Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Teus schreef:Hier reageerde ik op en is voor mij nog steeds geen reden om te zeggen dat je een rotjeugd gehad heb.
Het is niet leuk maar je wordt hier niet minder van, een rotjeugd is meer als bovenstaande.
Ik heb een graadje erger meegemaakt en kan niet zeggen dat ik een rotjeugd gehad heb.
Weet je Yoshi, het is niet goed om dergelijke mededelingen op het internet te doen, we moeten er eerst mee naar God. Wat we doen is haat zaaien en daar doen we God zoveel verdriet mee.
irmo schreef:Daar zeg je zo wat. Maar hoe kom je erachter Wie of Wat God is en wat Hij wil? Er is nog geen christen geweest die mij dat kan vertellen. Meestal blijft het steken op dat je moet doen wat de ander wil. Want dat is makkelijk. Als ik me gedraag zoals het in jouw referentiekader past, dan hoef jij verder niet meer na te denken over andere dingen en mensen die er anders over denken. En als die mensen niet doen wat jij graag ziet, dan kun je ze gewoon verrrot schelden en voor van alles en nog wat uitmaken. Toch?
Zie hier mijn geweldige ervaring met christendom in een notendop.
slipper schreef:Ik ben trouwens geen jongen of echte vent! ik ben van vrouwelijk geslacht:)
Teus schreef:Hier reageerde ik op en is voor mij nog steeds geen reden om te zeggen dat je een rotjeugd gehad heb.
Het is niet leuk maar je wordt hier niet minder van, een rotjeugd is meer als bovenstaande.
Ik heb een graadje erger meegemaakt en kan niet zeggen dat ik een rotjeugd gehad heb.
Weet je Yoshi, het is niet goed om dergelijke mededelingen op het internet te doen, we moeten er eerst mee naar God. Wat we doen is haat zaaien en daar doen we God zoveel verdriet mee.
irmo schreef:Daar zeg je zo wat. Maar hoe kom je erachter Wie of Wat God is en wat Hij wil? Er is nog geen christen geweest die mij dat kan vertellen. Meestal blijft het steken op dat je moet doen wat de ander wil. Want dat is makkelijk. Als ik me gedraag zoals het in jouw referentiekader past, dan hoef jij verder niet meer na te denken over andere dingen en mensen die er anders over denken. En als die mensen niet doen wat jij graag ziet, dan kun je ze gewoon verrrot schelden en voor van alles en nog wat uitmaken. Toch?
Zie hier mijn geweldige ervaring met christendom in een notendop.
Teus schreef:Beter lezen Yoshi. Laat maar zien waar ik dat beweerd heb. Waarom quote je niet waar het om gaat, ik schreef specifiek over bepaalde zaken.
O, mag ik niet zeggen hoe ik mijn jeugd ervaren heb?
Bij de dokter kun je pilletjes halen voor misselijkheid maar in dit geval is het beter goed te lezen voordat je uit je slof schiet
Het tegenovergestelde is waar.
Maar.....de kerk uit en van God weg, zeg je. Bedoel je dat dat een gevolg is van elkaar?
slipper schreef:Ik heb geen idee waarom ik zo de behoefte voel om mijn verhaal te doen op ook nog eens een refo forum.. laat ik maar beginnen..
Streng gelovig gereformeerd vrijgemaakt opgevoed, gelukkig niet naar een refo middelbare school. moest wel twee keer naar de kerk, catechesatie, vereninging, enz..
mocht niet uit, alleen heel soms naar de jeugdsoos van de kerk want stel je voor dat je een ongelovige (partner) vind..
geen tv op zondag, niet fietsen, niet naar de mac of iets dergelijks waar anderen voor je moesten werken op zondag, niet naar de bios..
altijd nette kleren aan op zondag, geen vrienden over de vloer want met de familie 'gezellig' samen zijn. (voor mij was de zondag altijd vreselijk omdat wij het vreselijk vonden om zo op elkaars lip te zitten)
zat al vrij jong graag alleen op mn kamer, maar ook dat mocht niet meer. altijd bidden, kreeg toen ik zestien was niet een gaaf cadeau maar een bijbel (nou wauw)
preken tot in den treure over welke zonden ik allemaal beging.. natuurlijk ook gewoon pubergedrag maar ook zeker veel gerelateerd aan geloof.
voelde het me zo vreselijk opgedrongen, schijnheilig gedoe, mijn beste vriend was gay, kwam daar openlijk voor uit, mocht niet meer in de kerk komen, alleen als hij zich zou 'bekeren' idioot gedoe, (hij wilde ook al niet meer gaan)
ik wilde daar weg, kreeg een vreselijke hekel aan iedereen die ik kende van mijn kerktijd. gelukkig vrij jong op mezelf gegaan, ver van mn ouders vandaan.. heb mezelf kunnen ontwikkelen, als een normaal persoon met een goede opleiding en goede baan. natuurlijk helemaal van God los, veel gedate, pilletje op zn tijd tijdens het feesten enz. kijk er met plezier op terug. nu al het gefeest achter me gelaten, heb dmv mn opleiding gemerkt hoe erg het is geweest dat ik me niet op een normale manier heb kunnen ontwikkelen tussen mn 14-18e.
gevolg is dat ik er nu helemaal niets meer mee te maken wil hebben en me er goed bij voel. het enige wat ik merk is wanneer ik iemand hoor praten over kerk, geloof, God, jezus en alles ik meteen een hekel krijg aan degene, terwijl degene daar niets aan kan doen want dat is puur mijn gevoel. ik probeer degene te respecteren maar ik merk dat ik dit erg lastig vind. dat ik onbewust ga provoceren.. wie herkent dit?
bedankt voor het lezen.
slipper schreef:@Teus Jammer dat we het niet eens zullen worden over bepaalde zaken:)
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot], Tonny en 9 gasten