Vervangingstheologie

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

madel
Mineur
Mineur

Berichtdoor madel » 24 okt 2008 08:17

Er staat het huis Israël en niet Israël, dus wat jij hier doet is een stukje vervangingstheologie ten beste geven!

Het huis israel is allereerst israel zelf.
Ex 40:38 Want de wolk des HEEREN was op den tabernakel bij dag, en het vuur was er bij nacht op, voor de ogen van het ganse huis israels in al hun reizen.
dit is geheel het volk israel.

1Sam 7:3 Toen sprak Samuel tot het ganse huis van israel, zeggende: Indien gijlieden u met uw ganse hart tot den HEERE bekeert, zo ...........
Ook hier is het gewoon het volk van israel. nog onverdeeld.

Jezus heeft ook nooit gezegd dat Hij voor het huis Juda was gekomen, dat wordt Hem allemaal in de mond gelegd, maar wat Christus duidelijk zei is:

Mat 15,24
Maar Hij, antwoordende, zeide: Ik ben niet gezonden, dan tot de verloren schapen van het huis Israëls.

lees de context. huis van israel staat tegenover de 'heidenen'

Het nieuwe verbond wat God met het huis Juda is aangegaan behelsde dat als zij geloofden en zich bekeerden (Luk 24,47) tot Jezus, zij zo gered werden (1 Joh 2,23) en deel van het huis Israël. Daarom doopte Johannes ook alleen maar joden (Hand 10,37). In de eerste eeuw hebben de gelovige joden hun oude mens (het huis Juda) gekruisigd en zijn samen met de gelovige volken het huis Israël geworden!

Het nieuwe verbond behelsd handelingen 2/3 en daarmee de profeet Joel o.a. namelijk. dat als zij zich bekeerden en beterden, hij hun, ISRAEL, de Christus zou zende, die voor hun, ISRAEL, allereerst bestemd is.

8 Want hen berispende, zegt Hij tot hen: Ziet, de dagen komen, spreekt de Heere, en Ik zal over het huis Israels, en over het huis van Juda een nieuw verbond oprichten;
9 Niet naar het verbond, dat Ik met hun vaderen gemaakt heb, ten dage, als Ik hen bij de hand nam, om hen uit Egypteland te leiden; want zij zijn in dit Mijn verbond niet gebleven, en Ik heb op hen niet geacht, zegt de Heere.
10 Want dit is het verbond, dat Ik met het huis Israels maken zal na die dagen, zegt de Heere: Ik zal Mijn wetten in hun verstand geven, en in hun harten zal Ik die inschrijven; en Ik zal hun tot een God zijn, en zij zullen Mij tot een volk zijn.
11 En zij zullen niet leren, een iegelijk zijn naaste, en een iegelijk zijn broeder, zeggende: Ken den Heere; want zij zullen Mij allen kennen van den kleine onder hen tot den grote onder hen.
12 Want Ik zal hun ongerechtigheden genadig zijn, en hun zonden en hun overtredingen zal Ik geenszins meer gedenken.
13 Als Hij zegt: Een nieuw verbond, zo heeft Hij het eerste oud gemaakt; dat nu oud gemaakt is en verouderd, is nabij de verdwijning.

zo helder als glas. dit betref israel en geen vervanging van wat dan ook. en is nog volledig toekomstig. op het moment van schrijven is het oude er nog. het is NABIJ de verdwijning.

Groet,
Madel
Bedenkt de dingen die boven zijn, niet die op de aarde zijn.

madel
Mineur
Mineur

Berichtdoor madel » 24 okt 2008 08:23

mohamed schreef:
madel schreef:de gemeente die Zijn Lichaam is, is geen huis van israel. pure inlegkunde.

Is dat echt zo? Het staat anders gewoon letterlijk in de Bijbel:

'Zo wete dan zeker het ganse huis Israëls, dat God Hem tot een Heere en Christus gemaakt heeft, namelijk deze Jezus, Die gij [huis Juda hand 2,14] gekruisigd hebt.' (Hand 2,36)

Dit vers heb jij dus doorgekrast begrijp ik!

Nee, absoluut niet. maar deze tekst zegt niet dat zij daardoor alles verspeelt hebben en daardoor maar vervangen moeten worden. en dat suggereer jij wel.

het wordt ze hen vergeven omdat zij het in ontwetendheid gedaan hebben. staat in het zelfde gedeelte. en als petrus dat gezegd heeft maant
hij hen, de toehoorders uit handelingen 2, tot berouw en bekering te komen opdat hun zonden uitgedelgd worden.

dus het staat er helemaal niet anders. het staat er helemaal niet. jij haalt de zaken flink door elkaar en maakt geen onderscheid. de gemeente die Zijn lichaam is, is heel wat anders dan het huis van israel of juda.

Groet,
Madel

mohamed

Berichtdoor mohamed » 24 okt 2008 08:42

Dat in Paulus' tijd het oude nog gold ben ik helemaal met je eens, maar ik wil je adviseren je nog eens goed te verdiepen in de verschillen tussen het huis Israël en het huis Juda, want het zijn geen inwisselbare begrippen zoals jij ze toepast.

Bovendien zijn het lichaam van Christus en het huis Israël wel hetzelfde, immers Jezus zei dat het één kudde (Joh 10,16) zou worden en deze kudde konden de gelovigen van Juda ook deel van worden, door hun oude mens af te leggen (Ef 4,22) oftewel hun joodse identiteit op te geven.

Ez 34,10
Alzo zegt de Heere HEERE: Ziet, Ik wil aan de herders, en zal Mijn schapen van hun hand eisen, en zal ze van het weiden der schapen doen ophouden, zodat de herders zichzelf niet meer zullen weiden; en Ik zal Mijn schapen uit hun mond rukken, zodat zij hun niet meer tot spijs zullen zijn.

De joden zijn van zichzelf niet heilig (Rom 11,16) maar kunnen dat worden door te geloven (Op 22,16) in Jezus Christus.

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 24 okt 2008 09:20

V.w.b. het voor je "heikele" punt "huis van Juda" en "huis van Israel" ben ik even te rade gegaan bij een rabbijn (je kunt veel leren door te luisteren naar je oudere broer). Hij schrijft o.a. het volgende:

De in de Hebr. 8 geciteerde profetie van Jeremia begint met het zich richten tot zowel het huis van Israel als het huis van Juda, wat duidelijk aangeeft dat Jeremia zich richt tot het bijeenvergaderde Joodse volk. Dat nu, was niet de situatie op het moment dat deze woorden werden geschreven, en was zeker niet het geval toen Jezus werd gekruisigd. In tegendeel, gedurende de 1e eeuw nChr. bestond het huis van Israel niet langer als volk, omdat Assyrie het noordelijk koninkrijk van Israel al 700 eerder in ballingschap had gevoerd, in de tijd dat Ahaz koning was over Juda. Bovendien werd in de 1e eeuw nChr. het Joodse volk verstrooid in het Romeinse rijk en daarbuiten. Dus zelfs het huis van Juda was op dat moment niet aanwezig in het Heilige Land. De Joden waren verbannen in de Diaspora en waren meer verspreid dan tijdens de Babylonische ballingschap die volgde op de verwoesting van de 1e tempel.

Over het feit dat het tijdperk waarvan Jeremia sprak nog niet is aangebroken (een toekomstige Messiaanse eeuw wanneer het hele Joodse volk, zowel het huis van Juda als het huis van Israel tesamen zullen zijn hersteld in hun rechtmatige plaats, het land Israel) spreekt Jeremia op andere plaatsen:

Jer 16:15: Maar: Zo waarachtig als de HEERE leeft, Die de kinderen Israels heeft opgevoerd uit het land van het noorden, en uit al de landen waarhenen Hij hen gedreven had! want Ik zal hen wederbrengen in hun land, dat Ik hun vaderen gegeven heb.

Dit wordt ook bevestigd door andere profeten:

Jes. 11:12 En Hij zal een banier oprichten onder de heidenen, en Hij zal de verdrevenen van Israel verzamelen, en de verstrooiden uit Juda vergaderen, van de vier eilanden des aardrijks.

Ez 37:21-22 Spreek dan tot hen: Zo zegt de Heere HEERE: Ziet, Ik zal de kinderen Israels halen uit het midden der heidenen, waarhenen zij getogen zijn, en zal ze vergaderen van rondom, en brengen hen in hun land;
En Ik zal ze maken tot een enig volk in het land, op de bergen Israels; en zij zullen allen te zamen een enigen Koning tot koning hebben; en zij zullen niet meer tot twee volken zijn, noch voortaan meer in twee koninkrijken verdeeld zijn.

Zach 10:6 En Ik zal het huis van Juda versterken, en het huis van Jozef zal Ik behouden, en Ik zal hen weder inzetten; want Ik heb Mij hunner ontfermd, en zij zullen wezen, alsof Ik hen niet verstoten had; want Ik ben de HEERE, hun God, en Ik zal ze verhoren.

Let erop hoe Jeremia in Jer. 31:31 begint met te zeggen [.....] de dagen komen [.....], wanneer hij spreekt van beide huizen, het huis van Israel en het huis van Juda. Dan, in Jer. 31:32 noemt hij alleen het huis van Israel als hij spreekt over een tijd [.....] na die dagen [.....], M.a.w., de dagen nadat het verstrooide Joodse volk is teruggekeerd naar het land van Israel, en zij verenigd zijn in een enkel koninkrijk genaamd Israel.
De boodschap in deze schriftgedeelten is ondubbelzinnig: Het verstrooide Joodse volk zal teruggekeerd zijn naar het land van israel en zullen eens weer verenigd zijn als een natie, geleid door de beloofde Joodse Messias-koning.

Tot zover een rabbijnse uitleg.

Ik wil je er op wijzen dat wanneer je een hele "theologie" probeert op te bouwen rondom een vermeend verschil (het weglaten van de uitdrukking "huis van Juda"), je consequent moet zijn, en dan ook verschil moet maken tussen de uitdrukking "de dagen komen" en "na die dagen". Dat nu, consistent exegetiseren, is wat de hierboven aangehaalde rabbijn wel doet (met als resultaat dat het allemaal nog duidelijker wordt v.w.b. het het herstel van Israel en het aanbreken van het Messiaanse rijk) en wat ik bij jou mis.

Nu dan ook het antwoord op je vraag: Het nieuwe verbond wordt dus gesloten met een verenigd huis van Israel en huis van Juda, dat dan, als verenigd rijk weer huis van Israel genoemd gaat worden. M.a.w. Bij het verbond dat met het huis van Israel gesloten wordt, is het huis Juda mede ingesloten.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

madel
Mineur
Mineur

Berichtdoor madel » 24 okt 2008 09:48

mohamed schreef:Dat in Paulus' tijd het oude nog gold ben ik helemaal met je eens, maar ik wil je adviseren je nog eens goed te verdiepen in de verschillen tussen het huis Israël en het huis Juda, want het zijn geen inwisselbare begrippen zoals jij ze toepast.

Bovendien zijn het lichaam van Christus en het huis Israël wel hetzelfde, immers Jezus zei dat het één kudde (Joh 10,16) zou worden en deze kudde konden de gelovigen van Juda ook deel van worden, door hun oude mens af te leggen (Ef 4,22) oftewel hun joodse identiteit op te geven.

Ez 34,10
Alzo zegt de Heere HEERE: Ziet, Ik wil aan de herders, en zal Mijn schapen van hun hand eisen, en zal ze van het weiden der schapen doen ophouden, zodat de herders zichzelf niet meer zullen weiden; en Ik zal Mijn schapen uit hun mond rukken, zodat zij hun niet meer tot spijs zullen zijn.

De joden zijn van zichzelf niet heilig (Rom 11,16) maar kunnen dat worden door te geloven (Op 22,16) in Jezus Christus.

Het huis van Juda en huis van Israel worden beiden genoemd mbt het zowel het oude als het nieuwe verbond. Er staat dat het OV met hun gesloten was. ( zie aangehaalde teksten met huis van israel, toen nog ongedeeld). En dat het NV ook met hun zal gesloten worden.

Ezechiel 34:10 haal je echt volledig uit de context. Onbegrijpelijk. Je plukt her en der teksten uit de bijbel en smijt er mee raak. Zowel hoofdstuk 34 als 33 en verdere hoofdstukken gaan over israel.
Deze gedeelten gaan over het verdeelde huis van israel dat verdeeld is in de 2 en 10 stammen. Ook genoemd huis van juda en huis van israel. Het huis van israel, de 10 stammen zijn nagenoeg achtergebleven in de ballingschap, de diaspora. Aan hen schrijft Petrus dan ook zijn brieven. De broeders in de verstrooiing. De schapen (twee kudden) in ezechiel zijn de zelfde schapen als in Mattheus als zijnde de verloren schapen van het huis israels.

Het huis van israel kun je niet toepassen op de later geopenbaarde Gemeente. Dit was een verborgenheid die in het OT en het begin van ons NT niet bekend waren. Nergens wordt dat ook overgeheveld of vervangen.
Joden worden nergens gevraagd hun joodse identiteit op te geven. Onzin. er wordt geloof gevraagd van zowel jood als heiden.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 24 okt 2008 11:35

madel schreef: Joden worden nergens gevraagd hun joodse identiteit op te geven. Onzin. er wordt geloof gevraagd van zowel jood als heiden.

Correctie: jij wilt niet dat de joden hun identiteit moeten opgeven, want het staat er wel degelijk, zelfs letterlijk:

Galaten 2

Paulus tegenover Petrus

11 Maar toen Kefas te Antiochië gekomen was, heb ik mij openlijk tegen hem verzet, omdat het ongelijk aan zijn kant was. 12 Want voordat sommigen uit de kring van Jakobus gekomen waren, at hij met de heidenen aan één tafel, maar toen zij kwamen, trok hij zich terug en zonderde zich af uit vrees voor de besnedenen. 13 En [ook] de overige Joden huichelden met hem mede, zodat zelfs Barnabas zich liet medeslepen door hun huichelarij. 14 Maar toen ik zag, dat zij niet de rechte weg bewandelden naar de waarheid van het evangelie, zeide ik tot Kefas ten aanhoren van allen: Indien gij, die een Jood zijt, naar heidens en niet naar Joods gebruik leeft, hoe kunt gij dan de heidenen dwingen zich als Joden te gedragen?

De hoofdzaak, ook voor christenen uit de Joden

15 Wij, geboren Joden, en geen zondaars uit de heidenen, 16 wetende, dat de mens niet gerechtvaardigd wordt uit werken der wet, maar door het geloof in Christus Jezus, zijn ook zelf tot het geloof in Christus Jezus gekomen, om gerechtvaardigd te worden uit het geloof in Christus en niet uit werken der wet. Want uit werken der wet zal geen vlees gerechtvaardigd worden. 17 Maar indien wij, trachtende in Christus gerechtvaardigd te worden, ook zelf zijn gebleken zondaars te zijn, staat Christus dan in dienst der zonde? Volstrekt niet. 18 Immers, indien ik hetgeen ik afgebroken heb, weder opbouw, bewijs ik daardoor, dat ik zelf een overtreder ben. 19 Want ik ben door de wet voor de wet gestorven om voor God te leven. 20 Met Christus ben ik gekruisigd, en toch leef ik, (dat is), niet meer mijn ik, maar Christus leeft in mij.

Waar kom je nu mee aanzetten, dat Paulus een spion was misschien?

madel
Mineur
Mineur

Berichtdoor madel » 24 okt 2008 12:10

En daarmee bleef Paulus gewoon Paulus. de man geboren in Tarzen.
en Petrus bleef gewoon Petrus. geboren in israel en een jood.
net als Paulus en vele anderen in de bijbel.

een jood die tot geloof komt blijft gewoon een jood. een heiden hoeft zich niet tot proseliet te veranderen. die in de voorhuid is blijve daarin. die onbesnede is late het niet verhelpen.

dus wat je bedoelt is mij niet helemaal duidelijk.

Groet,
Madel.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 24 okt 2008 12:36

madel schreef:En daarmee bleef Paulus gewoon Paulus. de man geboren in Tarzen.

een jood die tot geloof komt blijft gewoon een jood. een heiden hoeft zich niet tot proseliet te veranderen. die in de voorhuid is blijve daarin. die onbesnede is late het niet verhelpen.

Groet,
Madel.

Jij weet niet eens wat een jood is, lees goed:

Rom 2,29
maar híj is een Jood, die het in het verborgen is, en de (ware) besnijdenis is die van het hart, naar de Geest, niet naar de letter. Dan komt zijn lof niet van mensen, maar van God.

madel
Mineur
Mineur

Berichtdoor madel » 24 okt 2008 12:53

mohamed schreef:

Groet,
Madel.

Rom 2,29
maar híj is een Jood, die het in het verborgen is, en de (ware) besnijdenis is die van het hart, naar de Geest, niet naar de letter. Dan komt zijn lof niet van mensen, maar van God.

17 Zie, gij wordt een Jood genaamd en rust op de wet; en roemt op God,
18 En gij weet Zijn wil, en beproeft de dingen, die daarvan verschillen, zijnde onderwezen uit de wet;
19 En gij betrouwt uzelven te zijn een leidsman der blinden, een licht dergenen, die in duisternis zijn;
20 Een onderrichter der onwijzen, en een leermeester der onwetenden, hebbende de gedaante der kennis en der waarheid in de wet.
21 Die dan een anderen leert, leert gij uzelven niet? Die predikt, dat men niet stelen zal, steelt gij?
22 Die zegt, dat men geen overspel doen zal, doet gij overspel? Die van de afgoden een gruwel hebt, berooft gij het heilige?
23 Die op de wet roemt, onteert gij God door de overtreding der wet?
24 Want de Naam van God wordt om uwentwil gelasterd onder de heidenen, gelijk geschreven is.
25 Want de besnijdenis is wel nut, indien gij de wet doet; maar indien gij een overtreder der wet zijt, zo is uw besnijdenis voorhuid geworden.
26 Indien dan de voorhuid de rechten der wet bewaart, zal niet zijn voorhuid tot een besnijdenis gerekend worden?
27 En zal de voorhuid, die uit de natuur is, als zij de wet volbrengt, u niet oordelen, die door de letter en besnijdenis een overtreder der wet zijt?
28 Want die is niet een Jood, die het in het openbaar is; noch die is de besnijdenis, die het in het openbaar in het vlees is;
29 Maar die is een Jood, die het in het verborgen is, en de besnijdenis des harten, in den geest, niet in de letter, is de besnijdenis; wiens lof niet is uit de mensen, maar uit God.

Het is en blijft een jood. En vers 29 handelt over dezelfde jood als uit vers 17-18-19-20-21-22-23-24-25-28.

Groet,
Madel

mohamed

Berichtdoor mohamed » 24 okt 2008 15:08

madel schreef:
mohamed schreef:

Groet,
Madel.

Rom 2,29

17 Zie, gij wordt een Jood genaamd en rust op de wet; en roemt op God,
18 En gij weet Zijn wil, en beproeft de dingen, die daarvan verschillen, zijnde onderwezen uit de wet;
19 En gij betrouwt uzelven te zijn een leidsman der blinden, een licht dergenen, die in duisternis zijn;
20 Een onderrichter der onwijzen, en een leermeester der onwetenden, hebbende de gedaante der kennis en der waarheid in de wet.
21 Die dan een anderen leert, leert gij uzelven niet? Die predikt, dat men niet stelen zal, steelt gij?
22 Die zegt, dat men geen overspel doen zal, doet gij overspel? Die van de afgoden een gruwel hebt, berooft gij het heilige?
23 Die op de wet roemt, onteert gij God door de overtreding der wet?
24 Want de Naam van God wordt om uwentwil gelasterd onder de heidenen, gelijk geschreven is.
25 Want de besnijdenis is wel nut, indien gij de wet doet; maar indien gij een overtreder der wet zijt, zo is uw besnijdenis voorhuid geworden.
26 Indien dan de voorhuid de rechten der wet bewaart, zal niet zijn voorhuid tot een besnijdenis gerekend worden?
27 En zal de voorhuid, die uit de natuur is, als zij de wet volbrengt, u niet oordelen, die door de letter en besnijdenis een overtreder der wet zijt?
28 Want die is niet een Jood, die het in het openbaar is; noch die is de besnijdenis, die het in het openbaar in het vlees is;
29 Maar die is een Jood, die het in het verborgen is, en de besnijdenis des harten, in den geest, niet in de letter, is de besnijdenis; wiens lof niet is uit de mensen, maar uit God.

Het is en blijft een jood. En vers 29 handelt over dezelfde jood als uit vers 17-18-19-20-21-22-23-24-25-28.

Groet,
Madel

Jouw racistische manier van interpreteren is gelukkig niet te onderbouwen als we de Bijbel goed lezen:

Ef 2
14 Want Hij is onze vrede, die de twee één heeft gemaakt en de tussenmuur, die scheiding maakte, de vijandschap, weggebroken heeft, 15 doordat Hij in zijn vlees de wet der geboden, in inzettingen bestaande, buiten werking gesteld heeft, om in Zichzelf, vrede makende, de twee tot één nieuwe mens te scheppen, 16 en de twee, tot één lichaam verbonden, weder met God te verzoenen door het kruis, waaraan Hij de vijandschap gedood heeft. 17 En bij zijn komst heeft Hij vrede verkondigd aan u, die veraf waart, en vrede aan hen, die dichtbij waren; 18 want door Hem hebben wij beiden in één Geest de toegang tot de Vader.

De geestelijke tussenmuur was al weggebroken in Paulus tijd, waardoor het eerste verbond verouderd en nabij de verdwijning was. Dat komt ook overeen met wat Jezus zei immers (Luk 21,22) alles zou in die dagen in vervulling gaan, dus zo ook het nieuwe verbond! Zoals door Christus voorzegd (Mat 24,2) is de tempel van Salomo in de eerste eeuw vernietigd. Deze tempel werd ook wel aangeduid als huis des Heren (1 Kron 22,1) en huis van God (Ezra 5,16) en elders lezen we dat de hemel Zijn troon en de aarde Zijn voetbank is (Jes 66,1) dus toen Jezus zei dat hemel en aarde zouden vergaan voordat er een jota in de wet zou veranderen (Mat 5,18) bedoelde Hij de tempel van Salomo, welke in de eerste eeuw is vernietigd.

Wanneer jij de geestelijke tussenmuur weer wilt oprichten, is het volgende op jou van toepassing:

Spr 26,11
Een zot die zijn dwaasheid herhaalt, is als een hond die naar zijn uitbraaksel terugkeert.

madel
Mineur
Mineur

Berichtdoor madel » 24 okt 2008 15:18

einde discussie met mohamed.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 24 okt 2008 15:24

madel schreef:einde discussie met mohamed.

Zie je wel, daar komt de aap al uit de mouw, maar dan houden we er mooi meer op, mij best!

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 24 okt 2008 23:56

@Mo
God heeft een eeuwigdurend verbond met israel gesloten !!!!!
Dat Israel nog niet veel van Gods handelen en Zijnwil met de rest van de wereld heeft begrepen dat is ook in Zijn plan!!! Dat het ook in Zijn plan zal liggen dat op een dag heel Israel tot berouw en inkeer zal komen ,dat zal jij niet kunnen verhinderen!

Wij hoeven zeker niet wettisch meer te leven in die zin dat we bang moeten zijn als we dat niet doen. Dat zijn de vrome joden wel, die laten zich zooo veel regels op leggen dat hun leven vreselijk krampachtig en moeilijk is . daarbij zijn ze er zeker wel van overtuigd dat hun weg de juiste is , juist
omdat ze heel bang zijn dat ze iets verkeerd doen.
Ze geloven wel in ElShadai maar kennen Hem nog niet als Yehsua.....

Het overgrote deel van de samenleving hier kan daar niet in mee komen en die is naar de andere kant door geslagen en die hebben God en Zijn Wet de rug toe gekeerd en hebben zich andere goden toegemeten de zelfverheerlijking en de verheelijking en verafgoding van eigen lichaam en lichamelijke onzedelijke begeerten, alcohol drugs sex, zij doen niet onder voor de rst van de ongelovigen .Dit doet God verschrikkelijk veel verdriet.

Wat mogen we blij zijn dat de Messias ons Zijn Weg heeft laten zien!!! Wat een genade!
In Hem mogen we de vrede ervaren in de weet dat we goed genoeg zijn Hem in al onze gebreken en tekortkomingen!

Het lijkt wel of je het de joden niet gunt dat ze eens tot geloof zullen komen. Ja inderdaad zullen er velen zijn die in hun ongeloof zijn - en zullen sterven.
Maar er zullen ook velen zijn die zich christenen noemen , die toch niet deel zullen krijgen aan het
koninkrijk van de Eeuwige. Daar heeft Yeshua ook al verschillende voorbeelden van gegeven.
en nu zou ik mijn excuses maar aan madel maken , want zij had die opmerking eveneens voor jouw hebben kunnen plaatsen.
Ik vind je vaak irritant en betweterig overkomen!

nee de jood hoeft zijn identiteit niet op te geven,integendeel
de heidenen hebben deel mogen krijgen aan het erfdeel,
De tijden uit Leviticus 23 zijn nog steeds de Heilige tijden van YHWH , deels v ervuld in de Messias , deels nog te vervullen in de toekomst, maar het blijven wel Zijn tijden!!!!!

de Kerk en de meeste christenen hebben daar afstand van genomen, jammer want op die tijden zullen er hele belangrijke dingen gebeuren!
Dat heeft niets met een opnieuw opgeworpen tussen muur te maken
maar alles met de hoop in de afwachting van de Belofte.
For YHWH the LORD is our judge,
the YHWH the LORD is our lawgiver,
the YHWH the LORD is our king;
it is HE who will save us.
Isaiah 33:22

mohamed

Berichtdoor mohamed » 25 okt 2008 09:28

Je draait de zaken om, ik heb in al mijn reacties aangegeven dat in de Bijbel staat dat de joden die in Jezus geloven ook deel van de kudde Israël zijn.

Verder zijn er in de eerste eeuw al vele joden tot geloof gekomen, alles wat jij ziet als toekomstmuziek is simpelweg niet te onderbouwen vanuit de Bijbel, maar laten we er over ophouden, want we worden het nooit eens.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 25 okt 2008 12:36

mohamed schreef:Je draait de zaken om, ik heb in al mijn reacties aangegeven dat in de Bijbel staat dat de joden die in Jezus geloven ook deel van de kudde Israël zijn.

Sterker nog zij zijn sowieso Israel. De gelovigen zijn mede erfgenamen maar worden daarmee niet Israel.

Terug naar “[Religie] - Open forum”