Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Je kan best op een vriendelijke liefdevolle en vriendschappelijke manier met hen omgaan, zonder je eigen morele overtuigingen te relativeren en voor je te houden. Nu is het mijn overtuiging dat dat ook wel moet kunnen met homoseksualiteit, al moet ik bekennen daar in mijn directe omgeving weinig te maken te hebben gehad. Nogmaals, als het maar niet een wettisch gezeur en doordrammen blijft, maar een oprecht delen van je eigen morele overtuiging, vanuit naastenliefde.
hubert schreef:Dit is nu juist wat mij zo stoort in de refowereld. Altijd maar dat veronderstelde 'weten' en dan dat vingertje. Bijbelse naastenliefde is volgens mij de naaste liefhebben zoals je zelf liefgevonden zou willen worden. Dat is toch niet zó moeilijk?
De homoseksueel in dit voorbeeld wil lief worden gevonden (concreter: worden geaccepteerd) en niet worden ge-be- of veroordeeld. Hij/zij kan er namelijk niets aan veranderen.
Waarom zou je je eigen star- en vooringenomenheid niet eens laten varen. Juist als christen!
Praat ook eens met deze mensen, dan krijg je namelijk een heel andere kijk op de dingen.
p'siesBoekenlezer schreef:Die video gaat ook niet over de wetswijziging in Frankrijk, en is dus buiten het onderwerp.![]()
Dus dan kan het verstandig zijn om eens te zwijgen.
Verder kan van vooringenomenheid bij mij moeilijk spraken zijn, want ik ben opgevoed in een kerk waar homoseksualiteit volledig geaccepteerd is, waar ze zelfs een praktiserende homoseksuele ouderling hadden. Het is bij mij wel degelijk een mening die voortkomt uit het bestuderen van de Bijbel en mij laten richten door Gods Woord, niet vanuit een opvoeding, of vooroordelen, of walging.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten