Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Was Petrus niet één van de 12 discipelen dan?
Die bedoelde ik hoor, hij had het dus blijkbaar wel bijgeleerd, dat de Heilige Geest al in het Oude-Testament bestond.
Sorry, ik had het misschien beter moeten verwoorden/toelichten. Ik vermoed persoonlijk dat het heidenen waren, en wel om het volgende:mealybug schreef:Heidenen , die zich door Johannes de Doper hadden laten dopen,
Hoe kom je erbij dat het heidenen waren?
schelpje3 schreef:God is geen persoon!
De Heere Jezus zegt het Zelf, in Mattheüs:
19 Gaat dan henen, onderwijst al de volken, dezelve dopende in den Naam des Vaders, en des Zoons, en des Heiligen Geestes; lerende hen onderhouden alles, wat Ik u geboden heb.
Ik dacht dat jij de Bijbel zo goed kende? Valt reuze tegen blijkt telkens weer.
n vers 17 wordt weer zo mooi de Drie-eenheid omschreven.
Efeze 1:17 Opdat de God van onzen Heere Jezus Christus, de Vader der heerlijkheid, u geve den Geest der wijsheid en der openbaring in Zijn kennis;
Wilsophie schreef:En dus dopen "wij" niet in de Naam des Vaders en des Zoons en des Heilige Geestes, maar wij dopen in de opdracht van het nieuwe verbond in de Naam van de Here Jezus Christus en wij làten ons dopen.
Jouw tekst is niet aan ons want wij onderwijzen mensen en geen volkeren, je tekst gaat niet over het heden dus dopen wij in de Naam van Jezus Christus en op grond van geloof.
Toevallig staat die tekst in Mattheüs 28.
En toevallig zegt de Here Jezus het net voor Zijn Hemelvaart.
Dus als er alleen in de naam van de Here Jezus gedoopt wordt is het niet Bijbels.
schelpje3 schreef:God is geen persoon!
De Heere Jezus zegt het Zelf, in Mattheüs:
19 Gaat dan henen, onderwijst al de volken, dezelve dopende in den Naam des Vaders, en des Zoons, en des Heiligen Geestes; lerende hen onderhouden alles, wat Ik u geboden heb.
Ik dacht dat jij de Bijbel zo goed kende? Valt reuze tegen blijkt telkens weer.
Boerin schreef:God is geen Persoon? En Hij schiep een persoon naar Zijn beeld.
En God (enkelvoud, JHWH, Ik ben, niet: Wij zijn) zeide: Laat Ons (meervoud) mensen (meervoud) maken naar ons (meervoud) beeld, als onze gelijkenis, opdat zij heersen over de vissen der zee en over het gevogelte des hemels en over het vee en over de gehele aarde en over al het kruipend gedierte, dat op de aarde kruipt. 27 En God schiep de mens (enkelvoud) naar zijn (enkelvoud) beeld; naar Gods beeld schiep Hij hem; man en vrouw schiep Hij hen.
Heerlijk altijd die discussies over de Drieëenheid. God is 3 Personen en een Wezen of een Persoon met 3 Verschijningen. Ik lees het gewoon zoals het er staat: Een Persoon, die bestaat uit 3 Personen. Jezus is Immanuel: God met ons, niet alleen de Zoon met ons en in Jesaja 9:6 wordt Hij genoemd Eeuwige Vader, terwijl Hij verder nergens Vader wordt genoemd, maar de Zoon. De perfecte Verschijning van de Drieëenheid is Jezus: De Vader is in Mij, Ik ben in de Vader en Hij werd gedoopt in de Geest: 3 Personen samenwerkend in een Lichaam en iedereen zou zeggen dat Hij gewoon 1 Persoon was. Jezus sprak (het Woord) alleen wat de Vader zei en de Heilige Geest werkte de wonderen, net als bij de schepping. Heer toon ons de Vader, zei Filippus. Ben Ik zolang bij u en kent gij Mij niet?
Wilsophie schreef:Waar staat dit in de Bijbel?
Als Gods Geest zweefde over de wateren is dat dan een Persoon? Sinds wanneer kun jij zweven dan?
Wilsophie schreef:
Exact en Mattheus 28 spreekt over alle macht van Christus in hemel en op aarde en dat is nu niet het geval.
Het dopen in de naam van Jezus Christus gebeurt in opdracht vanuit de Bijbel. Zoek het maar op.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 362 gasten