Arendsoog schreef:Dus als ik het goed begrijp, heeft men in welgeteld één (1) zirkoon betrouwbaar vastgesteld dat het 'biologisch koolstof' bevat. 1 van de 10.000 zirkonen welteverstaan. En daaruit trekt men dan zo'n, ook in termen van de ET, toch wel een behoorlijke conclusie. Ik weet niet precies wat in betreffende vakgebieden de eis is voor een meting waaraan je conclusies mag verbinden, maar 1 meetresultaat van de 10000 dat een positieve uitslag geeft, vind ik eerlijk gezegd niet bijzonder veel en representatief. Maar dat zal wel aan mij liggen. Leuk natuurlijk dat de auteurs hiervan hun paper gepubliceerd kregen
Nee, natuurlijk is het niet veel. Of het representatief is, is maar de vraag. Het gaat om een behoorlijk zeldzaam proces, het 'vangen' van koolstof in een zirkoon terwijl die wordt gevormd. Ik vind het daarom juist ook zo bijzonder dat van de 0,02% van het onderzochte materiaal dat de koolstof bevat, nog eens de helft wordt afgekeurd. We hebben het in feite over gefossiliseerde atomen. Er wordt ook gemeld dat het resultaat een reeds bestaande schatting onderbouwt.
Natuurlijk maakt één zwaluw nog geen zomer, maar een zwaluw bewijst wel dat er ten minste zwaluw bestaat. Daar zul je vervolgens dus wel iets mee moeten. Simpelweg ontkennen dat zwaluwen niet bestaan, gaat nu dus niet meer als je intellectueel eerlijk wilt blijven.