CaptainCaveman schreef:Wullimpie schreef:Shito schreef:*zoekt Bijbelse onderbouwing in willumpies statement*
*zoekt nogmaals*
Of bedoel je zo juist te zeggen dat je als christen je baseert op de kerkelijke dogma's in plaats van de Bijbel, die ik zelf net wel even heb geciteerd? Zo niet, dan graag een Bijbels argument erbij. Immers de Bijbel leert, zoals aangetoond, dat een foetus geen mens is. Daar kun je het mee oneens zijn, maar dan ben je het meer oneens met de Bijbel dan met mij.
Waar ik mij als christen op baseer is de bijbel'.
De bijbel die zegt:
- Dat al het leven is geschapen door God. (Gen 1 en 2,Psalm 139:15-16, Dan 14:4. Openb 4:11)
- Dat wij dat leven niet mogen doden (Exod 20:13, Matt 19:19, Rom 13:9, Jak 2:11)
Zo zwart-wit kun je het niet zien. Zeker niet als zijnde 'ik baseer mij op de Bijbel en ben dus anti-abortus.
Waar het uiteindelijk op neerkomt is jouw eigen visie van leven, levensvatbaarheid. Of zie je het moment van samensmelting van 2 cellen als leven?
Het is mijn visie, dat klopt, maar ik probeer met die visie zo veel mogelijk in de lijn van de bijbel te blijven.
Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik niet weet hoe ik reageer als ik zou horen dat mijn vrouw zwanger is maar (naar de mens gesproken) de bevalling niet zal overleven.
Daarom heb ik in mijn eerste post ook nadrukkelijk gezegd dat ik het heb over mensen die abortus zien als een legitieme keuze.
Daar kan ik niet in mee gaan.