Doodse stilte voor de macht van islam

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

irmo
Kapitein
Kapitein

Re: Doodse stilte voor de macht van islam

Berichtdoor irmo » 29 okt 2020 19:23

Marnix schreef:Kijk, met dat laatste ben ik het helemaal eens. Maar als je daar nou eens stopt. Moslim-extremisten die mensen aanvallen / doden omdat er ergens een cartoon is verschenen sporten niet. Er zit een steekje bij ze los. Net als bij "christenen" die uit naam van hun geloof belachelijke dingen doen. Maar daarop kan je nog niet een hele religie afrekenen.

Kijk, zijn we het daarover iig met elkaar eens. Dank je.

Marnix schreef:Ik zeg alleen dat als iemand hier wel de mogelijkheid openlaat dat niet-christenen gered kunnen worden, je heel hard gaat roepen dat dat niet kan. Blijkbaar hou je je eigen denkbeelden maar wat graag in stand....

Welke andere mogelijkheden zie jij dan? Ik zie ze niet, echt niet. Als je Jezus niet aanneemt dan ga je toch verloren? Ik heb nog nooit anders gehoord….

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 29 okt 2020 19:35

benefietdiner schreef:Je zit net als Marnix er naast. Allen moslims leer de Jihad niet een uitgezonderd. Jihad betekend streven of inspannen gericht op het realiseren van de islam. Er wordt wel onderscheid gemaakt tussen offensief en defensief en… zoals gezegd die is flinter dun wat we momenteel zien in Frankrijk en wat staat nog meer te wachten.

Kijk voor de grap eens hoe verschillend kerken kunnen kijken naar bijvoorbeeld de theocratie.
En besef dan dat de islam net zo verdeeld is.

Hoeveel moslims heb jij gesproken over dit onderwerp?
Praat je met hen of over hen?

En natuurlijk is er een school binnen de islam die jihad als fysieke oorlog ziet en daarnaast ook nog eens al verplichte zuil.
En die groep moet erg goed gemonitord worden (en niet verboden, dan heb je er namelijk helemaal geen zicht meer op).
En de echte gekken daar moeten opgepakt worden.

Maar de meeste moslims die ik gesproken heb kijken ook met schaamte toe naar wat hun religie in een kwaad daglicht stelt.

En nogmaals: heb je de koran gelezen? Of alleen een uittreksel van Wilders?

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 29 okt 2020 19:40

irmo schreef:Ik meende dat op te maken uit jouw laatste post....
EN nog steeds de vraag: Wat vind jij daar nou van? Dat er (veel) christenen zijn, misschien ook wel in jouw kerk, die dat doen?

Ik weet van zaken als incest, machtsmisbruik en zelfverrijking (hoewel ik alleen de 2e zie in mijn gemeente)

Ik veroordeel dat ten stelligste.
En ik zie dat niet als een christelijke daad, net zo min als de gemiddelde moslim 9/11 als geloofsdaad ziet.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 29 okt 2020 20:33

StillAwake schreef:Kijk voor de grap eens hoe verschillend kerken kunnen kijken naar bijvoorbeeld de theocratie.
Ja maar je moet niet naar kerken kijken in de eerste plaats maar naar Jezus de Christus of Messias, dat is het doel. Natuurlijk zijn kerken verschillend, zoveel hoofden zoveel zinnen.
StillAwake schreef:En besef dan dat de islam net zo verdeeld is.
natuurlijk ook daar verdeeldheid maar hun doel is een andere de verwerping van Jezus de Christus of Messias naar hun monotheïsme. Op verschillende moskeeën hier in Nederland staat het letterlijk met hoofdletters GOD HEEFT GEEN ZOON.
StillAwake schreef:En natuurlijk is er een school binnen de islam die jihad als fysieke oorlog ziet en daarnaast ook nog eens al verplichte zuil.
Je maakt steeds weer de zelfde fout. Allen moslims leren de jihad alleen in de offensieve vorm de defensieve vorm zit ondergronds.
StillAwake schreef:En die groep moet erg goed gemonitord worden (en niet verboden, dan heb je er namelijk helemaal geen zicht meer op).
En de echte gekken daar moeten opgepakt worden.
Dat is onmogelijk om die gekken op te pakken omdat bijvoorbeeld je islamitische buurman zomaar om kan slaan van offensief naar defensie (in de grondbeginsel heeft hij het al geleerd) als hij bijvoorbeeld boos of nijdig wordt.
StillAwake schreef:Maar de meeste moslims die ik gesproken heb kijken ook met schaamte toe naar wat hun religie in een kwaad daglicht stelt.
Die zijn hypocriet want als ze serieus zijn moeten ze de totale jihad uit hun leer verwijderen en dat is een onmogelijkheid voor hun want dat betekend moslim af worden.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 29 okt 2020 20:56

Links maakt enorme denkfout over islamterreur’.

Links Nederland denkt de moslimgemeenschap in bescherming te nemen door weg te kijken van de radicale islam. Wie kritiek uit op islamitisch extremisme is bang om ook de gematigde moslim te beledigen. „Een ziekelijke denkfout, die ook vandaag weer zal worden gemaakt na de aanslag in Nice”, zegt Telegraafverslaggever Wierd Duk.

Mee eens. Soft en slappe houding en de ondergang van eens onze mooie Nederlandse samenleving waar burgers in vrijheid leefden. Duisternis, is aanstaande. Opdat we nooit zullen vergeten wie hiervoor verantwoordelijk zijn geweest.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 29 okt 2020 21:08

benefietdiner schreef:Je zit net als Marnix er naast. Allen moslims leer de Jihad niet een uitgezonderd. Jihad betekend streven of inspannen gericht op het realiseren van de islam. Er wordt wel onderscheid gemaakt tussen offensief en defensief en… zoals gezegd die is flinter dun wat we momenteel zien in Frankrijk en wat staat nog meer te wachten.

Zo, aan je taalgebruik gezien wordt het tijd voor een integratiecursus. Verder, lees de site jog een keer waar je zelf naar linkt. Voor wat jihad inhoudt, welke vormen er zijn en dat het overgrote deel van de moslims de variant waarbij jihad oproept tot geweld, afkeurt.....
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 29 okt 2020 22:17

Marnix schreef:Zo, aan je taalgebruik gezien wordt het tijd voor een integratiecursus. Verder, lees de site jog een keer waar je zelf naar linkt. Voor wat jihad inhoudt, welke vormen er zijn en dat het overgrote deel van de moslims de variant waarbij jihad oproept tot geweld, afkeurt.....

Reageer inhoudelijk aub. Ik let toch ook niet op jou taalfouten.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 29 okt 2020 22:36

benefietdiner schreef:Reageer inhoudelijk aub. Ik let toch ook niet op jou taalfouten.

[-X

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 30 okt 2020 00:41

benefietdiner schreef:Reageer inhoudelijk aub. Ik let toch ook niet op jou taalfouten.

Jawel jij let daar ook op, dat blijkt toch?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

hans0166
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor hans0166 » 30 okt 2020 07:14

benefietdiner schreef:Ja maar je moet niet naar kerken kijken in de eerste plaats maar naar Jezus de Christus of Messias, dat is het doel. Natuurlijk zijn kerken verschillend, zoveel hoofden zoveel zinnen.
natuurlijk ook daar verdeeldheid maar hun doel is een andere de verwerping van Jezus de Christus of Messias naar hun monotheïsme. Op verschillende moskeeën hier in Nederland staat het letterlijk met hoofdletters GOD HEEFT GEEN ZOON.
Je maakt steeds weer de zelfde fout. Allen moslims leren de jihad alleen in de offensieve vorm de defensieve vorm zit ondergronds.
Dat is onmogelijk om die gekken op te pakken omdat bijvoorbeeld je islamitische buurman zomaar om kan slaan van offensief naar defensie (in de grondbeginsel heeft hij het al geleerd) als hij bijvoorbeeld boos of nijdig wordt. Die zijn hypocriet want als ze serieus zijn moeten ze de totale jihad uit hun leer verwijderen en dat is een onmogelijkheid voor hun want dat betekend moslim af worden.

nou ben ik over het algemeen niet de meest tactische deelnemer, maar je gooit alles wel heel gemakkelijk op een hoop.
Er zijn vele christelijke groeperingen die in de praktijk hetzelfde doen als in de karikatuur die jij schetst.

Verder denk ik dat de tegenstelling tussen christen en moslim op papier bijna niet bestaat. Wij hebben het christendom bijna volledige vergeestelijkt, maar als je de bijbel leest, is die net zo radicaal en vooral praktisch als de koran is.
We kunnen ons, denk ik, wel eens afvragen of dat wel helemaal de bedoeling is van het christelijk geloof.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 30 okt 2020 08:01

Marnix schreef:Zoals StillAwake al aangeeft, het enige waar hij en ik hier tegen ageren is tegen het beeld dat benefietdiner schetst, dat moslims stuk voor stuk gewelddadig zijn en diep in hun hart dit soort aanslagen van harte toejuichen omdat dit het gedachtegoed van hun religie zou zijn.
"Stuk voor stuk" betekent niemand uitgezonderd en dat gelooft vrijwel niemand. Ik vind het dus een stropop redenering die afleidt van het probleem. Want als iemand zegt dat moslimextremisme diep verankerd is in de moslimgemeenschap (helaas is dat zo), dan zegt dat nog niet dat elke moslim (of de meeste moslims) dus ook extremist is.
Onderzoeken zeggen dat een minderheid van moslims geweld goedkeurt. Als je in ogenschouw neemt dat er 1 miljard moslims zijn, is dat al erg genoeg, want dat zijn een heleboel mensen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 30 okt 2020 09:11

hans0166 schreef: Wij hebben het christendom bijna volledige vergeestelijkt, maar als je de bijbel leest, is die net zo radicaal en vooral praktisch als de koran is.
We kunnen ons, denk ik, wel eens afvragen of dat wel helemaal de bedoeling is van het christelijk geloof.

Ja dat is zeker de bedoeling.
De Bijbel is een letterlijk citaat van velen personen die door God Geest gedreven zijn dat was mohammed niet.
Daarom is de Bijbel een geestelijk boek.
Zolang wij de oude mens blijven die leven naar het vlees zijn wij niet instaat om het Woord van God te begrijpen nog toe te passen in ons leven. De oude mens is niet instaat om te wandelen naar wat het Woord zegt want het vlees gaat niet samen met de Geest.
Romeinen 8:7 zegt dat Het Woord van God is Geest en is alleen te begrijpen door de geest van de mens en niet door het vlees. Uitgebreid te vinden in Jacobus 4.

hans0166
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor hans0166 » 30 okt 2020 09:51

benefietdiner schreef:Ja dat is zeker de bedoeling.

waarom? dit is een erg protestants standpunt zeker niet universeel christelijk

benefietdiner schreef:De Bijbel is een letterlijk citaat van velen personen die door God Geest gedreven zijn dat was mohammed niet.
Daarom is de Bijbel een geestelijk boek.

dat is de discussie niet, en het waarom is met die stelling onzin.

benefietdiner schreef:Zolang wij de oude mens blijven die leven naar het vlees zijn wij niet instaat om het Woord van God te begrijpen nog toe te passen in ons leven.

je spreekt dus tegen dat het geestelijk is, toepassing is altijd "doen". Geestelijk is dus maar een fase.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 30 okt 2020 10:15

hans0166 schreef:waarom? dit is een erg protestants standpunt zeker niet universeel christelijk
dat is de discussie niet, en het waarom is met die stelling onzin.
je spreekt dus tegen dat het geestelijk is, toepassing is altijd "doen". Geestelijk is dus maar een fase.

Afbeelding

We zitten op een verschillend level.
Lees de levensbeschrijving van ‘Ibn Ishak’ over Mohammed: https://nl.wikipedia.org/wiki/Ibn_Ishaq lees ook de link: https://www.thereligionofpeace.com/page ... rayza.aspx en leg dit naast de evangeliën en vraag je eerlijk af op wie je je leven kunnen bouwen.

hans0166
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor hans0166 » 30 okt 2020 11:57

benefietdiner schreef:Lees de levensbeschrijving van ‘Ibn Ishak’ over Mohammed: https://nl.wikipedia.org/wiki/Ibn_Ishaq lees ook de link: https://www.thereligionofpeace.com/page ... rayza.aspx en leg dit naast de evangeliën en vraag je eerlijk af op wie je je leven kunnen bouwen.

Ik heb jouw linkjes met onderbuikjes helemaal niet nodig, die van mezelf is groot genoeg.
Het topic is over de stilte mbt tot de islam, niet jouw evangelie vergeleken met de koran. Want op de christelijke evangelies is ook wel het een en ander aan te merken qua overlevering en toevoegingen.

Terug naar “[Religie] - Open forum”