Het grote holle/vierkante/enz aarde-theorie topic v2014

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Jvslooten

Re: Het grote holle/vierkante/enz aarde-theorie topic v2014

Berichtdoor Jvslooten » 13 feb 2014 15:55

Wat een onkunde over het bijbels wereldbeeld. Immers, in Daniël 4:10-11 gaat het over een boom die je vanaf heel de aarde kan zien. Aangezien dat onmogelijk zou zijn als de aarde hol of bol is, volgt daaruit de logische conclusie dat de aarde dus plat en ongebogen moet zijn. Uit andere teksten blijkt duidelijk dat de aarde vier hoeken heeft, en dus logischerwijs een plat vierkant vormt. ](*,)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 13 feb 2014 15:57

schelpje3 schreef:
Dianne Robbins: (...)

Aha, nu begin ik het te begrijpen!
De zwaartekracht veranderd van oorzaak, en ze hebben de wet van behoud van energie omzeild...

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 13 feb 2014 16:04

En zo wordt dus het Bijbels wereldbeeld door een zekere Dianne Robbins op een volkomen belachelijke wijze tentoon gespreid door dergelijke onzin hier neer te zetten.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 13 feb 2014 16:07

ineke-kitty schreef:En zo wordt dus het Bijbels wereldbeeld door een zekere Dianne Robbins op een volkomen belachelijke wijze tentoon gespreid door dergelijke onzin hier neer te zetten.

En waarin onderscheidt de onzin van Dianne Robbins zich van de onzin van Klein Haneveld?
Heeft hij een geloofwaardiger optie? Is er ook maar één inhoudelijk argument waar hij mee komt?
Zo niet vallen ze voor mij in dezelfde categorie...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 13 feb 2014 16:09

Haneveld is een aanhanger van de holle aarde theorie: Onze aarde is geen bolle driedimensionale ruimte maar een holle. Wij leven dan niet aan de buitenkant maar aan de binnenzijde binnen de vierde dimensie. In het hart van de aarde is de hemel. Onder onze voeten zit de grens van de schepping met daarin het dodenrijk. Volgens deze leer is het heelal niet om de aarde heen gecreëerd. Men leert dat God alles in het hart van de aarde formeerde. Zelf zetelt God volgens deze leer (in de hemel) in het hart van de aarde. (link 1 2,)
De Bijbel zegt echter iets totaal anders.
Hij is het Die zetelt boven de omtrek van de aarde, waarvan de bewoners als sprinkhanen zijn. Jes.40:22

aldus rejoicenow

Statenvertaling: Hij is het, Die daar zit boven den kloot der aarde, en derzelver inwoners zijn als sprinkhanen; Hij is het, Die de hemelen uitspant als een dunnen doek, en breidt ze uit als een tent, om te bewonen;
Laatst gewijzigd door schelpje3 op 13 feb 2014 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 13 feb 2014 16:10

Overigens kan ik mij voorstellen dat er nog vragen zijn wat betreft het bijbels wereldbeeld, n.a. dat de aarde plat en vierkant is. Gelukkig heeft De Internationale Vierkante Aarde Sociëteit een prima FAQ:

"Can I believe in the round Earth and still get into heaven?"
No. As you know, if you do not accept every word in the bible as literally true, you are not really accepting Jesus Christ as your Lord and Savior and are doomed to burn in Hell for all eternity. God won't let any half-assed believers into heaven.

"What about all those pictures from space, showing that the Earth is round?"
Just more proof that Hollywood is in league with the devil.

"How come no airline pilots have ever reported seeing the edges of the Earth?"
Airline pilots are also in league with the devil. This is for your protection. If True Believers were allowed to pilot airliners, many planes would instantly become unmanned during the pre-Tribulation Rapture, thus crashing and killing everybody on board. When crossing the Equator or the Prime Meridian, airline pilots have to make sharp 90-degree turns to follow the square contours of the Earth. They hide this fact by blaming it on "turbulence."

"Couldn't the phrase 'four corners of the Earth' in Revelation 7:1 merely be a commonly-used metaphor for the farthest reaches of the Earth?"
Beware the slippery slope of interpreting a Biblical passage as "metaphor," for that way surely leads to Death.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 13 feb 2014 16:11

schelpje3 schreef:Wie geinteresseerd is in de rest van deze flauwekul:
http://www.vice.com/nl/read/this-lady-t ... -humanoids

Die mevrouw heeft een zuivere psychiater nodig, die haar zuivere medicijnen geeft. :mrgreen:

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 13 feb 2014 16:29

StillAwake schreef:En waarin onderscheidt de onzin van Dianne Robbins zich van de onzin van Klein Haneveld?
Heeft hij een geloofwaardiger optie? Is er ook maar één inhoudelijk argument waar hij mee komt?

Denk het ook ja.
Ik wilde eens weten van wie ie het had. Volgens deze link is deze theorie ook niet helemaal kosjer.
http://www.thesteampunkempire.com/profi ... llow-earth
In 1869, Cyrus Teed, an eclectic physician and alchemist, was playing with the medicinal uses of electricity and accidentally electrocuted himself. When he regained consciousness, his said that a goddess had come to him and revealed the true nature of the universe, a new set of scientific and religious ideas he called Koreshanity which included the proposition that the Earth was not a sphere, or even a hollow sphere but a spherical, spinning rocky shell in the void of the beyond and that all of existence existed within this space. Any perceived convexity of this cellular cosmogony was the result of an optical illusion. The sun was a giant mystical battery at the center. The planets were fragments floating on magnetic winds. The starts and moon were merely refractions.

He and his religious followers set up a commune in Florida and set about proving the concavity of the Earth with a series of poorly constructed wooden t-squares set up along the beach. It shouldn’t be surprising that all their data perfectly confirmed his conclusions.
http://en.wikipedia.org/wiki/Cyrus_Teed
Laatst gewijzigd door Boerin op 13 feb 2014 16:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 13 feb 2014 16:31

ineke-kitty schreef:En zo wordt dus het Bijbels wereldbeeld door een zekere Dianne Robbins op een volkomen belachelijke wijze tentoon gespreid door dergelijke onzin hier neer te zetten.

De ironie doet letterlijk pijn :)

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 13 feb 2014 16:53

Wilsophie schreef:Kun je dan uitleggen wat betekent dat God zegt: 'de aarde en al wat daarIN is?" En kun je teksten geven waar staat dat we op de aarde leven.

Neh 9
U bent het, HEERE, U alleen. U hebt de hemel gemaakt, de allerhoogste hemel en heel het leger erin, de aarde en al wat daarop is, de zeeën en al wat daarin is, en U doet dat alles leven, en de menigte aan de hemel buigt zich voor U neer.

Dat gaat over wat er in de ZEE is!

Online bijbel voor 'OP aarde"
http://www.biblija.net/biblija.cgi?q=op ... ffffffff3f

Want het is logisch dat als je uit de hemel valt dat je OP de aarde terechtkomt.
Overigens heb ik nooit ergens gezegd dat wij IN de aarde leven.

Niet? stel ik heb een holle sinaasappel, en de pitten vallen tegen de schil, vanuit het midden van de sinaasappel, dan vallen die pitten toch niet op de sinaasappel? Nee, ze blijven gewoon in de sinaasappel.

Alles blijft er altijd in, behalve bijvoorbeeld lava, die KOMT IN de aarde.
Ook gif is geschapen.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 13 feb 2014 17:49

StillAwake schreef:

Heb ik de naam van KleinHaneveld genoemd?
Zie je Still awake dat je vraag een valkuil was en niet serieus bedoeld. Jammer dat ik er weer zoveel tijd in heb gestoken. Ga lekker te rade bij die Diane huppelepup.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 13 feb 2014 19:07

Boerin: Denk ik ook ja, ik wilde wel eens weten van wie ie het had"

Ik ga niet in op de persoonlijke kwalificaties die hier weer zo nodig gedropt worden door mensen die geen enkele notie hebben van het Bijbels wereldbeeld, echter dat jij wel eens wil weten van "wie ie het heeft" en dan weer een of andere vage link aanhaalt waarmee je suggereert dat hij het daarvan heeft, is volkomen uit je duim gezogen, en buiten alle proporties van onfatsoenlijkheid.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 13 feb 2014 19:09

ineke-kitty schreef:Boerin: Denk ik ook ja, ik wilde wel eens weten van wie ie het had"

Ik ga niet in op de persoonlijke kwalificaties die hier weer zo nodig gedropt worden door mensen die geen enkele notie hebben van het Bijbels wereldbeeld, echter dat jij wel eens wil weten van "wie ie het heeft" en dan weer een of andere vage link aanhaalt waarmee je suggereert dat hij het daarvan heeft, is volkomen uit je duim gezogen, en buiten alle proporties van onfatsoenlijkheid.

Hou toch op om te klagen over onfatsoenlijkheid. Hoe er door jou en WS wordt gesproken over de uitverkiezing en andere bijbelse zaken is de grens van het fatsoen ook over gegaan.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 13 feb 2014 19:20

ineke-kitty schreef: buiten alle proporties van onfatsoenlijkheid.

En dat zegt u ? onfatsoenlijkheid ](*,)

U dendert altijd, niets en niemand ontziend, als een dolle stier door de porseleinkast.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 13 feb 2014 19:25

Wilsphie schreef:Jammer dat ik er weer zoveel tijd in heb gestoken. Ga lekker te rade bij die Diane huppelepup.

Dus Wilsphie? Nu stop je met de discussie over 'OP' de aarde, de zee en 'al wat daarin in' ? Omdat iemand anders iets gezegd heeft wat je niet leuk vind?

Laten we nu even serieus naar bijbelteksten kijken en zien waar we uitkomen.
Ook gif is geschapen.

Terug naar “[Religie] - Open forum”