Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
learsi schreef:Dat woordje "Die" daar is in een ander topic al wat over gezegd.In het Grieks staat het er niet. Dat woordje "Die" wijst erop,dat Hij door de Vader gezonden is! Zie Joh.8:29! Zie ook Joh.8:42
mohamed schreef:[ maar ik zeg tegen de wereld wat ik gehoord heb van hem die mij gezonden heeft, en hij is betrouwbaar.’ 27 De mensen begrepen niet dat hij over de Vader sprak.
learsi schreef:mohamed schreef:[ maar ik zeg tegen de wereld wat ik gehoord heb van hem die mij gezonden heeft, en hij is betrouwbaar.’ 27 De mensen begrepen niet dat hij over de Vader sprak.
Je snapt wel wat ik bedoel , je zegt het hier zelf.
learsi schreef:Als Christus in ons beiden woont, dan klopt het wel.
Wie mij kent,kent dan ook jou, hoewel we niet dezelfde zijn!!
Wij zijn dan.....een(1) en toch niet dezelfde!
mohamed schreef:learsi schreef:Als Christus in ons beiden woont, dan klopt het wel.
Ja, nu van mij mag je denken dat Christus niet in me woont, maar wat ik graag van je wil weten is hoe Jezus niet de Vader kan zijn, maar in dat geval geheel in tegenspraak met het OT wel God, wil je me dat eens uitleggen? Of vergis ik mij en denk je dat Hij uitsluitend een profeet was?
learsi schreef:mohamed schreef:learsi schreef:Als Christus in ons beiden woont, dan klopt het wel.
Ja, nu van mij mag je denken dat Christus niet in me woont, maar wat ik graag van je wil weten is hoe Jezus niet de Vader kan zijn, maar in dat geval geheel in tegenspraak met het OT wel God, wil je me dat eens uitleggen? Of vergis ik mij en denk je dat Hij uitsluitend een profeet was?
Lees de "Belijdenis des geloofs" der gereformeerde kerken in Nederland, de artikelen 8, 9, 10 en 11.
Ik ben het eens met wat daar geleerd wordt!
En als je vindt dat er zaken in staan die apert fout zijn, dan wil ik daar altijd met je over van gedachten wisselen.
Maar lees eerst eens eens wat daar staat.
h.g. learsi
learsi schreef:quote]
Lees de "Belijdenis des geloofs" der gereformeerde kerken in Nederland, de artikelen 8, 9, 10 en 11.
Ik ben het eens met wat daar geleerd wordt!
En als je vindt dat er zaken in staan die apert fout zijn, dan wil ik daar altijd met je over van gedachten wisselen.
Maar lees eerst eens eens wat daar staat.
h.g. learsi
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 28 gasten