Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
dingo schreef:Fijn zo'n topic, ik krijg gelijk weer zo'n heerlijk warm gevoel van binnen als broeders en zusters van verschillende christelijke oorsprong zo vriendelijk met elkaar omgaan.
Yoshi schreef:Maar is deze stichting nu gereformeerd of evangelicaal?
Chaya schreef:Ik vind het eigenlijk best bizar.
Net als bij een bakkerswinkel gaan staan en dan zeggen tegen de klanten die met brood van bakker Fred naar buiten komen: "het brood van bakker Gijs 100 meter verderop, is veel gezonder hoor".
Nu snap ik het begrip refobeurzen al niet, dat scheelt misschien.
Ik weet het niet, ik heb zo'n voorgevoel dat het niet echt zal stichten.
Teus schreef:En als jij daar staat, verstand van brood hebt en weet dat je van dat brood van bakker Fred gemakkelijk dood kan gaan?
Teus schreef:En als jij daar staat, verstand van brood hebt en weet dat je van dat brood van bakker Fred gemakkelijk dood kan gaan?
Chaya schreef:Ach Teus, na een tijdje forumervaring weet ik dat het onmogelijk is om een ander te overtuigen.![]()
Ik weet ook dat er overal een tijd voor is, het zaad op verkeerde momenten gestrooid kan worden, een boer weet daar alles van.
Gaat hij het zaad strooien wanneer extreme droogte verwacht wordt, of wanneer een zwerm vogels over de akker circuleert?
M.a.w. het zijn gezinnen die een dagje uit gepland hebben - in eigen kring - en verwachten dan niet dat er "dissidenten" staan die hun prediking bekritiseren en fileren.
Teus schreef:Het gaat niet om ons en wanneer God het wil staat er niets in de weg al vliegen er 10.000 vogels boven of staat satan er met een heel leger er omheen.
Het gaat er om of God je geroepen hebt dat te doen, je kunt het niet zelf, je hebt Hem daar voor nodig.
Als iemand daar getuigt, getuigen over iets kun je alleen wanneer je het precies weet hoe het in elkaar steekt en dat kan in dit geval alleen door de Heilige Geest, is het alleen maar te prijzen.
Teus schreef:
Het gaat er om of God je geroepen hebt dat te doen,
Chaya schreef:Stel, jij doet een dagje pretpark met je gezin en je wordt vóór de ingang staande gehouden door iemand van een groepering, waarvan je weet dat ze uit "jouw" kerk zijn vertrokken. Ze proberen jou te overtuigen dat je onder een valse leer zit.
Hoe reageer je dan, als je kind aan je hand staat te trekken: Pappa, kom nou en Je vrouw loopt al richting kassa.
Allerlei mensen van jouw kerk lopen langs je heen.
Zeg nu eerlijk, is dat de goede plaats en het juiste tijdstip?
Is dit stichtend en opbouwend?
Honesty schreef:1. Een pretpark, circus of kermis is niet echt stichtend en opbouwend, nee.
Teus schreef:Het gaat niet om ons en wanneer God het wil staat er niets in de weg al vliegen er 10.000 vogels boven of staat satan er met een heel leger er omheen.
Het gaat er om of God je geroepen hebt dat te doen, je kunt het niet zelf, je hebt Hem daar voor nodig.
Als iemand daar getuigt, getuigen over iets kun je alleen wanneer je het precies weet hoe het in elkaar steekt en dat kan in dit geval alleen door de Heilige Geest, is het alleen maar te prijzen.
Chaya schreef:Stel, jij doet een dagje pretpark met je gezin en je wordt vóór de ingang staande gehouden door iemand van een groepering, waarvan je weet dat ze uit "jouw" kerk zijn vertrokken. Ze proberen jou te overtuigen dat je onder een valse leer zit.
Hoe reageer je dan, als je kind aan je hand staat te trekken: Pappa, kom nou en Je vrouw loopt al richting kassa.
Allerlei mensen van jouw kerk lopen langs je heen.
Zeg nu eerlijk, is dat de goede plaats en het juiste tijdstip?
Is dit stichtend en opbouwend?
Teus schreef:
Het gaat er om of God je geroepen hebt dat te doen,
rotterdam schreef:Kun je aangeven, Teus, waar en wanneer God ons heeft geroepen om evangeliseren onder "ietsepietsie" andersdenkende zuster en broeders ?
1 Kor. 12 zegt ;
3 Daarom maak ik u bekend, dat niemand, die door den Geest Gods spreekt, Jezus een vervloeking noemt; en niemand kan zeggen, Jezus den Heere te zijn, dan door den Heiligen Geest.
4 En er is verscheidenheid der gaven, doch het is dezelfde Geest;
5 En er is verscheidenheid der bedieningen, en het is dezelfde Heere;
6 En er is verscheidenheid der werkingen, doch het is dezelfde God, Die alles in allen werkt.
7 Maar aan een iegelijk wordt de openbaring des Geestes gegeven tot hetgeen oorbaar is.
8 Want dezen wordt door den Geest gegeven het woord der wijsheid, en een ander het woord der kennis, door denzelfden Geest;
9 En een ander het geloof, door denzelfden Geest; en een ander de gaven der gezondmakingen, door denzelfden Geest.
10 En een ander de werkingen der krachten; en een ander profetie; en een ander onderscheidingen der geesten; en een ander menigerlei talen; en een ander uitlegging der talen.
11 Doch deze dingen alle werkt een en dezelfde Geest, delende aan een iegelijk in het bijzonder, gelijkerwijs Hij wil.
12 Want gelijk het lichaam een is, en vele leden heeft, en al de leden van dit ene lichaam, vele zijnde, maar een lichaam zijn, alzo ook Christus.
13 Want ook wij allen zijn door een Geest tot een lichaam gedoopt; hetzij Joden, hetzij Grieken, hetzij dienstknechten, hetzij vrijen; en wij zijn allen tot een Geest gedrenkt.
14 Want ook het lichaam is niet een lid, maar vele leden.
15 Indien de voet zeide: Dewijl ik de hand niet ben, zo ben ik van het lichaam niet; is hij daarom niet van het lichaam?
16 En indien het oor zeide: Dewijl ik het oog niet ben, zo ben ik van het lichaam niet; is het daarom niet van het lichaam?
17 Ware het gehele lichaam het oog, waar zou het gehoor zijn? Ware het gehele lichaam gehoor, waar zou de reuk zijn?
18 Maar nu heeft God de leden gezet, een iegelijk van dezelve in het lichaam, gelijk Hij gewild heeft.
19 Waren zij alle maar een lid, waar zou het lichaam zijn?
20 Maar nu zijn er wel vele leden, doch maar een lichaam.
Dit zegt de Bijbel - waarom zegt Teus iets anders ?
Teus schreef:
Het hangt er van af wat jij onder ietsiepietsie verstaat.
Protestanten evangeliseren onder protestanten - dat is ietsiepietsie.
Dat jij hele groepen wilt uitsluiten omdat ze met hun visie niet aansluiten bij jouw denkwereld is jouw probleem.
Waarschijnlijk kom je zelf uit de G.G.(i.N). Dat zie je wel vaker.
Wij in Rotterdam noemen dat nestbevuilers.
Ik heb de indruk dat jij denkt dat wanneer je naar de kerk gaat je ook een christen bent.
Je kunt beter voor jezelf denken daar heb je m.i. de handen vol aan.
Ik heb overigens de indruk dat jij alleen mensen met dezelfde visie als jij "christenen" noemt.
Waarom wil je de ander veranderen ? Ik heb het al eerder aangehaald maar niemand geeft inhoudelijk reactie. Ook jij niet.
1) wat wordt er vlg jou bedoelt in 1 Kor. 12 ?
2) en Marcus 9 ; En Johannes antwoordde Hem, zeggende: Meester! wij hebben een gezien, die de duivelen uitwierp in Uw Naam, welke ons niet volgt; en wij hebben het hem verboden, omdat hij ons niet volgt. Doch Jezus zeide: Verbiedt hem niet; want er is niemand, die een kracht doen zal in Mijn Naam, en haastelijk van Mij zal kunnen kwalijk spreken. Want wie tegen ons niet is, die is voor ons.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten