kinpruik schreef:Dat kun je ook niet zeggen omdat het niet waar is. Ten eerste is 99% van de wereldwijde biologen evolutionist, en daarom is de term evolutionist een foute term. Het impliceert namelijk dat mensen die in evolutie geloven niet in de ruime meerderheid zijn, wat wel het geval is. Daarnaast kun je een willekeurig 'gesprek' of 'debat' op youtube terugkijken, of zelfs dit topic een aantal pagina's teruglezen, en je komt toch heel wat vrij zwakke argumenten tegen. Arendsoog impliceerde een paar pagina's geleden nog dat omdat we iets niet absoluut zeker weten, het tegendeel even waarschijnlijk is. Dit soort truukjes worden vrijwel continu gebruikt, een enkele uitzondering nagelaten.
Omdat 99% van de biologen evolutionist is, is de term fout? Hahahaha, laat me niet lachen.
Vervolgens stel je voor het gemak de biologen gelijk aan alle mensen, deel voor geheel noemen we dat. Natuurlijk kom je zwakke argumenten tegen, dat geldt altijd. Jij impliceert nog steeds dat als het aantal aanhangers van iets groter is dan het aantal aanhangers van de tegengestelde bewering van dat iets, dat dus iets meer waarheidsgehalte bevat. Daar ging ik op in, want dat is gewoon absoluut niet waar.
kinpruik schreef:
In de relevante beroepsgroepen niet hoor. Daar is de ET algemeen geaccepteerd. De bezwaren tegen de ET komen vrijwel exclusief uit religieuze hoek, en zijn alleen gebaseerd op interpretaties van het eigen heilige schrift.
Daar maken ze zich over het algemeen helemaal niet druk over wel ET of geen ET. En of ET waar is of niet waar, daar hebben niet alleen de volgens jou relevante beroepsgroepen mee te maken.
kinpruik schreef:
Natuurlijk heeft het met de waarheid ervan te maken. Absolute zekerheid is een onmogelijkheid, dat weten we nu wel. Wat wel zo is is dat de ET zeeeeeeeeeeeeeeeer waarschijnlijk gewoon correct is. Het is dan ook helemaal geen goedkoop argument om te zeggen dat de wetenschappelijke concensus doorslaggevend mag zijn in deze, ik vind het juist goedkoop om al die wereldwijde wetenschappelijke inspanningen van de afgelopen 150 jaar weg te doen met het argument van absolute zekerheid. Je onderschat volgens mij ook hoe vreselijk veel bewijs er is gevonden.
Waarbij we al een simpel voorbeeldje hebben gezien van een hypothese die Lock&Stock liet voorbij komen wat gebruikt werd als bewijs en wat prima in de evolutietheorie past. Dat er nog 80 andere relevante verklaringen te bedenken zijn wordt niet vermeld. Maar vervolgens wordt het wel als bewijs gebruikt voor nieuwe zaken. Is het waar of niet? Geen hond die het weet, alleen op basis van een vrij logisch klinkende verklaring hangt dit aan elkaar vast.