Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
En ook omdat de Bijbel verbiedt om tot de Heilige Geest te bidden kwam ik er niet zo goed uit.
Volgens mij gaat het bij Matt. om iets anders, de Geest in een kwaad daglicht stellen.
Wilsophie schreef:En ook omdat de Bijbel verbiedt om tot de Heilige Geest te bidden kwam ik er niet zo goed uit.
Er staat in de Bijbel, de Heilige Geest zal van Zichzelf niet spreken gij zult Hem niet aanbidden, of zoiets.
Eigenlijk doe ik dat ook nooit. Dus je mag de Heilige Geest niet aanroepen om verlichting.
Niemand komt tot de Vader dan door Mij.
Ik weet niet precies hoe het er staat.
mohamed schreef:
Trajecto:
Kun je wat meer toelichting geven want het ontgaat me wat je nu wilt zeggen.
Vooralsnog wil ik niets doorkrassen, maar jij wilt misschien het vers wat ik noemde doorkrassen.
Natuurlijk.
Er staat dus in Openbaring 22 vers 16 dat Jezus de wortel én het nageslacht (offspring KJV) van David is en de stamboom van David is Israël. Jezus heeft dus in het laatste boek van de Bijbel aan Johannes geopenbaard dat hij de wortel en het geslacht van Israël is en dat is ook in overeenstemming met wat Mattheus heeft geschreven:
'En hij bleef daar tot de dood van Herodes, opdat vervuld werd wat door de Heere gesproken is door de
profeet: Uit Egypte heb Ik Mijn Zoon geroepen.' (Mat 2,15)
Nu zou je kunnen denken, ja maar wat heeft dat allemaal te maken met de vraag of Jezus God is? Het antwoord is: alles. Het gegeven dat Jezus de wortel en het geslacht van David is wil niets anders zeggen dan dat hij David zijn vader en zijn zoon was en naar mijn geloof ook de onze.
="schaapje"]dat is ook zo.
En verder zijn de Vader en de Zoon en de Heilige Geest, waardoor wij geloven.
Zonder het werk van de HG kunnen wij niet tot geloof in de Here Jezus komen.
Hij heeft een ondersteunende functie in het leven van een gelovige,
nogmaals Hij wijst ons niet op onze zonden,
maar Hij leidt ons in ons leven zodat we de zonden kunnen weerstaan en schuwen.
mohamed schreef:Volgens Jezus wordt lastering van de heilige geest niet vergeven, dus hoezo is hij geen persoon?
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten