Evolutietheorie

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Mortlach » 04 feb 2016 11:51

Arendsoog schreef:Dus als ik het goed begrijp, heeft men in welgeteld één (1) zirkoon betrouwbaar vastgesteld dat het 'biologisch koolstof' bevat. 1 van de 10.000 zirkonen welteverstaan. En daaruit trekt men dan zo'n, ook in termen van de ET, toch wel een behoorlijke conclusie. Ik weet niet precies wat in betreffende vakgebieden de eis is voor een meting waaraan je conclusies mag verbinden, maar 1 meetresultaat van de 10000 dat een positieve uitslag geeft, vind ik eerlijk gezegd niet bijzonder veel en representatief. Maar dat zal wel aan mij liggen. Leuk natuurlijk dat de auteurs hiervan hun paper gepubliceerd kregen :D

Nee, natuurlijk is het niet veel. Of het representatief is, is maar de vraag. Het gaat om een behoorlijk zeldzaam proces, het 'vangen' van koolstof in een zirkoon terwijl die wordt gevormd. Ik vind het daarom juist ook zo bijzonder dat van de 0,02% van het onderzochte materiaal dat de koolstof bevat, nog eens de helft wordt afgekeurd. We hebben het in feite over gefossiliseerde atomen. Er wordt ook gemeld dat het resultaat een reeds bestaande schatting onderbouwt.

Natuurlijk maakt één zwaluw nog geen zomer, maar een zwaluw bewijst wel dat er ten minste zwaluw bestaat. Daar zul je vervolgens dus wel iets mee moeten. Simpelweg ontkennen dat zwaluwen niet bestaan, gaat nu dus niet meer als je intellectueel eerlijk wilt blijven.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

_Sjors_
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor _Sjors_ » 04 feb 2016 12:40

Mortlach schreef:Natuurlijk maakt één zwaluw nog geen zomer, maar een zwaluw bewijst wel dat er ten minste zwaluw bestaat. Daar zul je vervolgens dus wel iets mee moeten. Simpelweg ontkennen dat zwaluwen niet bestaan, gaat nu dus niet meer als je intellectueel eerlijk wilt blijven.

Het gaat erom dat de zomer bewezen wordt... Uw zwaluw bewijst alleen maar dat er koolstof opgesloten zit in zirkonium.
In den beginne schiep God den hemel en de aarde. (Genesis1:1)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 04 feb 2016 13:02

_Sjors_ schreef:Het gaat erom dat de zomer bewezen wordt... Uw zwaluw bewijst alleen maar dat er koolstof opgesloten zit in zirkonium.

Nee, dat is net het hele punt. Er zit koolstof opgesloten in een zirkonium dat door een biologisch proces is bewerkt.

Arendsoog
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Arendsoog » 04 feb 2016 13:51

Mortlach schreef:Nee, natuurlijk is het niet veel. Of het representatief is, is maar de vraag. Het gaat om een behoorlijk zeldzaam proces, het 'vangen' van koolstof in een zirkoon terwijl die wordt gevormd. Ik vind het daarom juist ook zo bijzonder dat van de 0,02% van het onderzochte materiaal dat de koolstof bevat, nog eens de helft wordt afgekeurd. We hebben het in feite over gefossiliseerde atomen. Er wordt ook gemeld dat het resultaat een reeds bestaande schatting onderbouwt.

Natuurlijk maakt één zwaluw nog geen zomer, maar een zwaluw bewijst wel dat er ten minste zwaluw bestaat. Daar zul je vervolgens dus wel iets mee moeten. Simpelweg ontkennen dat zwaluwen niet bestaan, gaat nu dus niet meer als je intellectueel eerlijk wilt blijven.

Als er 1 zwarte zwaan waargenomen wordt, kan het zijn dat er zwarte zwanen bestaan. Het kan echter ook zijn dat deze zwaan in de olie gezeten heeft, of dat deze zwaan door een dieronvriendelijk persoon zwart geverfd is. Wie het vatten kan, die vatte het.

Ik weet niet veel van deze geologische dingen, maar in andere vakgebieden koopt men niet veel voor zo'n bewijs, schat ik in.
De hemelen vertellen Gods eer, en het uitspansel verkondigt Zijner handen werk. Psalm 19:2

kinpruik

Berichtdoor kinpruik » 04 feb 2016 14:11

Arendsoog schreef:Als er 1 zwarte zwaan waargenomen wordt, kan het zijn dat er zwarte zwanen bestaan. Het kan echter ook zijn dat deze zwaan in de olie gezeten heeft, of dat deze zwaan door een dieronvriendelijk persoon zwart geverfd is. Wie het vatten kan, die vatte het.

Ik weet niet veel van deze geologische dingen, maar in andere vakgebieden koopt men niet veel voor zo'n bewijs, schat ik in.

Het verschil met de vergelijking met de zwaan en dit specifieke geval is dat ze het subject onder controle hebben. De zwaan is niet weggevlogen, ze kunnen dus concluderen dat het zwarte geen olie of verf is.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 04 feb 2016 16:01

Arendsoog schreef:Als er 1 zwarte zwaan waargenomen wordt, kan het zijn dat er zwarte zwanen bestaan. Het kan echter ook zijn dat deze zwaan in de olie gezeten heeft, of dat deze zwaan door een dieronvriendelijk persoon zwart geverfd is. Wie het vatten kan, die vatte het.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je ontzettend hard aan het proberen bent je ergens onder uit te wurmen.

Wat creationisten in wezen zeggen: er bestaan geen zwanen.
- Wetenschapper laat ze een zwarte zwaan zien.
- Creationist reageert: Ja, maar, normaal gesproken zijn zwanen wit!

In het artikel worden een aantal scenario's genoemd waardoor de verhouding C12-C13 zou kunnen zijn veroorzaakt maar alle oorzaken worden gewogen en afgewezen omdat de verhouding dan net even wat anders zou zijn.

Nu je bekend bent met deze resultaten, kun je niet langer volhouden dat er 4,1 miljard jaar geleden geen leven op aarde was. Maar goed, het laat wederom zien dat sommige creationisten volledig immuun zijn voor feiten. Ze roepen om het hardst om bewijs, maar zodra dat bewijs wordt gepresenteerd, is het niet goed, niet goed genoeg, koopt men er niets voor, etc, etc. Ze laten zich daarmee natuurlijk ontzettend in de kaart kijken.

_Sjors_
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor _Sjors_ » 04 feb 2016 16:08

Afbeelding

Nog eentje voor uw verzameling.

_Sjors_
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor _Sjors_ » 04 feb 2016 16:10

Afbeelding

Of deze, ook wel grappig.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 04 feb 2016 17:46

Als je een creationist het verschil tussen een steen en een levend organisme moet uitleggen, is er nog erger met ze gesteld dan ik al vreesde.

kinpruik

Berichtdoor kinpruik » 04 feb 2016 17:47

_Sjors_ schreef:Nee, maar ik volg het principe van de reclame!

Je post leugens. Ik zou beter van een belijdend christen moeten verwachten. Ik heb hierboven een plaatje regel voor regel van je ontkracht, ga je daar nog op in?

Mortlach schreef:Als je een creationist het verschil tussen een steen en een levend organisme moet uitleggen, is er nog erger met ze gesteld dan ik al vreesde.

Volgens mij is jonge-aarde-creationisme dan ook een soort collectieve hersenafwijking.

_Sjors_
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor _Sjors_ » 04 feb 2016 17:51

kinpruik schreef:Volgens mij is jonge-aarde-creationisme dan ook een soort collectieve hersenafwijking.

Toegegeven: ik heb een MBD. Maar om dat nu te generaliseren en collectief goed van te maken? Volgens mij is het weer tijd voor:

Afbeelding

Met vriendelijke groeten,

Sjors.

_Sjors_
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor _Sjors_ » 04 feb 2016 18:22

Nou moe, hoe kunt u dat nu zeggen?

Ik ben best wel goed als ik meedoe met de "Beste vrienden Quiz" hoor!

Sjors.

kinpruik

Berichtdoor kinpruik » 04 feb 2016 19:03

_Sjors_ schreef:Nou moe, hoe kunt u dat nu zeggen?

Ik ben best wel goed als ik meedoe met de "Beste vrienden Quiz" hoor!

Sjors.

Het punt is Sjors, dat die achterlijke plaatjes van je al zo'n 100x ontkracht zijn in dit topic alleen. In de mondiale evolutiediscussie is dit dan ook helemaal geen issue meer. Daarom worden ze ook irritant. Vervolgens als mensen er geïrriteerd op reageren kom je met een flauw plaatje wat suggereert alsof er op die hele 'argumenten' niet in wordt gegaan. Hou eens op met intellectueel oneerlijk te zijn. De Heer heeft het niet zo op leugenaars.

Mortlach schreef:Met creationisten over evolutie praten is alsof je probeert te schaken tegen een duif: ze gooien alle stukken omver, schijten het bord onder en doen dan net of ze gewonnen hebben :-)

Haha, die is wel sterk ja. :P

_Sjors_
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor _Sjors_ » 04 feb 2016 19:06

kinpruik schreef:die achterlijke plaatjes

U komt heel sterk over met uw gescheld!

Sjors.

kinpruik

Berichtdoor kinpruik » 04 feb 2016 19:48

_Sjors_ schreef:U komt heel sterk over met uw gescheld!

Sjors.

'Achterlijk' is geen schelden. Ik bedoel achterlijk in de zin van heeeeeeel erg achterhaald. Dat zijn ze namelijk ook.

Terug naar “[Religie] - Open forum”