Is het een probleem voor de zondvloed

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mohamed

Re: Is het een probleem voor de zondvloed

Berichtdoor mohamed » 18 aug 2011 13:42

Niet alleen christenen geloven dat de zondvloed historisch is, maar ook orthodoxe joden en moslims.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 aug 2011 14:12

antoon schreef:Wie zegt niet dat de historische datering van Sothis perioden, perioden die lachwekkend zijn niet bij het onderzoek betrokken zijn geweest, in dit geval is het een dubbele fout, al heb ik daar nu geen bewijs voor.

Geeft niets, we wachten rustig af...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 aug 2011 14:13

mohamed schreef:Niet alleen christenen geloven dat de zondvloed historisch is, maar ook orthodoxe joden en moslims.

Dat is prima, dan hebben zij het ook mis.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 18 aug 2011 14:20

mohamed schreef:Niet alleen christenen geloven dat de zondvloed historisch is, maar ook orthodoxe joden en moslims.

Mortlach schreef:Dat is prima, dan hebben zij het ook mis.

Als Noach niet heeft bestaan dan ook zijn zonen niet (Gen 6,10) waar o.a. de Semieten van afstammen.

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 18 aug 2011 14:26

@mohamed: de opmerking is al eerder gemaakt: de Bijbel vanuit de Bijbel bewijzen

knor183
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor knor183 » 18 aug 2011 14:28

Lock&Stock schreef:Ben dan toch wel benieuwd wat knor183 zelf denkt van het "Egyptische probleem"? Daar staat namelijk niets over vermeld op de website die je nu al 2x aanhaalt.

Dit is wel interessant
http://www.djedforce.net/Zondvloed.html
Het is even onvoorstelbaar dat God wel bestaat, als dat hij niet zou bestaan

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 aug 2011 14:32

mohamed schreef:Als Noach niet heeft bestaan dan ook zijn zonen niet (Gen 6,10) waar o.a. de Semieten van afstammen.

Ach nee, en die mensen kunnen niet van iemand anders afstammen natuurlijk...

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 18 aug 2011 14:34

knor183 schreef:
Dit is wel interessant

Die site is toch echt niet serieus te nemen? "IN 86.000 BC is de aarde omgedraaid! Noord werd Zuid en andersom..... Midden op de 7e scheppingsdag!

"De goden hadden al een tijd vóór 14.345 v.Chr. de aarde verlaten om veiliger oorden op te zoeken, na de zondvloed waren het de halfgoden die over de stervelingen heersten."

Knor, neem aan dat je dit als voorvechter van een historische zondvloed toch ook niet wil beweren?

Op de homepage van djedforce.net:
"Een Website uit de Twilight Zone.

De verhalen op deze website situeren zich in de Twilight Zone, ergens tussen realiteit en fictie. Beschouw deze website best in zijn geheel als Science Fiction. Verwar deze verhalen niet met wetenschappelijk bewezen feiten of algemeen aanvaarde theoriën. Indien u meer wenst te weten over bepaalde onderwerpen is het uiteraard beter om algemeen aanvaarde wetenschappelijke werken te raadplegen."

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 aug 2011 14:48

blijblij schreef:Die site is toch echt niet serieus te nemen? "IN 86.000 BC is de aarde omgedraaid! Noord werd Zuid en andersom..... Midden op de 7e scheppingsdag!

Nou ja, het magnetische Noorden en Zuiden kan wel wisselen en doet dat ook regelmatig. Dat de Aardbol fysiek op zijn kop is gezet (ten opzichte van de zon) is inderdaad belachelijk.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 18 aug 2011 14:50

mohamed schreef:Als Noach niet heeft bestaan dan ook zijn zonen niet (Gen 6,10) waar o.a. de Semieten van afstammen.

Mortlach schreef:Ach nee, en die mensen kunnen niet van iemand anders afstammen natuurlijk...

Van een andere Noach die ook zonen had waarvan een Sem heette? :lol:

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 18 aug 2011 14:55

Mortlach schreef:
Nou ja, het magnetische Noorden en Zuiden kan wel wisselen en doet dat ook regelmatig. Dat de Aardbol fysiek op zijn kop is gezet (ten opzichte van de zon) is inderdaad belachelijk.

Het ging volgens mij om het letterlijk (mooi woord in dit topic) ondersteboven keren.

maar het ging om een soort SF-website.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 18 aug 2011 15:39

knor183 schreef:Dit is wel interessant

Niet echt een antwoord op mijn vraag knor183. Ik ben benieuwd wat JIJ er van vind.

antoon

Berichtdoor antoon » 19 aug 2011 06:20

Nog even voor de duidelijke de zondvloed is te dateren 2370 bc daar is geen speld tussen te krijgen, iedere site die iets anders vermeld zit ernaast.
Ik weet dat volgens de wereldlijke chronologie toen de Egyptische bevolking ruimschoots aanwezig was en de meting omstreeks die tijd uitkomt, maar ik denk dat ze bij de meting (deels) van de verkeerde Egyptische chronologie uitgingen, ja dan maak je een fout binnen een fout, bewijskracht is er nu niet dat weet ik
de tijd zal het leren

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 19 aug 2011 08:33

antoon schreef:Nog even voor de duidelijke de zondvloed is te dateren 2370 bc daar is geen speld tussen te krijgen, iedere site die iets anders vermeld zit ernaast.
Ik weet dat volgens de wereldlijke chronologie toen de Egyptische bevolking ruimschoots aanwezig was en de meting omstreeks die tijd uitkomt, maar ik denk dat ze bij de meting (deels) van de verkeerde Egyptische chronologie uitgingen, ja dan maak je een fout binnen een fout, bewijskracht is er nu niet dat weet ik
de tijd zal het leren

Geen speld? Je komt alleen tot die datum door op de een of andere manier terug te rekenen via de Bijbel. Buiten jou bijbelse telling is er in 2370 niets in deze richting gebeurd.

De meting is met een methode: koolstofdatering, ze hebben dus geen Egyptische chronologie (die van jou of de reguliere) gebruikt.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 19 aug 2011 09:15

antoon schreef:Nog even voor de duidelijke de zondvloed is te dateren 2370 bc daar is geen speld tussen te krijgen,

De bouw van de piramide van Cheops in die periode is anders een behoorlijk dikke speld. Plus de 800 jaar beschaving die je 'kwijt' bent.

iedere site die iets anders vermeld zit ernaast.
Ik weet dat volgens de wereldlijke chronologie toen de Egyptische bevolking ruimschoots aanwezig was en de meting omstreeks die tijd uitkomt, maar ik denk dat ze bij de meting (deels) van de verkeerde Egyptische chronologie uitgingen, ja dan maak je een fout binnen een fout

De meting gaat van een verkeerde chronologie uit? De meting meet de ouderdom van een object dmv koolstofdatering (zoals blijblij al zei). Het object heeft een bepaalde leeftijd, bijvoorbeeld uit 2800 v. Chr. Dat heeft an sich niets met Egyptische chronologie te maken. Het gaat ook niet om 1 meting, als ik het artikel goed lees, maar er zijn tientallen, zo niet honderden voorwerpen gedateerd waarvan er vele van voor 2370 vChr zijn.

bewijskracht is er nu niet dat weet ik de tijd zal het leren

Ik zou zeggen, de tijd heeft het al geleerd. Nu nog leren luisteren. :-oo

Terug naar “[Religie] - Open forum”