Een nieuwsbericht over een wetswijziging in Frankrijk

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Re: Een nieuwsbericht over een wetswijziging in Frankrijk

Berichtdoor Boekenlezer » 21 jun 2013 11:26

schelpje3 schreef:Kom je daar nu pas achter? :?

Nou nee, ik heb het al eerder ondervonden.

schelpje3 schreef:Neem afstand!!
Dit topic verzandt ook in walgelijke en uitdagende postings. Mag kennelijk allemaal hier.

Dan zal ik mijn karakter wellicht een beetje tegenhebben, maar ik houd van tijd tot tijd van confrontatie. En soms kan ik het ook niet laten om ergens op te reageren.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 21 jun 2013 11:30

Boekenlezer schreef:Met hand-in-hand lopen is op zich niks mis, maar wèl als het een uiting is van het homoseksuele. Dat VIND IK walgelijk, en dan moet je niet vreemd opkijken als je sommige mensen tegen je in het harnas jaagt.

Jouw mening vind ik ook walgelijk, en nu ineens kijk je vreemd op als je mensen tegen je in het harnas jaagt. Zeg me eens, beste boekenlezer, waarom jij jezelf zo veel beter vindt dat je homoseksuele naasten.

Als twee niet-homo-vrienden dat doen, is er niks mis mee. Het is dus maar net welke betekenis het heeft. Ik vrees echter dat er voor een niet-homoseksuele betekenis geen ruimte is.

Dus voordat je 2 hand-in-hand lopende mannen legitiem aftuigt moet je wel eerst even vragen of het wel echt homo's zijn? Hoe zie je dat voor je?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 21 jun 2013 11:34

Je bent dus gewoon een homofoob die rechtvaardiging zoekt bij religie Boekenlezer.

Je vergelijkt mij met Stalin. Ik vergelijk jou maar even met Hitler en zijn trawanten. Hoef daarvoor alleen het woord homo te wijzigen in joden. Niet nodig trouwens, homo's verdwenen immers eveneens in Hitlers vernietigingskampen.

Boekenlezer, je bent een zielig mannetje. Je verwacht dat mensen tolerant zijn jegens een afwijkende zogenaamd christelijke mening doch je bent zelf intolerant jegens mensen die er een andere levenswijze dan de jouwe op na houden.
mvg, Frank
WAR IS OVER! If you want it.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 21 jun 2013 11:39

FrankB schreef:Je vergelijkt mij met Stalin. Ik vergelijk jou maar even met Hitler en zijn trawanten. Hoef daarvoor alleen het woord homo te wijzigen in joden. Niet nodig trouwens, homo's verdwenen immers eveneens in Hitlers vernietigingskampen.

Nou, als ze nou allemaal verplicht een symbool op de mouw van hun jas hadden - een regenboog of zo - dan zou je wel meteen zien wanneer hand-in-handlopen van 2 mannen een uiting is van het homoseksuele en wanneer een van gewone vriendschap. Dat zou het aftuigen een stuk gemakkelijker maken...

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 21 jun 2013 11:39

Boekenlezer vertegenwoordigd vrijwel alles wat ik slecht en negatief vind aan religie (en dan vooral het christendom). Eigenlijk zou ik je moeten bedanken Boekenlezer, door idioten zoals jij krimpt het christendom...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 21 jun 2013 11:44

Lock&Stock schreef:Boekenlezer vertegenwoordigd vrijwel alles wat ik slecht en negatief vind aan religie (en dan vooral het christendom). Eigenlijk zou ik je moeten bedanken Boekenlezer, door idioten zoals jij krimpt het christendom...

Ach, laten we eerlijk zijn: het christendom is in dit geval slechts een excuus om de onderbuik te rechtvaardigen. Was Boek hindoe geweest, dan was hij vast net zo homofoob geweest.

Flight
Mineur
Mineur

Berichtdoor Flight » 21 jun 2013 11:46

Boekenlezer schreef:Met hand-in-hand lopen is op zich niks mis, maar wèl als het een uiting is van het homoseksuele. Dat is walgelijk, en dan moet je niet vreemd opkijken als je sommige mensen tegen je in het harnas jaagt.

Dat is walgelijk? Nee, JIJ vindt dat blijkbaar walgelijk!
Persoonlijk is het mij een compleet raadsel hoe je woorden als tolerantie in de bek durft te nemen om nog geen twee reacties later een, in mijn ogen, volstrekt intolerante en homofobe reactie te plaatsen...maar goed, Mortlach heeft je al op deze hypocrisie gewezen.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 21 jun 2013 11:48

Mortlach schreef:Jouw mening vind ik ook walgelijk...

* verwijderd door mij *

Mortlach schreef:Dus voordat je 2 hand-in-hand lopende mannen legitiem aftuigt moet je wel eerst even vragen of het wel echt homo's zijn?

Die voorzichtigheid zou ik er op zijn minst bij betrachten, ja, voordat er overgegaan zou worden tot aftuigen. Je doet namelijk nogal een keuze met een afranseling!

Ik voel best wel flinke drempels tot zoiets. Daarom ga ik hier niet zitten roepen: ik ransel ze wel af.
Laatst gewijzigd door Boekenlezer op 21 jun 2013 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 21 jun 2013 11:49

En toch vraag ik me nog steeds af waar die walging vandaan komt als twee mannen (of twee vrouwen, of mag dat wel?) als uiting van hun liefde voor elkaar hand in hand over straat lopen.

Heb je daar dan meteen p*rn*beelden bij? Bedenk je erbij wat die twee mannen of vrouwen in hun slaapkamer doen? Als dat het is, is dat niet gezond hoor.

Flight
Mineur
Mineur

Berichtdoor Flight » 21 jun 2013 11:52

Lock&Stock schreef:Boekenlezer vertegenwoordigd vrijwel alles wat ik slecht en negatief vind aan religie (en dan vooral het christendom). Eigenlijk zou ik je moeten bedanken Boekenlezer, door idioten zoals jij krimpt het christendom...

Precies mijn gedachten. Ook de uiterst selectieve verontwaardiging op de kritiek (zie ook de reactie van schelpje) vind ik tekenend...kritiek op de rabiate (!) en religieuze (?) uitingen mag blijkbaar niet.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 21 jun 2013 11:53

Boekenlezer schreef:Nou, dan ga je toch lekker een paar homo-kerels eens verwennen? Ga je gang!
O nee, dat is natuurlijk weer niet consequent... #-o

Dat is niet consequent, dat slaat gewoon nergens op Boekenlezer. Omdat Mortlach en andere opkomen voor homo-rechten zouden ze meteen met mannen in bed moeten duiken. Je bent niet goed.

Ben je zelf niet gewoon stiekem een latente homo? Dat zou wat mij betreft een hoop verklaren...

Boekenlezer schreef:Ik voel best wel flinke drempels tot zoiets. Daarom ga ik hier niet zitten roepen: ik ransel ze wel af.

Gelukkig, anders had ik je kunnen melden dat ik je met liefde had ontdaan van je voorste tanden...

@schelpje3; is hetgeen Boekenlezer uitdraagt ook de mening van de gemiddelde refo hier? Oprechte vraag.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 21 jun 2013 11:55

Weet je, ik vind deze afkeer die Boekenlezer hier ten toon spreidt eigenlijk heel veel erger dan mensen die oprecht geloven dat God niets van homoseksualiteit moet hebben.

Afkeer is homofobie, en ontaardt vaak in homohaat.
Dat past niet bij een christen.

Mooi, dat woord homo: mens.
Ja boekenlezer: homo's zijn mensen. Homo's houden van mensen omdat ze het vermogen om lief te hebben niet onthouden is door de Schepper.

En net zo min als alle hetero's in parenclubs zitten en hun partner met boeien aan het plafond binden in een orgie, doen alle homo's dat ook niet.
Sterker nog: het percentage homo's dat alleen is, is veel groter dat het percentage hetero's dat alleen is.
Het percentage homo's dat zelfmoord pleegt of een poging daartoe neemt, is vele malen hoger dan dat bij hetero's het geval is.

En jij kotst ze uit.
Omdat je het vies vindt.
Omdat het idee je tegen staat...

Vruchten van de Geest?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 21 jun 2013 12:00

Boekenlezer schreef:...verwijderd ...

Wat is dat nou weer voor een vreemde tegenwerping? Komop, boek, ik verwacht meer van je.

Die voorzichtigheid zou ik er op zijn minst bij betrachten, ja, voordat er overgegaan zou worden tot aftuigen. Je doet namelijk nogal een keuze met een afranseling!

Hahahaha, nou, dus als je dus maar zorgvuldig voorwerk doet, is een afranseling in principe verdedigbaar? Is dat echt je standpunt, christen zijnde?

Ik voel best wel flinke drempels tot zoiets. Daarom ga ik hier niet zitten roepen: ik ransel ze wel af.

Poe, nou, gelukkig maar. Jij voelt drempels, maar in principe zeg je dat er niets mis mee is.

Begrijp me goed, ik wil gewoon zeker weten dat ik je standpunt niet verkeerd weergeef.
Laatst gewijzigd door Mortlach op 21 jun 2013 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 21 jun 2013 12:04

Tante Pollewop schreef:En toch vraag ik me nog steeds af waar die walging vandaan komt als twee mannen (of twee vrouwen, of mag dat wel?)

Ja, want daar komt geen penis bij kijken...

als uiting van hun liefde voor elkaar hand in hand over straat lopen.

Heb je daar dan meteen p*rn*beelden bij? Bedenk je erbij wat die twee mannen of vrouwen in hun slaapkamer doen? Als dat het is, is dat niet gezond hoor.

Er schijnt een groep mensen te zijn voor wie die beelden en ideeën hetzelfde deel van het brein activeren als wij rottend voedsel of open wonden zien. Hen vragen homoseksualiteit te accepteren is hetzelfde als mij en jou vragen een homp schimmelend brood op je ontbijttafel te laten liggen.

Goed, als je met die handicap bent behept, dan is dat erg vervelend, maar er is in principe overheen te komen - chirurgen walgen immers ook niet (meer) van open wonden.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 21 jun 2013 12:05

Lock&Stock schreef:@schelpje3; is hetgeen Boekenlezer uitdraagt ook de mening van de gemiddelde refo hier? Oprechte vraag.

Omdat je vraag oprecht is, zal ik je antwoorden. :wink:
Eerstens is er geen gemiddelde refo, zoals je ook geen gemiddelde homo hebt.
Tweede heeft Boekenlezer recht op zijn eigen mening en begrijp ik niet zo goed waarom die machomannetjes hier nogal uit hun plaat gaan, selectief verontwaardigd zijn en daardoor allerlei smerige dingen gaan roepen, om hun mening kracht bij te zetten. Komt zeer zwak over moet ik zeggen. (als vrouw)
En alsof homo's niet voor zichzelf op kunnen komen.
Derde: in het andere topic (het zijn er een aantal geworden inmiddels) is zeer uitgebreid besproken wat zo'n beetje de algemeen geldende mening is, ook die van mij dus.
Dus als het je echt serieus is, neem daar dan eens een kijkje. :D
Dit topic lijkt op een hysterisch schoolplein, met zn allen als stoere jongens eentje tegen de muur drijven. :-&
En waarom? Omdat zijn mening niet sociaal wenselijk zou zijn, VOLGENS JULLIE DAN.
Ik vind het eerder een diep trieste zaak dat hij zo alleen staat!

Terug naar “[Religie] - Open forum”