geloof en wetenschap

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mohamed

Re: geloof en wetenschap

Berichtdoor mohamed » 01 apr 2014 10:48

Lock&Stock schreef:Of;

De atheist
Met behulp van mijn, door de wetenschap uitgevonden, iPhone met GPS ontvanger heb ik direct met 112 kunnen bellen om mijn positie door te geven :)

Impliceer je nu dat jouw GSM voor jou het tastbare bewijs is dat God niet bestaat? :shock:

Probeer hem eens te bellen en neemt hij niet op dan heb je gelijk! :mrgreen:

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 01 apr 2014 11:04

"Operatoroooooor ! Give me Jesus on the line!!!! "

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 01 apr 2014 11:21

Mortlach schreef:
Jezus Christus
Eens was ik in een diepe put gevallen. Jezus kwam aanlopen en keek over de rand. "Help me, alsjeblieft," riep ik. "Goed, zei Jezus, "ik zal je helpen," en hij liep weg en liet z dood martelen. Want dat helpt, op de een of andere manier.

Tja, het klopt alleen niet. Als je de vergelijking zuiver wilt maken, moet je iets zeggen: Hij tilde mij uit de put en stierf daar Zelf bij.

Hij liet zich niet ergens anders dan in de punt martelen...

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 01 apr 2014 11:26

Ik moet ineens denken aan m'n neefje. Die was op een feest met louter atheisten, z'n ouders geloven ook niet en er viel een stilte, toen ging ie ineens rondrennen en het liedje zingen dat ie van oma had geleerd:
Toen ik in de put zat trok Hij mij eruit. Hoi!!!
We worden muzikaal van dit topic Wilsophie. Operator gimme Jesus! :lol: Sorry ontopic maar weer.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 01 apr 2014 11:41

Lock&Stock schreef:Of;

De atheist
Met behulp van mijn, door de wetenschap uitgevonden, iPhone met GPS ontvanger heb ik direct met 112 kunnen bellen om mijn positie door te geven :)
Vreemd, ik heb zondag nog 112 moeten bellen, terwijl ik niet wist waar ik mij bevond. Ik dacht altijd dat ze mijn GPS wel traceren konden, maar volgens die mevrouw ´werkte het zo niet´. Los daarvan, volgens mij heb je in een put al helemaal geen bereik. :mrgreen:

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 01 apr 2014 12:53

mohamed schreef:
Probeer hem eens te bellen en neemt hij niet op dan heb je gelijk! :mrgreen:

Is dat serieus wat je daar uit haalt?! Of maak je nu een gebbetje ;)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 01 apr 2014 13:57

Rozijn schreef:Tja, het klopt alleen niet. Als je de vergelijking zuiver wilt maken, moet je iets zeggen: Hij tilde mij uit de put en stierf daar Zelf bij.

Hij liet zich niet ergens anders dan in de punt martelen...

Joh! En je denkt dat al die andere karikaturen wél kloppen?

Ik kan het ook anders verwoorden, natuurlijk, de karikatuur is eindeloos uitbreidbaar.

Jezus daalde af in de put en tilde mij eruit door te sterven. En daarna kroop ik direct terug in die put omdat ik dat offer niet durfde aan te nemen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 01 apr 2014 14:56

StillAwake schreef:Juist de grootte van de olievoorraad doet vermoeden dat de olievoorraad jonger is dan altijd werd aangenomen, en dat er wellicht zelfs in een vergelijkbaar tempo nieuwe olie ontstaat.
Aldus een geoloog van Petrobas, wat een grote klant van ons is...
Lock&Stock schreef:Heb je daar wellicht ergens een bron of artikel van?

Nee, dat heb ik niet.
Dit werd gezegd door een Zuid-Amerikaans geoloog, die bij een rederij die veel in de diepzee boort werkt. En het werd specifiek gezegd over de olievelden in en rond Lake Maracaïbo en de Golf van Mexico. De olie uit de Saoudische velden was volgens hem ook anders (zuiverder) van samenstelling (en of het daarmee ouder was is iets wat ik alleen heb aangenomen)...
Wellicht kan ik de bedrijfspresentatie opzoeken, maar weet niet zeker of het daar met zoveel woorden instond.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 01 apr 2014 15:23

Lock&Stock schreef:Heb je daar wellicht ergens een bron of artikel van?
Er is heel veel van op internet te vinden, maar niet alle bronnen zijn even betrouwbaar. Zie bijv. hier, hier en hier.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 01 apr 2014 21:01

Jvslooten schreef:Er is heel veel van op internet te vinden, maar niet alle bronnen zijn even betrouwbaar. Zie bijv. hier, hier en hier.

Heel bijzonder inderdaad. Olie is ontstaan door plankton. En niet door dinosauriërs zoals in de laatste link voortdurend wordt aangehaald als zou de wetenschap dat beweren. Ik lees de hele tijd dingen waarvan ik denk.. Hoe komen ze daar nou weer bij....
Ook gif is geschapen.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 02 apr 2014 07:50

Jvslooten schreef:Er is heel veel van op internet te vinden, maar niet alle bronnen zijn even betrouwbaar. Zie bijv. hier, hier en hier.

hettys schreef:Heel bijzonder inderdaad. Olie is ontstaan door plankton. En niet door dinosauriërs zoals in de laatste link voortdurend wordt aangehaald als zou de wetenschap dat beweren. Ik lees de hele tijd dingen waarvan ik denk.. Hoe komen ze daar nou weer bij....

Inderdaad bronnen waarvan de betrouwbaarheid niet heel hoog lijkt te zijn.
Het genereren van aardolie door staal op te lossen in zoutzuur is helemaal opmerkelijk, je gaat je toch afvragen wat er met de ijzeratomen gebeurd is...
Toch is de tijd en de druk die nodig is om aardolie te laten ontstaan een getal wat niet alleen ops sites als "grenswetenschap" ter discussie staat.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 02 apr 2014 08:36

StillAwake schreef:Toch is de tijd en de druk die nodig is om aardolie te laten ontstaan een getal wat niet alleen ops sites als "grenswetenschap" ter discussie staat.

Wellicht, maar ik moet het overtuigende bewijs dat (grote) hoeveelheden olie in korte tijd kan ontstaan nog zien. Tot die tijd ga ik er vanuit dat het niet voorkomt.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 02 apr 2014 09:11

StillAwake schreef:Toch is de tijd en de druk die nodig is om aardolie te laten ontstaan een getal wat niet alleen ops sites als "grenswetenschap" ter discussie staat.

Lock&Stock schreef:Wellicht, maar ik moet het overtuigende bewijs dat (grote) hoeveelheden olie in korte tijd kan ontstaan nog zien. Tot die tijd ga ik er vanuit dat het niet voorkomt.

Het enige wat is aangetoond in dezen is dat olievelden die leeg zouden moeten zijn nog steeds olie produceren.
Dat olievelden die voor leeg zijn achtergelaten nog steeds rendabel te exploiteren zijn duidt toch op een sneller ontstaan van olie (over andere basismaterialen hoor je mij niet) dan dat we tot nog toe hebben aangenomen.
In één van de artikelen die eerder aangehaald zijn las ik over olie op Titan.
Aangezien men niet uitgaat van leven op Titan, terwijl er wél olie gevonden wordt doet overigens wel twijfel ontstaan van de noodzaak van plankton (en dinosauriers ;-) ) voor het ontstaan van aardolie.

Nogmaals, mijn info komt van een man die bij een bedrijf wat naar olie boort een hoge positie heeft.
Zelf ging ik voor deze meeting uit (en gevoelsmatig ga ik dat nog steeds) van stokoude olie die op aan het raken is...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 02 apr 2014 09:20

StillAwake schreef:Het enige wat is aangetoond in dezen is dat olievelden die leeg zouden moeten zijn nog steeds olie produceren.
Dat olievelden die voor leeg zijn achtergelaten nog steeds rendabel te exploiteren zijn duidt toch op een sneller ontstaan van olie (over andere basismaterialen hoor je mij niet) dan dat we tot nog toe hebben aangenomen.

Het duidt voor mij vooral op een gestegen olieprijs - bij 100 dollar per vat is een 'leeg' veld een stuk rendabeler dan bij 50 dollar per vat en voortschreidende boortechnieken.

Aangezien men niet uitgaat van leven op Titan, terwijl er wél olie gevonden wordt doet overigens wel twijfel ontstaan van de noodzaak van plankton (en dinosauriers ;-) ) voor het ontstaan van aardolie.

je zult toch ergens de koolstof vandaan moeten halen, echter.

Nogmaals, mijn info komt van een man die bij een bedrijf wat naar olie boort een hoge positie heeft.
Zelf ging ik voor deze meeting uit (en gevoelsmatig ga ik dat nog steeds) van stokoude olie die op aan het raken is...

Lui in de olieindustrie hebben er natuurlijk alle belang bij dat men gelooft dat olie niet opraakt. En misschien zijn ze het zelf ook gaan geloven.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 02 apr 2014 09:30

StillAwake schreef:Het enige wat is aangetoond in dezen is dat olievelden die leeg zouden moeten zijn nog steeds olie produceren.

Mortlach schreef:Het duidt voor mij vooral op een gestegen olieprijs - bij 100 dollar per vat is een 'leeg' veld een stuk rendabeler dan bij 50 dollar per vat en voortschreidende boortechnieken.

Ik ben redelijk thuis in boortechnieken offshore, en deze industrie is juist NIET gebaat bij onuitputtelijke on-shore olievelden.

Mortlach schreef:je zult toch ergens de koolstof vandaan moeten halen, echter.

Zeker waar. Dat het element koolstof echter alleen in levende wezens voorkomt is een aanname die ik nog nergens gestaafd heb zien worden (getuige het feit dat er waarschijnlijk zelfs "diamanten" planeten zijn (diamant = 100% koolstof)

Mortlach schreef:Lui in de olieindustrie hebben er natuurlijk alle belang bij dat men gelooft dat olie niet opraakt. En misschien zijn ze het zelf ook gaan geloven.

Op zich een waar punt, ware het niet dat ze een investering doen waarvan ze zelf aangeven dat hij risicovol is aangezien de bestaande boorputten op zijn minst langer meegaan dan verwacht.

Terug naar “[Religie] - Open forum”