Wilsophie schreef:Leuk onderwerp, en het is mij in mijn leven opgevallen dat in de kerken of gebouwen waar men samenkomt de trouwste mensen op vaste plaatsen zitten en ook altijd zorgen dat ze op tijd zijn.
Altijd dezelfde mensen te laat komen.
En jonge mensen meestal achterin gaan zitten.
Voer voor psychologen.
Ik kom met opzet te laat, eerst een half uur praten, dan begint de zangdienst, dus net voor ie begint komen wij binnenvallen. De laatste keer was ik vroeger en dan zit je in zo'n huiskamer, want we hebben nu weer even geen gebouw, dan beginnen ze te zuchten en te steunen na het praatje dat het nu te lang duurt. Ze zijn het niet meer gewend die kinderen, vroeger kwam de oudste gewoon 3 keer in de week mee, zelfs naar de ochtendbidstond om 6 uur. Nou nog 2 liedjes, dan mogen jullie boven gaan spelen jongens. Oooooooh... LOL die jongste liep voorover gebukt of ie een hele zware last te tillen had, z'n tante moest zo lachen, nee dan maar liever gewoon iets later binnen vallen, ik wil van die kinderliedjes hebben en dan op een cdtje en boven zo'n apparaat neerzetten, vonden ze bij de vorige kerk geweldig, zo'n kinderzangdienst. Dit is ook wel de enige kerk waar je dat kunt maken, kwam weleens met ze bij die kerk van m'n moeder en al die kinderen die daar keurig braaf zitten en stil zijn en netjes meezingen, op een gegeven moment kwam de voorgangersvrouw vragen of ze wat rustiger konden zijn, dat was dus de laatste keer dat ik daar kwam.