Mortlach schreef:Toch doen we die elke dag. Als ik zeg dat kabouters niet bestaan, is dat een absolute uitspraak die ik niet kan bewijzen. Het is een verkorting van de constatering dat ik nog nooit een kabouter heb gezien en dat ze natuurkundig niet kunnen bestaan. (je kunt de lichaamsdimensies niet zomaar aanpassen). Als jij ervan overtuigd bent dat ze wel bestaan, dan zul jij met bewijs moeten komen. Technisch gezien heb je dus wel gelijk, maar taal is iets praktisch, dus zie ik weinig problemen met mijn uitspraak.
Dat mag waar wezen, maar als een redelijk aantal mensen toch kaboutertjes hebben gezien en de kaboutertjes zelf hun stem ook laten horen liggen de zaken toch anders lijkt mij.
Dus als jij zegt dat het niet werkt dan maak jij mensen, zoals die mevrouw die Parkinson had, gewoon tot leugenaar of fantast of zoiets.
Mortlach schreef:Zeggen al die gebedsgenezers dan ook allemaal voor zo'n seminar? Gek dan toch dat er zogenaamd zo veel mensen genezen. Iedereen, als je dat filmpje mag geloven. Ik proef hier dus een wat dubbele boodschap.
Ik heb dat filmpje niet gezien, en wie wat zegt kan ik allemaal niet bijhouden hoor. Zo eenduidig zijn de evangelicalen ook niet!
Ik heb hier altijd het gevoel dat ik me moet verdedigen over
alles wat in evangelieland-wereld gebeurt, maar onze gemeentes bestaan los van elkaar hoor. In gemeente X kan men dingen leren waar gemeente Y totaal niet achter staat.
Ik was gewoon bij een conferentie van twee dagen, muziek en een aantal sprekers en tot slot een genezingsdienst.
Niks geen dubbele boodschap, geldklopperij, beloftes, hysterisch gedoe o.i.d. (ik zoek natuurlijk tevoren even uit waar de sprekers voor staan)
Een man uit de zaal liep naar de Parkinson-mevrouw die in een rolstoel zat toe, en hij vroeg heel simpel ''mag ik voor u bidden?''
Ze stemde toe, hij bad voor haar en ze was genezen. En sindsdien 'moet' ze bewijzen bewijzen bewijzen ... , en nog denken mensen dat ze de boel nept, een aandacht-zoeker is, onder één hoedje met de dokters speelt, ze nooit echt ziek is geweest, ze niet allemaal op een rij heeft enz.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)