Gij geheel anders....?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

learsi
Majoor
Majoor

Re: Gij geheel anders....?

Berichtdoor learsi » 15 mei 2009 07:31

Dat woordje "Die" daar is in een ander topic al wat over gezegd.In het Grieks staat het er niet. Dat woordje "Die" wijst erop,dat Hij door de Vader gezonden is! Zie Joh.8:29! Zie ook Joh.8:42

mohamed

Berichtdoor mohamed » 15 mei 2009 16:25

learsi schreef:Dat woordje "Die" daar is in een ander topic al wat over gezegd.In het Grieks staat het er niet. Dat woordje "Die" wijst erop,dat Hij door de Vader gezonden is! Zie Joh.8:29! Zie ook Joh.8:42

Beste Learsi, het woord Die staat inderdaad niet in de grondtekst, maar als we de NBV lezen en een stukje context erbij nemen, is meer dan duidelijk waarom de vertalers van de SV77 beweren dat Jezus de Vader is.

Johannes 8
24 Ik heb tegen u gezegd dat u in uw zonden zult sterven, want als u niet gelooft dat ik het ben, zult u inderdaad in uw zonden sterven.’ 25 ‘Wie bent u dan?’ vroegen ze. Jezus zei: ‘Wat ik vanaf het begin al tegen u gezegd heb. 26 Ik heb veel over u te zeggen, en veel in uw nadeel, maar ik zeg tegen de wereld wat ik gehoord heb van hem die mij gezonden heeft, en hij is betrouwbaar.’ 27 De mensen begrepen niet dat hij over de Vader sprak.

Ik weet dat je de Bijbel maar al te vaak op jezelf betrekt Learsi en misschien zou je dat met Joh 8,27 ook eens moeten doen, want de Vader zei:

Jes 43,10
Mijn getuige zijn jullie – spreekt de HEER –, mijn dienaar, die ik uitgekozen heb opdat jullie mij zouden kennen en vertrouwen, en zouden inzien dat ik het ben. Vóór mij is er geen god gevormd, en na mij zal er geen zijn.

learsi
Majoor
Majoor

Berichtdoor learsi » 15 mei 2009 20:19

mohamed schreef:[ maar ik zeg tegen de wereld wat ik gehoord heb van hem die mij gezonden heeft, en hij is betrouwbaar.’ 27 De mensen begrepen niet dat hij over de Vader sprak.

Je snapt wel wat ik bedoel , je zegt het hier zelf.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 15 mei 2009 22:12

learsi schreef:
mohamed schreef:[ maar ik zeg tegen de wereld wat ik gehoord heb van hem die mij gezonden heeft, en hij is betrouwbaar.’ 27 De mensen begrepen niet dat hij over de Vader sprak.

Je snapt wel wat ik bedoel , je zegt het hier zelf.

Beste Learsi, waarom zou Jezus de Vader niet kunnen zijn? Waarom zijn er tot op de dag van vandaag Joden die aanstoot nemen aan het NT vanwege Jezus' claims als jouw uitleg klopt? Immers, volgens jou is Hij niet de Vader, waardoor Hij dan automatisch ook niet God is, want naast de Vader (Jes 43,10) is er geen God. Ik heb er geen moeite mee wanneer je de Vader en de Zoon van elkaar scheidt, maar als je dat doet en vervolgens wel beweert dat Jezus God is vind ik je nogal inconsequent. Nu kun je daar licht over denken, maar vergeet niet dat Jakobus inconsequentie hard veroordeelt (Jak 5,12) dus kijk daar ontzettend mee uit!

'Toen vroegen ze: ‘Waar is uw vader dan?’ ‘U kent noch mij, noch mijn Vader,’ antwoordde Jezus. ‘Als u mij zou kennen zou u mijn Vader ook kennen.’ (Joh 8,19)

Wanneer ik nu beweer als je Learsi kent, dan ken je mij, wat klopt daar niet aan?

learsi
Majoor
Majoor

Berichtdoor learsi » 15 mei 2009 23:00

Als Christus in ons beiden woont, dan klopt het wel.
Wie mij kent,kent dan ook jou, hoewel we niet dezelfde zijn!!
Wij zijn dan.....een(1) en toch niet dezelfde!

mohamed

Berichtdoor mohamed » 16 mei 2009 06:46

learsi schreef:Als Christus in ons beiden woont, dan klopt het wel.

Ja, nu van mij mag je denken dat Christus niet in me woont, maar wat ik graag van je wil weten is hoe Jezus niet de Vader kan zijn, maar in dat geval geheel in tegenspraak met het OT wel God, wil je me dat eens uitleggen? Of vergis ik mij en denk je dat Hij uitsluitend een profeet was?

learsi
Majoor
Majoor

Berichtdoor learsi » 16 mei 2009 12:57

mohamed schreef:

Ja, nu van mij mag je denken dat Christus niet in me woont, maar wat ik graag van je wil weten is hoe Jezus niet de Vader kan zijn, maar in dat geval geheel in tegenspraak met het OT wel God, wil je me dat eens uitleggen? Of vergis ik mij en denk je dat Hij uitsluitend een profeet was?

Lees de "Belijdenis des geloofs" der gereformeerde kerken in Nederland, de artikelen 8, 9, 10 en 11.
Ik ben het eens met wat daar geleerd wordt!

En als je vindt dat er zaken in staan die apert fout zijn, dan wil ik daar altijd met je over van gedachten wisselen.
Maar lees eerst eens eens wat daar staat.

h.g. learsi

mohamed

Berichtdoor mohamed » 16 mei 2009 19:42

learsi schreef:
mohamed schreef:

Lees de "Belijdenis des geloofs" der gereformeerde kerken in Nederland, de artikelen 8, 9, 10 en 11.

En als je vindt dat er zaken in staan die apert fout zijn, dan wil ik daar altijd met je over van gedachten wisselen.

h.g. learsi

Wil ik best eens doen, heb je een linkje?

learsi
Majoor
Majoor

Berichtdoor learsi » 16 mei 2009 20:26

quote]

h.g. learsi[/quote]
Wil ik best eens doen, heb je een linkje?[/quote]

Ik weet niet hoe een werkend linkje te maken.
typ in:.....drie formulieren van enigheid....
Het is dan de derde na 2x wiki, als het niet lukt, hoor ik het wel.
h.g. learsi

mohamed

Berichtdoor mohamed » 16 mei 2009 21:23

learsi schreef:quote]

h.g. learsi

Wil ik best eens doen, heb je een linkje?[/quote]

Ik weet niet hoe een werkend linkje te maken.
typ in:.....drie formulieren van enigheid....
Het is dan de derde na 2x wiki, als het niet lukt, hoor ik het wel.
h.g. learsi[/quote]
Copy + paste het gedeelte dan eens wat je specifiek bedoelt.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 17 mei 2009 12:32

http://members.home.nl/a.janssen/evangelie/ngb.html

Artikel 8 t/m 11. Bij elkaar omgeveer 1 a4'tje. Moet lukken he ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “[Religie] - Open forum”