Cathy schreef:Je vergist je.
Mag ik jou eens vragen: wanneer je begint te lezen bij Genesis 1:1 wanneer is er dan een moment waarop je jezelf erop betrapt dat je het eigenlijk niet letterlijk neemt? Begint dat in Gen 2 wanneer God rust van al Zijn werk? Zou God echt moe zijn? Of wat later in Gen 2 : er zijn dan nog geen struiken en bomen maar God maakt wel mensen en pas later de bomen? Wanneer je letterlijk blijft lezen hoe verklaar je dat dan met Gen 1?
heb ik meerdere malen gedaan en opnieuw en opnieuw en etc.
Telkens moest ik tot de conclusie komen dat ik jou geen gelijk kan geven.
Waarom zo God niet moe kunnen worden, wij zijn toch naar Zijn beeld geschapen?
Waarom zo God niet alles in zes dagen geschapen kunnen hebben.
het licht was er nog eerder dan de zon, maan en sterren.
Hoe komt het toch dat men altijd maar één lees style wilt toepassen op de Bijbel?
Het is toch geen roman of een fictie of etc?
het bevat alle stijlen en die dienen ook zo gelezen te worden, neem nou bijvoorbeeld de profeet Ezechiel die schrijft wel eens meerdere stijlen.
Cathy schreef:Hoe zie jij de verlossing op dit moment?
hoe bedoel je dit, verlossing van wat of van wie of door wie?
Nou ik heb het even zitten lezen en overdenken en zie wat Dummy bedoelt.
Je vraagt iets en hij doet iets wat jij niet verwacht, maar afschepen doet hij niet

Cathy schreef:'Ook rijst de zon op, en de zon gaat onder, en zij hijgt naar haar plaats, waar zij oprees.'
ik denk zomaar dat zie toen ook al wisten dat het beeldspraak was, gelukkig staat spreuken vol met beeldspraak.
Hoe komt het toch dat de ''moderne'' mens telkens denkt o wat waren die mensen toch simpel vroeger en nee dat zouden zij echt nog niet kunnen/weten of etc.
Haast u langzaam.