Kerstmis ergenis?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Bambi

Re: Kerstmis ergenis?

Berichtdoor Bambi » 28 dec 2014 15:41

rotterdam schreef:
Ik zeg het niet vaak :mrgreen: maar Jan heeft hierin wel een beetje gelijk.

Wat een gezeur - maar eerlijk gezegd heb ik mij ook een keer geërgerd - aan al die wijsneuzen (vrijgezellen zonder kinderen) op refweb die alles weten over opvoeden.
Als je het spel niet speelt moet je je niet met de regels bemoeien.
Nou ja, "de beste stuurlui....................".

reformatorisch schreef:
Dus dan mag je geen mening hebben?, rare redenatie

Ja bizar hè?
Je hebt dus pas een idee over de opvoeding van kinderen, als je het gevoel hebt hoeveel je van ze kan houden?
Ik denk dat juist veel ouders juist door die gevoelens verblind worden en de stuurlui aan wal het juist objectiever kunnen zien.
Ik heb in ieder geval vaak genoeg ervaren, dat ik als buitenstaander juist achteraf altijd het bewijs kreeg, dat ik het bij het juiste eind had.

reformatorisch

Berichtdoor reformatorisch » 28 dec 2014 16:14

Bambi schreef:Ja bizar hè?
Je hebt dus pas een idee over de opvoeding van kinderen, als je het gevoel hebt hoeveel je van ze kan houden?
Ik denk dat juist veel ouders juist door die gevoelens verblind worden en de stuurlui aan wal het juist objectiever kunnen zien.
Ik heb in ieder geval vaak genoeg ervaren, dat ik als buitenstaander juist achteraf altijd het bewijs kreeg, dat ik het bij het juiste eind had.

Vroeger kreeg ik op school een 'corrigerende' tik van de leraar (basisschool), werkte heel verhelderend en gaf duidelijke grenzen aan. Vandaag de dag krijgt dezelfde leraar, de inspectie (en aanhang) over de vloer en staat zijn baan op het spel.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 28 dec 2014 16:20

reformatorisch schreef:Vroeger kreeg ik op school een 'corrigerende' tik van de leraar (basisschool), werkte heel verhelderend en gaf duidelijke grenzen aan. Vandaag de dag krijgt dezelfde leraar, de inspectie (en aanhang) over de vloer en staat zijn baan op het spel.

Ik vind niet dat een leraar hoort te slaan, dat gebeurde bij ons op school ook niet.
Maar je leerde thuis respect te hebben voor het gezag en daarom waren woorden al genoeg.

Wij kregen vroeger op de MAVO een nieuwe leraar voor geschiedenisles.
Een getrouwde man zonder kinderen.
Bij de 1e les was hij heel erg streng en bij het minste geluidje van onze kant, zei hij met stemverheffing dat wij stil moesten zijn.
We wisten niet wat ons overkwam en waren van schrik allemaal stil.
In de lessen die hij daarna gaf, ontpopte hij zich als een leraar die heel boeiend zijn vak kon geven en hoefde hij ook nooit meer streng te zijn.
Hij had respect afgedwongen in zijn 1e les en zijn manier van lesgeven deed de rest.
Voor iemand die geen kinderen had, wist hij heel goed hoe hij het aan moest pakken. :-oo

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 28 dec 2014 16:30

reformatorisch schreef:Vroeger kreeg ik op school een 'corrigerende' tik van de leraar (basisschool), werkte heel verhelderend en gaf duidelijke grenzen aan. Vandaag de dag krijgt dezelfde leraar, de inspectie (en aanhang) over de vloer en staat zijn baan op het spel.

Volledig terecht. Niemand slaat mijn kind. Geen discussie.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

reformatorisch

Berichtdoor reformatorisch » 28 dec 2014 16:51

Bambi schreef:
Wij kregen vroeger op de MAVO een nieuwe leraar voor geschiedenisles.
Een getrouwde man zonder kinderen.
Bij de 1e les was hij heel erg streng en bij het minste geluidje van onze kant, zei hij met stemverheffing dat wij stil moesten zijn.
We wisten niet wat ons overkwam en waren van schrik allemaal stil.
In de lessen die hij daarna gaf, ontpopte hij zich als een leraar die heel boeiend zijn vak kon geven en hoefde hij ook nooit meer streng te zijn.
Hij had respect afgedwongen in zijn 1e les en zijn manier van lesgeven deed de rest.
Voor iemand die geen kinderen had, wist hij heel goed hoe hij het aan moest pakken. :-oo

Op het voortgezet onderwijs is dit niet wenselijk nee, daar had ik het ook niet over.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 28 dec 2014 16:55

mohamed schreef:Dacht je dat ik jou nodig had om kennis van de bijbel te vergaren? Sodemieter toch op uit mijn topic, over het paard getilde snotneus.

rotterdam schreef:Ik zeg het niet vaak :mrgreen: maar Jan heeft hierin wel een beetje gelijk.

Natuurlijk niet, een kind van twee is nog wat jong om met de bijbel vermaand te worden.
rotterdam schreef:Wat een gezeur - maar eerlijk gezegd heb ik mij ook een keer geërgerd - aan al die wijsneuzen (vrijgezellen zonder kinderen) op refweb die alles weten over opvoeden.
Als je het spel niet speelt moet je je niet met de regels bemoeien.
Nou ja, "de beste stuurlui....................".

Het ene kind is het andere niet zoals ik al schreef, want er zit er nu een bij me in de kamer die hier wekelijks komt. Niet alle vrijgezellen over een kam scheren, dat doe ik ook niet met alle kinderen. Misschien zocht je wel een uitlaatklep voor je ergernis. ;)

reformatorisch

Berichtdoor reformatorisch » 28 dec 2014 16:57

Mortlach schreef:Volledig terecht. Niemand slaat mijn kind. Geen discussie.

Kijk dit bedoel ik nou, vind je het gek dat zo'n leraar (in deze tijd) wel 2x uitkijkt

een corrigerende tik (billenkoek) valt tegenwoordig onder kindermishandeling, en dan
vinden we gek dat de kinderen geen grenzen meer kennen.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 28 dec 2014 17:01

Een kind hoeft geen tik te krijgen om gecorrigeerd te worden. Wanneer je je ja ja laat zijn en je nee nee is dat nergens voor nodig.

MoesTuin
Generaal
Generaal

Berichtdoor MoesTuin » 28 dec 2014 17:48

Het waren heerlijke kerstdagen in redelijke gezondheid, met velen die ons lief zijn, wat stemt tot grote dankbaarheid

Geloofd zij de Heere God hiervoor!

https://www.youtube.com/watch?v=4J0P1-UpuwA

Psalm 68 vers
5 Uw hoop, Uw kudde woonde daar;
Uit vrije goedheid waart Gij haar,
Een vriendelijk beschermer
En hebt ellendigen dat land,
Bereid door Uwe sterke hand,
O Israels Ontfermer.
De Heer' gaf rijke juichensstof,
Om Zijne wondren en Zijn lof
Met hart en mond, te melden.
Men zag welhaast een grote schaar
Met klanken van de blijdste maar,
Vervullen berg en velden.

16 Gij koninkrijken, zingt Gods lof;
Heft psalmen op naar 't hemelhof
Van ouds Zijn troon en woning;
Waar Hij, bekleed met eer en macht,
Zijn sterke stem verheft met kracht,
En heerst als Sions Koning.
Geeft sterkt' aan onzen God en Heer';
Hij heeft in Israel Zijn eer
En hoogheid willen tonen.
Erkent dien God; Hij is geducht;
Hij doet Zijn sterkte boven lucht
En boven wolken wonen.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 28 dec 2014 18:31

Lalage schreef:Moet je maar geen dierlijk voedsel eten ;p ik heb nergens last van.
Wel jammer was dat wij (met schoonfamilie) in een restaurant belandden waar de muziek te hard stond en we zaten in de buurt van een box. Bovendien zat naast onze tafel de deur naar het rookhok. Ik vond het dus vreselijk, daar ga ik niet meer heen. Het is ook altijd wel wat met kerst, maar mijn schoonmoeder kost het teveel energie als we bij haar thuis eten en iedereen roept dat het er toch om gaat dat de kinderen vermaakt worden. Ik vind het toch een beetje jammer dat voor mij dan ook 45 euro wordt neergelegd, terwijl ik het meeste voedsel dat daar bereid wordt niet eet (om diverse redenen) en ik vooral blij ben als we weer naar huis kunnen...
Nu ben ik aan het broeden op een plan voor volgend jaar: dat wij zelf koken of dat we met z'n allen iets leuks gaan doen, zoals we met mijn familie gisteren naar een kasteel zijn geweest.

Kinderen vermaken doen we met Sinterklaas. Ik moet er niet aan denken om bij een stel ouderen te gaan zitten die het zelf gezellig willen hebben met 3 kids. Mijn zus viert kerst gewoon met d'r vrienden en wij gaan zelf de ballenbak in en dan naar de MAC en hebben er een hoop lol zonder dat iemand zich aan ons stoort. Vandaag kerst gevierd met de kerk. Dan zitten we er even bij en verder spelen we in de sneeuw.
Zo'n dagje uit is wel een goed idee.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 28 dec 2014 22:05

Bambi schreef:Ja bizar hè?

Iedereen mag een mening hebben, maar niet iedereen heeft de gave om een ouder echt te helpen met de opvoeding. Als ik me ergens rot aan erger is het wel mensen die zich er tegenaan bemoeien omdat ze zelf het gezellig willen hebben of rust aan hun kop en dan moet jij je kinderen maar stil houden voor ze. De oudste had een kerstuitvoering bij school. Broertjes en zusjes mochten ook komen. Leuk! Komen we daar binnen en die ene klimt op die ander z'n nek want de volwassenen willen de beste plek hebben, begint er zo'n mens te zeuren. Psssst psssst. Ga maar naar achteren. Best hoor wij naar achteren, gelukkig m'n zoontje nog even gezien. Het leek wel een kerkdienst. Ssssst pssst, zit ik daar met die 2 gasten. Ik dacht: kom op, we gaan maar weer. Ga maar buiten spelen, kunnen we er niet langs want die lui zitten voor de deur. Ik pers me tussen een tafel door met die twee, komt dat mens weer: Dat is niet de befoeling mevrouw. Lol ikdacht waar bemoeizucht dat mens zich tegenaan? en ik zei: Ja als d'r allemaal voor gaat zitten (met je dikke reet slikte ik nog net in) dan kunnen we hier niet weg. Lol haal ik later m'n zoontje op nleek het het hoofd van de school te zijn.
Zach91

mohamed

Berichtdoor mohamed » 28 dec 2014 22:32

Ach, mens erger je niet. ;)

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 28 dec 2014 22:50

mohamed schreef:Ach, mens erger je niet. ;)

:lol: Ja inderdaad. Daarna was ze heel aardig overigens.
Zach91

mohamed

Berichtdoor mohamed » 28 dec 2014 23:19

mohamed schreef:Ach, mens erger je niet. ;)

Boerin schreef: :lol: Ja inderdaad. Daarna was ze heel aardig overigens.

Gelukkig maar. :)

Jan
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jan » 29 dec 2014 14:33

mohamed schreef:Natuurlijk niet, een kind van twee is nog wat jong om met de bijbel vermaand te worden.

Niet het kind vermanen met Bijbelteksten, maar de ouders. Maar misschien zijn ze al te oud daarvoor.
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.
Who is this King of glory? The Lord Jesus strong and mighty!

Terug naar “[Religie] - Open forum”