henkie schreef:Zomaar een gedachte die bij mij opkomt: gaan er bij jou ook zulke vragen rijzen als een
overgrote meerderheid tegen een standpunt is dat jij bezigt? Of lijkt dit slechts een schijnbare inconsequentie?
Tijdens het lezen van de reacties op dit topic dat ik heb geopend, vielen mij de vele zijpaden al op die velen zoeken.
De vraag was oprecht bedoeld omdat het mij soms benauwt dat het lijkt dat wij God vernauwen tot 'iets' wat binnen onze kaders en dogma's past.
Daarmee verliezen wij de niet te bevatten grootheid van God uit het oog. In de brief aan de gemeente van Korinthe (15:28) schrijft Paulus: "...opdat God alles in allen zal zijn".
Onbevattelijke.
En toch, wat doen we er mee?
Jij Henk, beheerder en uitbater van Refoweb valt mij aan op 'een standpunt dat ik bezig'.
Allereerst gaat daar dit topic niet over.
Jij als beheerder/uitbater van dit forum zou moeten weten dat 'off topic' op een forum niet goed is.
Je vertroebelt de discussie.
Als je dit punt ter discussie zou willen stellen, kun je daar een topic over openen, lijkt me.
Maar dat kan niet.
Want jij het het thema homoseksualiteit en geloof op dit forum in de ban gedaan.
Kennelijk heb je twee op elkaar lijkende woorden door elkaar gehaald: afkeuring en afkeer.
Dat laatste is bij jou blijkens jouw reacties zo groot, dat je niet nalaat om mij te veroordelen en weg te zetten als een voorvechter van alle vrijheden voor homoseksuelen. Ik houd niet zo van oordelen. Ik kan hooguit een visie delen en uitleggen, maar als ik jouw harde liefdeloosheid lees, kan ik daar geen vrucht van de Geest in zien..
De cruciale vraag is: wat staat er tussen mij en God in.
Dat is een heel persoonlijke zoektocht.
Ik weet dat mijn Verlosser leeft en zodanig tussen een rechtvaardig God en mij in is gaan staan.
Over veel andere zaken kunnen we van inzicht en mening verschillen.
Daarover kunnen we sparren. Daar is een forum voor.
Enkele weken geleden moest ik spreken op een studiedag van ambtsdragers uit de gereformeerde gezindte. Het ging over het onderwerp dat jou zo met afkeer vervult.
Ik heb reacties van jou geciteerd, nadat ik hier melding had gemaakt van opnieuw een zelfmoord van een jongen uit, in dit geval de Gereformeerde Gemeente. De deelnemers aan deze dag schrokken zichtbaar en hoorbaar. Een van de deelnemers geeft beantwoordt met enige regelmaat vragen in de vragenrubriek op jouw eigen Refoweb. Hij was verbijsterd, net als andere aanwezigen.
Henk, ik heb me aangepast aan jouw eisen om homoseksualiteit niet meer aan de orde te stellen.
Probeer jij dan ook niet keer op keer een mogelijkheid te zoeken om zodra ik een geod bedoeld topic open, je afkeer te ventileren.
Graag ON TOPIC.
Zelfs voor de eigenaar/uitbater van Refoweb...