StillAwake schreef:Toch is de tijd en de druk die nodig is om aardolie te laten ontstaan een getal wat niet alleen ops sites als "grenswetenschap" ter discussie staat.
Lock&Stock schreef:Wellicht, maar ik moet het overtuigende bewijs dat (grote) hoeveelheden olie in korte tijd kan ontstaan nog zien. Tot die tijd ga ik er vanuit dat het niet voorkomt.
Het enige wat is aangetoond in dezen is dat olievelden die leeg zouden moeten zijn nog steeds olie produceren.
Dat olievelden die voor leeg zijn achtergelaten nog steeds rendabel te exploiteren zijn duidt toch op een sneller ontstaan van olie (over andere basismaterialen hoor je mij niet) dan dat we tot nog toe hebben aangenomen.
In één van de artikelen die eerder aangehaald zijn las ik over olie op Titan.
Aangezien men niet uitgaat van leven op Titan, terwijl er wél olie gevonden wordt doet overigens wel twijfel ontstaan van de noodzaak van plankton (en dinosauriers

) voor het ontstaan van aardolie.
Nogmaals, mijn info komt van een man die bij een bedrijf wat naar olie boort een hoge positie heeft.
Zelf ging ik voor deze meeting uit (en gevoelsmatig ga ik dat nog steeds) van stokoude olie die op aan het raken is...