Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Absoluut ik houd mij ook verre van Kabbalisme.Het is echter niet aan te raden om "geheime" betekenissen in de Bijbel te willen lezen, welke er gewoon domweg niet zijn.
Wilsophie schreef: Nou nou nou... Handelingen 4 vanaf vers 13....."ziende de vrijmoedigheid van Petrus en Johannes en vernemende dat zij ongeleerde en slechte mensen waren,.....
Nou nou nou... Handelingen 4 vanaf vers 13....."ziende de vrijmoedigheid van Petrus en Johannes en vernemende dat zij ongeleerde en slechte mensen waren,.....
Wilsophie schreef:Inderdaad de topicopener heeft het over een smalle stadspoort, maar de betr. tekst heeft het daar totaal niet over.
Ik lees in mijn overzicht van het alfabeth in het Hebreeuws dat de kof en het oog van de naald de betekenis is van een getal, dus resp. 100 en de 3. En getalssymboliek kun je onzin noemen, maar dan moet je je maar met het poortje bezig houden want het oog van de naald en de kameel zijn getallen.
De 144.000 is juist geen symboliek dat zijn letterlijk 12.000 mensen uit bepaalde stammen.
Het getal 490 is zeer interessant maar off topic.
ineke-kitty schreef:Men gaat hier maar even aan voorbij dat ALLE Hebreeuwse letters, en ook ALLE sluitletters, elk een eigen getalswaarde hebben.
En elke Hebreeuwse letter [ vormt zich] als deze letter wordt uitgesproken, tot een begrip.
Zo heeft dus elke letter een getal EN vormt ook elke letter ook een bepaald begrip.
Dit is niets bijzonders, omdat dit in de Hebreeuwse taal nu eenmaal opgesloten zit.
Ook in het Grieks en in het Latijn heeft elke letter [ en ook de sluitletters] een getalswaarde.
Zo is de Koph het getal 100 en de betekenis = het Oog van de Naald.
Wilsophie schreef:Nou nou nou... Handelingen 4 vanaf vers 13....."ziende de vrijmoedigheid van Petrus en Johannes en vernemende dat zij ongeleerde en slechte mensen waren,.....
ineke-kitty schreef:Men gaat hier maar even aan voorbij dat ALLE Hebreeuwse letters, en ook ALLE sluitletters, elk een eigen getalswaarde hebben.
En elke Hebreeuwse letter [ vormt zich] als deze letter wordt uitgesproken, tot een begrip.
Zo heeft dus elke letter een getal EN vormt ook elke letter ook een bepaald begrip.
Dit is niets bijzonders, omdat dit in de Hebreeuwse taal nu eenmaal opgesloten zit.
Ook in het Grieks en in het Latijn heeft elke letter [ en ook de sluitletters] een getalswaarde.
Zo is de Koph het getal 100 en de betekenis = het Oog van de Naald.
schelpje3 schreef:Zeker grappig. Gelukkig is de Bijbel niet alleenlijk voor cijferfanatici.
blijblij schreef:Misschien een keer zelf echt Hebreeuws en Grieks leren lezen..(of 17e eeuws Nederlands, waar "slecht" de nogal neutrale betekenis "eenvoudig" heeft...)
k spreek even niemand naar de mond, ook heb ik niet alles voorgaande gelezen, toch keken de z.g.n. geleerden neer op ongeletterden ze hadden er ook een scheldwoord voor. uiteraard deden zij dat niet allemaal.
ook niet alles hier gelezen, maar dat 90 niet kon lezen komt onwaarschijnlijk over. de topic had al over kunnen zijn toen iemand met een duidelijk verhaal over Jezus kwam en wat hij bedoelde, afijn we zijn van de straat, he toepasselijk
Wilsophie schreef:Zeker niet, maar blijkbaar moet je volgens blijblij het woord "slecht" en ook ongeleerdheid weer anders lezen.
Gooi het maar in mijn petje. Chapeau!
Het is altijd jammer dat als je iets wilt leren over de getallen die de taal nu eenmaal met zich meebrengen dat er dan cijferfanatici van wordt gemaakt.
Nonsens natuurlijk ,want ik was heel slecht op school in Handelskennis e.d. Boekhouden...
Ik ben blij dat er mensen zijn die daar goed in zijn.
Wilsophie schreef:Zeker niet, maar blijkbaar moet je volgens blijblij het woord "slecht" weer anders lezen.
Gooi het maar in mijn petje. Chapeau!
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten