen inzien dat het gaat om een discussie en daarmee telkens schieten op een standput dat niet bestaat, daar werd ik een beetje moe van. juist omdat er al regelmatig hier is aangegeven dat het om een discussie gaat en niet om een vaststaand feit. maar ik wil ook wel groene letterjes nemen hoor, als je dat mooier vindt?
Dirk schreef:aldo bulten schreef:ik hoop dat we ook over dit onderwerp gewoon goed van mening kunnen lijven wisselen.
eensch, maar dan zonder moddergooien naar de GG.
Optimatus schreef:jamillah schreef:9 van de 10 topic lees ik ook niet meer nee, om die reden. Verder heb ik mijn punt gemaakt en daar laat ik het bij. Beter voor mijn hart èn gewicht.
Je kwam een beetje over als iemand die met een antiek kanon op niets stond te schieten.
Ja, omdat er binnen de GG teveel mensen dat privestandpunt hebben om gewoon te kunnen besluiten dat negers ook mogen en kunnen preken.Dirk schreef:als privé standpunt wel ja, maar niet als standpunt van de GG.
Dirk schreef:O, wij mogen best hierover nadenken wat wij vinden, maar het wordt al snel moddergooien. en de GG heeft een voor buitenstaanders afgesloten besluitvormingsstructuur (net als de overheid trouwens). dus gaan zeuren dat er nog maar door twee mensen afstand is genomen is ook een beetje onzinnig.
Dirk schreef:Machiavelli schreef:Het standpunt bestaat weldegelijk en schijnbaar zijn er genoeg mensen die dat standpunt aanhouden om een beslissing hierover uit te stellen.
als privé standpunt wel ja, maar niet als standpunt van de GG.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten