Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Optimatus schreef:Ik denk dat jij het ook zou kunnen, als je zou willen.
Maar als je een katholiek al nauwelijks christen kunt noemen, hoe noem je dan de slachtoffers van ISIS in Noord-Irak? Die hanteren al helemaal andere vormen van kerk-zijn en theologie.
Optimatus schreef:Wellicht kan een "echte" katholiek hier meer over vertellen dan ik, als oecumenisch georiënteerde protestant, maar ik zou heel voorzichtig zijn met het veroordelen van andermans christelijke opvattingen.
Of ben jij van mening dat katholieken geen christenen zijn?
Ayla schreef:Ik heb zelf dit filmpje gevonden:
https://www.youtube.com/watch?v=WvTyFouzjpg&list=PLcr8-LIlPaS_lqCwat_LV6G6r-chb2bCJ&index=9
Deze man legt het heel goed uit, het verklaart veel!
Als je nog meer vragen hebt zeg je het maar!Ayla schreef:Bedankt voor de link! Mijn Engels is prima maar bedankt voor het aanbod om het anders te vertalen!
Ja.Ayla schreef:Ga je wel naar Katholieke diensten?
Heel simpel: Maria komt niet aan bod tijdens de diensten. Tijdens een RKK-dienst staan Jezus en Zijn offer centraal. Christocentrisch denken noemt de bisschop dat hier.Ayla schreef:Hoe ervaar je het als daar gebeden wordt tot Maria?
Pcrtje schreef:
Heel simpel: Maria komt niet aan bod tijdens de diensten. Tijdens een RKK-dienst staan Jezus en Zijn offer centraal. Christocentrisch denken noemt de bisschop dat hier.De Maria-gebeden vinden op andere momenten plaats, bijvoorbeeld thuis, tijdens het rozenkransje of in de bergen in een katholiek land.
Anoniem_89 schreef:Het gaat er niet per se om dat de theologie en kerk-zijn moet kloppen.
Heb zelf ook niet veel met theologie, ik heb al mijn kennis uit de bijbel, niet uit andere geschriften...
Het gaat erom dat er dingen gebeuren in de rk die niet overeenkomen met de bijbel.
We horen tot Jezus te bidden, dé Middelaar van alle mensen.
Iemand heilig verklaren door een paus kan niet. Jezus zegt dat we heilig zijn als we in Hem blijven.
Wijwater bijvoorbeeld.. waar lees je dat in de bijbel?
Zo kan ik wel doorgaan..
Ik zei het al eerder, nogmaals dan maar.
Ik kraak niemand af, ik heb alleen kritiek op de leer.
Want Jezus is de Genezer, niet een fles gezegend water.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten