](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
schelpje3 schreef:
Dianne Robbins: (...)
ineke-kitty schreef:En zo wordt dus het Bijbels wereldbeeld door een zekere Dianne Robbins op een volkomen belachelijke wijze tentoon gespreid door dergelijke onzin hier neer te zetten.
"Can I believe in the round Earth and still get into heaven?"
No. As you know, if you do not accept every word in the bible as literally true, you are not really accepting Jesus Christ as your Lord and Savior and are doomed to burn in Hell for all eternity. God won't let any half-assed believers into heaven.
"What about all those pictures from space, showing that the Earth is round?"
Just more proof that Hollywood is in league with the devil.
"How come no airline pilots have ever reported seeing the edges of the Earth?"
Airline pilots are also in league with the devil. This is for your protection. If True Believers were allowed to pilot airliners, many planes would instantly become unmanned during the pre-Tribulation Rapture, thus crashing and killing everybody on board. When crossing the Equator or the Prime Meridian, airline pilots have to make sharp 90-degree turns to follow the square contours of the Earth. They hide this fact by blaming it on "turbulence."
"Couldn't the phrase 'four corners of the Earth' in Revelation 7:1 merely be a commonly-used metaphor for the farthest reaches of the Earth?"
Beware the slippery slope of interpreting a Biblical passage as "metaphor," for that way surely leads to Death.
schelpje3 schreef:Wie geinteresseerd is in de rest van deze flauwekul:
http://www.vice.com/nl/read/this-lady-t ... -humanoids
StillAwake schreef:En waarin onderscheidt de onzin van Dianne Robbins zich van de onzin van Klein Haneveld?
Heeft hij een geloofwaardiger optie? Is er ook maar één inhoudelijk argument waar hij mee komt?
Zo niet vallen ze voor mij in dezelfde categorie...
ineke-kitty schreef:En zo wordt dus het Bijbels wereldbeeld door een zekere Dianne Robbins op een volkomen belachelijke wijze tentoon gespreid door dergelijke onzin hier neer te zetten.
Wilsophie schreef:Kun je dan uitleggen wat betekent dat God zegt: 'de aarde en al wat daarIN is?" En kun je teksten geven waar staat dat we op de aarde leven.
Want het is logisch dat als je uit de hemel valt dat je OP de aarde terechtkomt.
Overigens heb ik nooit ergens gezegd dat wij IN de aarde leven.
StillAwake schreef:
Heeft hij een geloofwaardiger optie? Is er ook maar één inhoudelijk argument waar hij mee komt?
Zo niet vallen ze voor mij in dezelfde categorie...
ineke-kitty schreef:Boerin: Denk ik ook ja, ik wilde wel eens weten van wie ie het had"
Ik ga niet in op de persoonlijke kwalificaties die hier weer zo nodig gedropt worden door mensen die geen enkele notie hebben van het Bijbels wereldbeeld, echter dat jij wel eens wil weten van "wie ie het heeft" en dan weer een of andere vage link aanhaalt waarmee je suggereert dat hij het daarvan heeft, is volkomen uit je duim gezogen, en buiten alle proporties van onfatsoenlijkheid.
ineke-kitty schreef: buiten alle proporties van onfatsoenlijkheid.
Wilsphie schreef:Jammer dat ik er weer zoveel tijd in heb gestoken. Ga lekker te rade bij die Diane huppelepup.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten