Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Race406 schreef:Geheel onverwacht is overleden. En Google knalt er een banner onder van bruilofts accessoires....?
schelpje3 schreef:Volgens mijn dochter zou het wel eens een film kunnen zijn, in het genre fantasy of Science Fiction.
Maar ik vind het nogal treurig klinken.
jaapo schreef:"Wat kan er wel en wat kan er niet in een rouwadvertentie staan"? Vreemde vraag. Als iets niet kan, mag het dus ook niet. Wie bepaalt dat? Ik denk, dat het vooral een zaak van de nabestaanden is, wat er komt te staan. Het zegt helemaal niets over het geloof van de overledene. Zouden wij durven oordelen op grond van een tekst in de rouwadvertentie? Zelfs als je weet, dat de tekst al voor het overlijden door de overledene afgesproken is, komt ons geen oordeel toe. Afschuwelijk vind ik het, dat bij sommige begrafenissen de voorganger nog eens flink uithaalt naar de zonde van de mensen, maar ook wijst op de zondigheid van de gestorvene. Heb ik meegemaakt. Absoluut niet christelijk. Ik heb ook meegemaakt, dat er gezongen en gedanst werd en met bloemen gestrooid en na afloop voor ieder een maaltijd. (Bij een Molukse christen die overleden was). Verkeerd? Ik vind het goed. Zoals ik het andere goed vind, alleen afschuwelijk in mijn eigen oren en gedachten. Wij oordelen al vaak genoeg onterecht over levenden, dus laat het bij de doden maar na. Het is niet aan ons.
jaapo schreef:Waarom is dit een éénzijdige posting? Ik reageerde op het stukje: wat KAN er staan of niet? En legde uit, dat dat voor mij dichtbij MAG ligt. Maar misschien heb ik het verkeerd begrepen. En dat alles goed is, wat IK goed vind, slaat ook nergens op. Lees het nog eens.
Ik heb een tekst voor in de advertentie uitgezocht en die zit in een envelop samen met de liturgie van de begrafenisdienst en nog wat persoonlijke wensen. De rest laat ik aan mijn nabestaanden over..Schelpje3 schreef:Het gaat erom wat is gepast bijv. of wat zou jij willen dat er in jouw rouwaankondiging komt te staan.
jaapo schreef:"Wat kan er wel en wat kan er niet in een rouwadvertentie staan"? Vreemde vraag. Als iets niet kan, mag het dus ook niet. Wie bepaalt dat? Ik denk, dat het vooral een zaak van de nabestaanden is, wat er komt te staan. Het zegt helemaal niets over het geloof van de overledene. Zouden wij durven oordelen op grond van een tekst in de rouwadvertentie? Zelfs als je weet, dat de tekst al voor het overlijden door de overledene afgesproken is, komt ons geen oordeel toe. Afschuwelijk vind ik het, dat bij sommige begrafenissen de voorganger nog eens flink uithaalt naar de zonde van de mensen, maar ook wijst op de zondigheid van de gestorvene. Heb ik meegemaakt. Absoluut niet christelijk. Ik heb ook meegemaakt, dat er gezongen en gedanst werd en met bloemen gestrooid en na afloop voor ieder een maaltijd. (Bij een Molukse christen die overleden was). Verkeerd? Ik vind het goed. Zoals ik het andere goed vind, alleen afschuwelijk in mijn eigen oren en gedachten. Wij oordelen al vaak genoeg onterecht over levenden, dus laat het bij de doden maar na. Het is niet aan ons.
meribel schreef:
Ik ben het hier helemaal mee eens.
Tuurlijk, sommige dingen vind ik zelf mooier dan andere dingen ( dansen en eten met elkaar en vieren dat iemand in de Hemel is, vind ik heel mooi)
Maar natuurlijk kan alles.
Dat is niet aan ons.
Ook niet hoe de begrafenis van een christen eruit zou moeten(?) zien,
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten