Geheel onverwachts is overleden...

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: Geheel onverwachts is overleden...

Berichtdoor Race406 » 16 jun 2013 17:13

Geheel onverwacht is overleden. En Google knalt er een banner onder van bruilofts accessoires....?
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 16 jun 2013 21:24

Race406 schreef:Geheel onverwacht is overleden. En Google knalt er een banner onder van bruilofts accessoires....?

Tja, ik zie er net één van Surprise.nl met de tekst 'Origineel cadeau nodig?"

Enne... geef Google nou niet de schuld. Refoweb laat dit toe. Enerzijds begrijpelijk want de schoorsteen moet roken, maar anderzijds?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 16 jun 2013 21:59

Het gaat niet over de banners an zich. De schoorsteen moet inderdaad roken. Dus wat dat betreft wat mij betreft geen discussie over. Maar de ontwerpers van die
ads zouden wel een en ander kunnen verbeteren...
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Rouwadvertenties

Berichtdoor schelpje3 » 27 dec 2013 14:28

Een rouwadvertentie zegt soms veel over de overledene, hoe deze in het leven stond, waar hij of zij in geloofde.
Als het een christen betrof, staat er vaak dat God tot Zich nam, of God nam uit ons midden weg.
Wat vinden jullie van de uitdrukking: op het alleronverwachts?
De dood kan menselijkerwijs onverwachts op ons pad komen, maar roept de Bijbel ons niet op om bereid te zijn?
Er is slechts één schrede tussen ons en de dood. Wat een ernstige boodschap!

Nu las ik in de krant een bizarre rouwadvertentie van een overleden mevrouw.
Onder haar naam stond: Onze lieve *** is vertrokken.....enkele reis Oblivion

Ik wil graag van jullie horen, wat kan er wel en wat kan er niet in een rouwadvertentie staan?
Hoe moet de rouwadvertentie van een christen er uit zien?

Jvslooten

Re: Rouwadvertenties

Berichtdoor Jvslooten » 27 dec 2013 14:46

Oblivion, nog nooit van gehoord. Nouja, ik weet nu wat het betekend: vergetelheid dus. Vreemd, ik zou het niet in mijn advertentie willen hebben. :shock:

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 27 dec 2013 14:55

Volgens mijn dochter zou het wel eens een film kunnen zijn, in het genre fantasy of Science Fiction.
Maar ik vind het nogal treurig klinken. :(

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 27 dec 2013 14:58

schelpje3 schreef:Volgens mijn dochter zou het wel eens een film kunnen zijn, in het genre fantasy of Science Fiction.
Maar ik vind het nogal treurig klinken. :(

Ja, ik zag dat er ook een film is die zo heet.. maar dan nog.

jaapo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaapo » 27 dec 2013 16:23

"Wat kan er wel en wat kan er niet in een rouwadvertentie staan"? Vreemde vraag. Als iets niet kan, mag het dus ook niet. Wie bepaalt dat? Ik denk, dat het vooral een zaak van de nabestaanden is, wat er komt te staan. Het zegt helemaal niets over het geloof van de overledene. Zouden wij durven oordelen op grond van een tekst in de rouwadvertentie? Zelfs als je weet, dat de tekst al voor het overlijden door de overledene afgesproken is, komt ons geen oordeel toe. Afschuwelijk vind ik het, dat bij sommige begrafenissen de voorganger nog eens flink uithaalt naar de zonde van de mensen, maar ook wijst op de zondigheid van de gestorvene. Heb ik meegemaakt. Absoluut niet christelijk. Ik heb ook meegemaakt, dat er gezongen en gedanst werd en met bloemen gestrooid en na afloop voor ieder een maaltijd. (Bij een Molukse christen die overleden was). Verkeerd? Ik vind het goed. Zoals ik het andere goed vind, alleen afschuwelijk in mijn eigen oren en gedachten. Wij oordelen al vaak genoeg onterecht over levenden, dus laat het bij de doden maar na. Het is niet aan ons.
Mijn motto: gezang 7, Liedboek voor de Kerken = Lied 316 NLB

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 27 dec 2013 16:28

jaapo schreef:"Wat kan er wel en wat kan er niet in een rouwadvertentie staan"? Vreemde vraag. Als iets niet kan, mag het dus ook niet. Wie bepaalt dat? Ik denk, dat het vooral een zaak van de nabestaanden is, wat er komt te staan. Het zegt helemaal niets over het geloof van de overledene. Zouden wij durven oordelen op grond van een tekst in de rouwadvertentie? Zelfs als je weet, dat de tekst al voor het overlijden door de overledene afgesproken is, komt ons geen oordeel toe. Afschuwelijk vind ik het, dat bij sommige begrafenissen de voorganger nog eens flink uithaalt naar de zonde van de mensen, maar ook wijst op de zondigheid van de gestorvene. Heb ik meegemaakt. Absoluut niet christelijk. Ik heb ook meegemaakt, dat er gezongen en gedanst werd en met bloemen gestrooid en na afloop voor ieder een maaltijd. (Bij een Molukse christen die overleden was). Verkeerd? Ik vind het goed. Zoals ik het andere goed vind, alleen afschuwelijk in mijn eigen oren en gedachten. Wij oordelen al vaak genoeg onterecht over levenden, dus laat het bij de doden maar na. Het is niet aan ons.

Wat een éénzijdige posting zeg.
Volgens jou oordeelt iedereen (te vaak) en wat jij goed vindt, is ook goed.
Ik stelde een OPEN vraag, mede naar aanleiding van die bizarre onbegrijpelijke rouwadvertentie.

jaapo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaapo » 27 dec 2013 16:35

Waarom is dit een éénzijdige posting? Ik reageerde op het stukje: wat KAN er staan of niet? En legde uit, dat dat voor mij dichtbij MAG ligt. Maar misschien heb ik het verkeerd begrepen. En dat alles goed is, wat IK goed vind, slaat ook nergens op. Lees het nog eens.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 27 dec 2013 16:39

jaapo schreef:Waarom is dit een éénzijdige posting? Ik reageerde op het stukje: wat KAN er staan of niet? En legde uit, dat dat voor mij dichtbij MAG ligt. Maar misschien heb ik het verkeerd begrepen. En dat alles goed is, wat IK goed vind, slaat ook nergens op. Lees het nog eens.

Je gebruikt onnodig vaak het woord oordelen. Daar gaat het toch helemaal niet over?
Het gaat erom wat is gepast bijv. of wat zou jij willen dat er in jouw rouwaankondiging komt te staan.
Al is dat laatste moeilijk denk ik. In die zin, om dat zo expliciet te benoemen, zeker op een forum.
Al is het wel verstandig om het op te schrijven voor je nabestaanden.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 27 dec 2013 16:39

Schelpje3 schreef:Het gaat erom wat is gepast bijv. of wat zou jij willen dat er in jouw rouwaankondiging komt te staan.
Ik heb een tekst voor in de advertentie uitgezocht en die zit in een envelop samen met de liturgie van de begrafenisdienst en nog wat persoonlijke wensen. De rest laat ik aan mijn nabestaanden over..

jaapo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaapo » 27 dec 2013 22:05

Als je iets ongepast vindt of "niet kunnen" dan heb je er toch een oordeel over? Ik begin steeds minder van de antwoorden van @schelpje te begrijpen. En eigenlijk zie ik helemaal niet, waarom ik me voor een posting zou moeten verdedigen. Doe ik ook niet. Het schrijfsel is helder, met fatsoenlijke bewoordingen en ik vind het ook prima bij het onderwerp passen.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 28 dec 2013 08:21

jaapo schreef:"Wat kan er wel en wat kan er niet in een rouwadvertentie staan"? Vreemde vraag. Als iets niet kan, mag het dus ook niet. Wie bepaalt dat? Ik denk, dat het vooral een zaak van de nabestaanden is, wat er komt te staan. Het zegt helemaal niets over het geloof van de overledene. Zouden wij durven oordelen op grond van een tekst in de rouwadvertentie? Zelfs als je weet, dat de tekst al voor het overlijden door de overledene afgesproken is, komt ons geen oordeel toe. Afschuwelijk vind ik het, dat bij sommige begrafenissen de voorganger nog eens flink uithaalt naar de zonde van de mensen, maar ook wijst op de zondigheid van de gestorvene. Heb ik meegemaakt. Absoluut niet christelijk. Ik heb ook meegemaakt, dat er gezongen en gedanst werd en met bloemen gestrooid en na afloop voor ieder een maaltijd. (Bij een Molukse christen die overleden was). Verkeerd? Ik vind het goed. Zoals ik het andere goed vind, alleen afschuwelijk in mijn eigen oren en gedachten. Wij oordelen al vaak genoeg onterecht over levenden, dus laat het bij de doden maar na. Het is niet aan ons.

Ik ben het hier helemaal mee eens.
Tuurlijk, sommige dingen vind ik zelf mooier dan andere dingen ( dansen en eten met elkaar en vieren dat iemand in de Hemel is, vind ik heel mooi)
Maar natuurlijk kan alles.
Dat is niet aan ons.
Ook niet hoe de begrafenis van een christen eruit zou moeten(?) zien,

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 28 dec 2013 11:19

meribel schreef:
Ik ben het hier helemaal mee eens.
Tuurlijk, sommige dingen vind ik zelf mooier dan andere dingen ( dansen en eten met elkaar en vieren dat iemand in de Hemel is, vind ik heel mooi)
Maar natuurlijk kan alles.
Dat is niet aan ons.
Ook niet hoe de begrafenis van een christen eruit zou moeten(?) zien,

De bezoldiging der zonden is de dood, dus een straf! Past daar dan dansen en vieren bij?

Terug naar “[Religie] - Open forum”