heintje schreef:Alles kan weggepoetst worden d.m.v. apologie als je dat wilt
heintje schreef:Wat een uitvinding: apologie!
Ja, grappig dat je zelf (net als vele anderen met een b.v. een christelijke of atheïstische overtuiging) veelvuldig gebruik maakt van apologie. In principe lijkt me daar dus niets mis mee. En als er wel iets mis mee is, ben je wel heel inconsequent bezig door zelf gebruik te maken van iets waar je jezelf niet popsitief over uit laat.
[url="http://www.encyclo.nl/begrip/APOLOGIE"]apologie[/url].
O ja: En wat te denken van grote (moderne) apologeten als C.S. Lewis en Alister McGrath?
Op 5:16 plaats je een link over de genealogie van Jezus. Nog geen half uur later heb je er al weer drie nieuwe links bijgeplaatst waarvan twee met behoorlijk lange teksten.
Best wel knap eigenlijk dat je dit binnen een half uur drie nieuwe links gevonden hebt waarvan twee met een redelijk omvangrijke engeltalige tekst en die ook bestudeerd hebt (tenminste, ik neem aan dat je een artikel eerst bestudeert voordat je het op het forum plaatst). Of heb je lijstje links klaar staan om naar hartelust op fora te plempen.
Overigens, als je citaten plaatst moet je geen woorden toevoegen zonder dat je aangeeft dát en wát je zelf toegevoegd hebt heintje. Dat is heel erg stout.
Ook knap trouwens dat je (gezien de links die je plaatst) lijkt te weten van welke apologetische argumenten ik gebruik zou gaan maken om de verschillen tussen beide geslachtsregisters "weg te poetsen" zoals je dat noemt.
Ik zal je een klein beetje helpen: Wel eens bestudeerd waarom Matt. in 1:17 de nadruk legt op 3x 14 geslachten: "Al de geslachten dus, van Abraham tot David, zijn veertien geslachten; en van David tot de Babylonische ballingschap zijn veertien geslachten; en van de Babylonische ballingschap tot Christus zijn veertien geslachten."
Ik zou je willen aanraden: ga dat eerst eens bestuderen en kom dan eens terug op dit onderwerp.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.