Waarom heb je een afkeer van alles wat met homoseksualiteit te maken heeft?
En vind jij nooit eens iemand aantrekkelijk, of vind je dat ook afkeurenswaardig?
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Kvinna schreef:Afkeer en afkeuring zijn twee verschillende dingen hoor.
Persoonlijk verbaas ik me wel eens over de afkeer jegens homo's. Maar dat is iets heel anders dan (op grond van de bijbel) het homohuwelijk afkeuren.
Afkeer is een emotie, afkeuring een verstandelijke overweging.
boer schreef:Beide woorden zijn natuurlijk redelijk gelijk in betekenis.
JeeWee schreef:Absoluut niet!
Afkeer en afkeuring zijn zeker niet hetzelfde!
Maar ze worden wel door elkaar gehaald.
Afkeuring doe je op grond van steekhoudende argumenten. Je wikt en weegt en komt tot een conclusie.
maaarten schreef:Maar hoe zie je dat precies voor je, dat verschil?
Want zodra iemand met voor hem redelijke argumenten homoseksualiteit afkeurt, zijn er een aantal gebruikers op dit forum die er gelijk op afspringen en roepen dat hij zich eerst maar met zijn eigen zonde bezig moet houden, niet mag oordelen, zijn argumenten nergens op slaan (zonder er overigens echt op in te gaan want, ja 'die discussie is al zo vaak gevoerd', 'die teksten ken ik ook allemaal' en klaar is de discussie), etc.
Ik vraag me gewoon af hoe jij het voor je ziet dat iemand op dit forum in een topic waar homoseksualiteit aan bod komt aangeeft dat diegene dit op grond van de Bijbel afkeurt, zonder dat jou en anderen het idee te geven dat het om afkeer, maar enkel om afkeuring.
maaarten schreef:Want zodra iemand met voor hem redelijke argumenten homoseksualiteit afkeurt, zijn er een aantal gebruikers op dit forum die er gelijk op afspringen en roepen dat hij zich eerst maar met zijn eigen zonde bezig moet houden, niet mag oordelen, zijn argumenten nergens op slaan (zonder er overigens echt op in te gaan want, ja 'die discussie is al zo vaak gevoerd', 'die teksten ken ik ook allemaal' en klaar is de discussie), etc.
Boekenlezer schreef:Ik vraag me gewoon af hoe jij het voor je ziet dat iemand op dit forum in een topic waar homoseksualiteit aan bod komt aangeeft dat diegene dit op grond van de Bijbel afkeurt, zonder dat jou en anderen het idee te geven dat het om afkeer, maar enkel om afkeuring.
Optimatus schreef: Maar in dit dorp wonen geen homo's...
JeeWee schreef:Tja, geloof me, zelfs daar in Berkenwoude wonen homo's. Als 5% homo is en er wonen meer dan 20 mensen...
JHM schreef:Geloof me die 5% wordt ruimschoots gecompenseerd in Amsterdam
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Lilidala en 7 gasten