Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
mohamed schreef:Als de heilige Geest Gods dan geen persoon is, hoe zou dan ooit zijn rijk tegen zichzelf verdeeld kunnen zijn?
antoon schreef:Jezus had het hier over Satan en zijn demonen en hun werkingen dat is de context
Jezus reageerde op de stelling van de schriftgeleerden alsof hij een deal had met het kwaad, en liet zien dat hij niet met Satan van doen had.
Denk eens in als de HG aan persoon zou zijn, wat en wie dan, beslist geen God naast de ware God dat moet toch duidelijk zijn..
mohamed schreef:Is God dan ook geen persoon? Immers, er staat geschreven dat God een Geest is (Joh 4,24) dus als de Heilige Geest geen persoon is omdat hij een Geest is, dan evenmin God de vader.
Exact en het rijk van de Heilige Geest is NIET tegen zichzelf verdeeld, dus als jij beweert dat de satan een persoon is, dan moet je ook bekennen dat de Heilige Geest dat is.
19 Daarop zei de vrouw: ‘Nu begrijp ik, heer, dat u een profeet bent! 20 Onze voorouders vereerden God op deze berg, en bij u zegt men dat in Jeruzalem de plek is waar God vereerd moet worden.’ 21 ‘Geloof me,’ zei Jezus, ‘er komt een tijd dat jullie noch op deze berg, noch in Jeruzalem de Vader zullen aanbidden. 22 Jullie weten niet wat je vereert, maar wij weten dat wel; de redding komt immers van de Joden. 23 Maar er komt een tijd, en die tijd is nu gekomen, dat wie de Vader echt aanbidt, hem aanbidt in geest en in waarheid. De Vader zoekt mensen die hem zo aanbidden, 24 want God is Geest, dus wie hem aanbidt, moet dat doen in geest en in waarheid.’ 25 De vrouw zei: ‘Ik weet wel dat de messias zal komen’ (dat betekent ‘gezalfde’), ‘wanneer hij komt zal hij ons alles vertellen.’ 26 Jezus zei tegen haar: ‘Dat ben ik, degene die met u spreekt.’
Wilsophie schreef:Omdat de Bijbel het volgende zegt: “Niemand heeft ooit God gezien,...” (Joh. 1 : 18).
Wilsophie schreef:Wat is geen argument?
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten