Spreeuw schreef:Natuurlijk is dat van belang. Zoals eerder in dit topic door verschillende mensen opgemerkt is de nieuwsleger niet simpelweg een spreekbuis die zelf geen enkele inbreng heeft over de onderwerpen die op het nieuws komen en de invulling daarvan. De invulling van het journaal is, zoals ik eerder opmerkte, niet neutraal en het is goed je hiervan bewust te zijn.
Ik denk toch Spreeuw (hoe graag misschien ik het ook zo zou willen zien) dat je het in de realiteit van dit moment moet bekijken.
De Nederlandse bevolking in zijn geheel gezien is geen afspiegeling van het Christendom, het is een minderheid.
Het NOS journaal is op de Nederlandse Televisie en is een afspiegeling van de samenleving.
Zoals het nu gaat vind ik daarom juist en heb er totaal geen problemen.
Je moet respect hebben voor de medemens, ook als hij / zij er anders overdenkt.
Dat respect wil je zelf ook ontvangen, geef het een ander ook daarom. Een ieder heeft een eigen verantwoording.
Maar als je eens goed oplet hoor je in het nieuws soms een positief christelijk bericht, of zoals ik regelmatig van weerman Reinier vd Berg bij RTL-4 in zijn weerbericht hoor door klinken de pracht en de ongekende schoonheid van de natuur, Gods schepping en hij doet hier ook openlijk, soms passend voorzichtig wel uitspraken in tijdens zijn weerpraatje, een Christen is Reinier vd Berg de RTL 4 weerman.
Dus zie het goede hierin vooral ook en de rest in het juiste perspectief.
De Evangelische Omroep bestaat gelukkig ook nog hierin, het is ook onvoorstelbaar hoeveel kritiek hierop soms komt vanuit Christelijke hoek juist ook.... (satan vind dit wel plezierig die christelijke verdeeldheid)
even een beeld over Reinier vd Berg in het volgende filmpje....
https://www.youtube.com/watch?v=VqpFKjEzj0U