K80 schreef: Kom ook uit een groot gezin. Echt gezellig altijd. Persoonlijk vind ik dat de aarde meer dan genoeg mensen heeft.
Daar waar bijna geen anticonceptie is, groeit het de pan uit. Zijn ook de gebieden waar voor de huidige bevolking geen werk of genoeg voedsel is
Waar het mij om gaat, is dat als we nu vinden dat de aarde meer dan genoeg mensen telt, dat het dan komt omdat we nu niet netjes delen.
Vaak is er al gesteld dat als we de welvaart en het voedsel beschaafd zouden delen, tienmiljard mensen op onze planeet geen probleem is.
Maar voor onze Schepper ligt het zwaartepunt, het grote doel m.i. niet bij die paar jaar dat wij hier leven, maar die ligt bij de nimmer eindigende eeuwigheid, waar geen dood meer is. De dood wordt zelfs in het vuur geworpen. (Op.20) Daar is heel Zijn ontwerp op gebaseerd. Daar wordt m.i. nooit op gewezen in de meeste kerken, daarom doe ik dat nu eens,... op grond van wat er gewoon in de Bijbel staat.
M.i. kan van Gods kant bekeken er nooit te veel bevolking op deze aarde zijn. Want als die bevolking te groot wordt, haalt ('oogst') Hij gewoon weer een massa mensen naar de eeuwigheid t.b.v. de nieuwe hemel en aarde, waar geen voortplanting meer is, (omdat er geen dood meer zal zijn) zoals de Heere Jezus ons zelf leerde, ... (of voor het helse vuur, Gehenna).
In het duizendjarig Vrederijk, waarin de zee nog bestaat, zouden er wel te veel mensen kunnen leven voor het mooi. Daarom lezen we in Openbaring een keer dat de Heere toelaat dat 1/3 deel van de mensen de dood vindt en ook nog een keer een kwart.
Trouwens met de wederkomst van de Heere Jezus gaat Hij ook niet zachtzinnig meer met de vijanden om hoor, lees Openbaring 19 maar.
De Heere God regeert gewoon eeuwig, daar vinden we veel over in Gods onversneden Woord,... als we dat niet kapot-vergeestelijken.
Marnix schreef: Ja denkbeelden komen voort uit angst dat de moslims in de meerderheid komen. Maar de vermenigvuldigingsopdracht golden toen de aarde leeg was. Aan Adam en Eva (twee mensen) en Noach. 8 mensen waarvan mogelijk 6 samen kinderen konden krijgen? De mens had de opdracht gekregen om haar (weer) te bevolken.
Nou, voor mij is dat van de moslims meer een controleerbaar voor te rekenen feit, dan een angst, mede gezien mijn leeftijd en conditie.
Nou vind ik niet dat we kunnen lezen dat de scheppingsopdracht tot vermenigvuldiging voor slechts een bepaalde tijd gold.
Zoals gezegd eindigt de opdracht m.i. bij voleindiging van binnenhalen van de oogst voor de eeuwigheid, daar zie ik pure logica in.
Wij zitten m.i. veel te veel slechts gefocust op het hier en nu. Dat meen ik ook aan de reacties te zien.
Vergun mij te pleiten voor erkenning dat heel het huidig tijdperk een voorbereiding behoort te zijn op een onbeperkte eeuwigheid waarin goed en kwaad voorgoed gescheiden zal zijn (in het grote eindoordeel), tot eeuwige eer van onze Schepper God met de Heere Jezus Christus.