Lock&Stock schreef:Inderdaad, al proberen genoeg creationisten (zoals ons aller Sjors hier) je doen te geloven dat de ET een buitenligger is.
Niet op de wetenschappelijke manier.
Lock&Stock schreef:
Voor jou is dat misschien niet het punt, voor veel creationisten wel.
Dat wordt ze in de schoenen geschoven, maar dat durf ik sterk te betwijfelen.
Lock&Stock schreef:Ja hoe moet ik ze anders noemen? Mensen die geloven in een goddelijke schepping zijn toch gewoon creationisten?
Ja, maar eerst noem je ze zo en vervolgens 'verwijt' je ze het. Dat is het punt dat ik maakte. Als iemand een dief is dan is het meer dan logisch dat hij heeft gestolen. Maar goed, ik zou zelf het buiten de wetenschap houden van niet zo formuleren, zelfs niet als ik voorstander van de evolutietheorie was.
Lock&Stock schreef:Sorry, maar mijn ervaring is anders. Ik heb nog nooit een creationist aanstoot zien nemen aan de theorie omtrent bacteriën, of zelfs de relativiteitstheorie (als zijn ze gek genoeg wel allemaal tegen de oerknaltheorie). Er zijn maar twee wetenschappelijke theorieën die continu uit die hoek onder vuur liggen. Of wil je zeggen dat dit toch anders ligt?
En dat probeer ik dus uit te leggen: Het verwijt is pure flauwekul omdat je een persoon gedoopt hebt omdat hij tegen die twee theorieën is. Dan is het vervolgens nogal vreemd om te zeggen: Tjonge, hij is alleen tegen die twee theorieën. (Stel dat dat altijd waar zou zijn!)
Lock&Stock schreef:Ik mis je punt hier een beetje, wat bedoel je precies?
Omdat je je focust op die groep is dat gewoon logisch. Dus is het de invulling van een begrip, het kan geen argument zijn in de discussie.
Lock&Stock schreef:Je pakt er dan wel meteen eentje uit, op filosofie kan je hetzelfde argument toepassen. Maar laten we het op de exacte wetenschappen houden dan.
Ik pak er gewoon een hele goede uit. Filosofie heeft al weer minder raakvlakken dan psychologie. Waarom begrenzen tot de exacte wetenschappen?
Lock&Stock schreef:Het zou wel erg raar zijn als er een mechanisme bestaat als de genetica, waar het enige doel doorgeven van eigenschappen is, zonder de ET. Dan moet er in het DNA een mechanisme zijn die het doorgeven van eigenschappen tot een bepaalde grens toe laat en daarna niet meer. En die grens is er niet.
Ik volg je niet?
Lock&Stock schreef:Het bestaan van genen werd voorspeld aan de hand van de ET lang voordat het DNA werd ontdekt.
Weet je, je kunt heel veel onder de paraplu van de ET hangen. Maar daarom is het nog geen verdienste van de ET. Het is de verdienste van wetenschappelijk onderzoek, niet van de theorie.
Lock&Stock schreef:
Euhh...he?

Lock&Stock schreef:
Serieus? Dat je is reactie? Een bot mes werkt belabberd en niet altijd. Wetenschap werkt redelijk goed volgens mij, althans, dat denk ik terwijl ik via een wereldwijd digitaal netwerk aan het communiceren ben en antwoorden kan zien op een flinterdun scherm van vloeibare kristalen met miljoenen pixels die allen miljoenen kleuren kunnen weergeven terwijl er een titanium pen in mijn scheenbeen zit en mijn opa in leven wordt gehouden door een geavanceerde pacemaker en mijn baas vorig jaar door een robot is geopereerd aan zijn prostaat kanker. Yep, wetenschap is net een bos mes
Daar heb ik echt geen ET voor nodig.
](./images/smilies/eusa_wall.gif)