Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Wilsophie schreef:
Het is een leuk verhaaltje voor in de "Eva", maar heeft niets met het boek uit de Bijbel te maken.
Het boek Hooglied spreekt over de relatie tussen Jehovah en Israël immers er zou na de uittocht uit Egypte een huwelijksfeest plaats vinden in de woestijn?
Wilsophie schreef:Het is een leuk verhaaltje voor in de "Eva", maar heeft niets met het boek uit de Bijbel te maken.
Het boek Hooglied spreekt over de relatie tussen Jehovah en Israël immers er zou na de uittocht uit Egypte een huwelijksfeest plaats vinden in de woestijn?
meribel schreef:Lees jij het boek Hooglied echt alleen op een geestelijke manier? Niet als een letterlijk liefdesverhaal tussen een man en zijn bruid?
hubert schreef:citaat:Het boek Hooglied spreekt over de relatie tussen Jehovah en Israël immers er zou na de uittocht uit Egypte een huwelijksfeest plaats vinden in de woestijn?
In eerste instantie is het volgens mij gewoon prachtige liefdespoëzie zonder diepere bedoelingen, maar er is niets op tegen om het te vergeestelijken. Christus en zijn bruid (mag het dan ook mannelijke zijn als we toch gaan fantaseren?). Dat werd bij mij vroeger in de kerk heel vaak gedaan (niet). Daar is toch niets nieuws aan?
RogierV schreef:ZOu wel een beetje de doodslag zijn he voor een beschaving om seks als diep zondig te beschouwen
Het gaat ook al slecht met de Ooievaar dus een alternatief blijftt uit.
Lees jij het boek Hooglied echt alleen op een geestelijke manier? Niet als een letterlijk liefdesverhaal tussen een man en zijn bruid?
Ach, slechts voor deze beschaving.
RogierV schreef:Uitdaging!!, noem mij een beschaving die niet van seks afhankelijk is om te overleven
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten