Evolutietheorie

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Lock&Stock

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Lock&Stock » 27 jan 2016 14:01

Arendsoog schreef:[
Ik beweer niet dat betreffende biologen leugenaar zijn. (alhoewel, voor alle mensen geldt Romeinen 3:19) Ze hebben een intern consistente theorie, waar een aantal leuke resultaten uit gehaald kunnen worden. Het is daarom ook niet per se hypocriet als er bijvoorbeeld wel van de resultaten gebruik gemaakt wordt.

Toch raar dat een theorie die intern consistent is maar uiteindelijk toch niet klopt wel voor resultaten zorgt die buiten de theorie om blijken te kloppen. De voorspelling inzake het e.Coli experiment bijvoorbeeld, of het kunnen voorspellen van resistentie van bacteriën, vindplaats van fossielen, etc, etc. Of schaar je dat allemaal onder de noemer toeval?

Arendsoog
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Arendsoog » 27 jan 2016 14:02

Het hele punt is: er is geen enkele natuurwet die ET + bijbehorende abiogenese theorieën noodzakelijk verbiedt. Gooi de juiste parameters in je berekening en er rolt wat moois uit.
En: er is geen enkele natuurwet die ET noodzakelijk waar maakt.
De hemelen vertellen Gods eer, en het uitspansel verkondigt Zijner handen werk. Psalm 19:2

Arendsoog
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Arendsoog » 27 jan 2016 14:03

Lock&Stock schreef: Of schaar je dat allemaal onder de noemer toeval?

Nee. Ik ben eerder determinist. Toeval bestaat niet in de natuur.
De hemelen vertellen Gods eer, en het uitspansel verkondigt Zijner handen werk. Psalm 19:2

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 27 jan 2016 14:05

Arendsoog schreef:Het hele punt is: er is geen enkele natuurwet die ET + bijbehorende abiogenese theorieën noodzakelijk verbiedt. Gooi de juiste parameters in je berekening en er rolt wat moois uit.

Dus de ET is intern consistent, ook consistent met een hele roedel andere theorieën die te maken hebben met natuurkunde, geologie, paleontologie, biologie, astrofysica, astronomie, etc, resultaten oplevert die kloppen, correcte voorspellingen doet, praktische toepassingen heeft maar toch niet klopt? Is dat wat je zegt?

Zo ja; wat zou jou overtuigen dat de ET klopt?!

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 27 jan 2016 14:07

Arendsoog schreef:Nee. Ik ben eerder determinist. Toeval bestaat niet in de natuur.

Dus? Het is niet toevallig dat de resultaten kloppen in de buiten wereld ook al klopt de theorie extern niet, hoe zit het dan wel? Waarom werkt de ET zo goed als deze niet klopt?

_Sjors_
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor _Sjors_ » 27 jan 2016 14:07

Lock&Stock schreef:Zo ja; wat zou jou overtuigen dat de ET klopt?!

HET EXPERIMENT! :-D

Met vriendelijke groeten,

Sjors.
In den beginne schiep God den hemel en de aarde. (Genesis1:1)

Arendsoog
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Arendsoog » 27 jan 2016 14:08

Lock&Stock schreef:Dus de ET is intern consistent, ook consistent met een hele roedel andere theorieën die te maken hebben met natuurkunde, geologie, paleontologie, biologie, astrofysica, astronomie, etc, resultaten oplevert die kloppen, correcte voorspellingen doet, praktische toepassingen heeft maar toch niet klopt? Is dat wat je zegt?

Zo ja; wat zou jou overtuigen dat de ET klopt?!

Er bestaat geen uiteindelijke, vaststaande waarheid in de wetenschap.

Afbeelding

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 27 jan 2016 14:11

Arendsoog schreef:Afbeelding

Help me even Arendsoog, want ik ben je kwijt. Zeg je nu dat het onmogelijk is om het zeker te weten?

kinpruik

Berichtdoor kinpruik » 27 jan 2016 14:17

Arendsoog schreef:Er bestaat geen uiteindelijke, vaststaande waarheid in de wetenschap.

Dat zegt dan ook niemand. Dat betekend niet dat de afgelopen 150 jaar biologie daarmee complete onzin is. En ja, de afgelopen 150 jaar biologie is vrijwel niks meer dan wat losstaande feiten zonder de evolutietheorie.

Arendsoog
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Arendsoog » 27 jan 2016 14:18

Lock&Stock schreef:Help me even Arendsoog, want ik ben je kwijt. Zeg je nu dat het onmogelijk is om het zeker te weten?

Wetenschap is een wordingsproces. Momenteel is het onmogelijk om dingen zeker te weten, het gaat hooguit om hoge/hogere waarden van waarschijnlijkheid...

Maar ik ga even een tentamen statistische thermodynamica maken, dus ik ben weg.

_Sjors_
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor _Sjors_ » 27 jan 2016 14:20

In den beginne schiep God den hemel en de aarde. (Genesis1:1)

kinpruik

Berichtdoor kinpruik » 27 jan 2016 14:23

Arendsoog schreef:
Wetenschap is een wordingsproces. Momenteel is het onmogelijk om dingen zeker te weten, het gaat hooguit om hoge/hogere waarden van waarschijnlijkheid...

Succes! :D

Dat is toch meer een filosofisch dan een praktisch wetenschappelijk probleem, en derhalve van minder gewicht.

_Sjors schreef:PS; hebt u die grote mond alleen omdat u zich achter uw lock en stock gepruts kunt verschuilen? Of weet u echt met een geweer om te gaan?

Niemand hier doet stoer behalve jij. Hou eens op met stromannen neersabelen en dogmatisch gebrabbel en ga eens serieus in op de 10 artikelen die ik je zojuist heb toegestuurd. Zolang je niet van elk van die 10 onderzoeken die ik je heb gestuurd hebt aangetoond dat die niet 1 experiment bevatten (plus de 100 artikelen die ik je toestuur zodra je daarmee klaar bent) heb je heel misschien ergens nog een puntje.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 27 jan 2016 14:25

_Sjors_ schreef:Graag een echt experiment, en geen naar eigen hand gezette rommel!

Pardon? Dit zijn echte experimenten. Kan je wellicht aangeven waarom de gelinkte experimenten niet echt zijn? Met grote-mensen-argumenten bij voorkeur.

_Sjors_ schreef:(PS; hebt u die grote mond alleen omdat u zich achter uw lock en stock gepruts kunt verschuilen? Of weet u echt met een geweer om te gaan? )

Zozo, grote woorden! Nee hoor, die grote waffel heb ik helaas altijd, hij komt vooral naar voren wanneer ik word geconfronteerd met hypocriete domheid. Maar als u keer een in-het-echt een kopje koffie wilt komen drinken dan is dat geen probleem hoor. Mijn echte naam staat hier https://www.facebook.com/joost.ruiter en u mag altijd een gil geven als u in de buurt bent van Amsterdam.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 27 jan 2016 14:26

Arendsoog schreef:

Succes!

Hoe hoog zou je waarschijnlijkheid inschatten dat de ET klopt?

Terug naar “[Religie] - Open forum”