Anoniem_89 schreef:Ik zeg toch altijd wel tegen mijn vrouw 'je mag nu gaan zitten'..
Ze mag het niet vragen.
Op straat loopt ze 5 meter achter mij.
Tja cultuur hé![]()
Alleen als je je rode achterlichtje uitdoet mag ze dichterbij komen?

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Anoniem_89 schreef:Ik zeg toch altijd wel tegen mijn vrouw 'je mag nu gaan zitten'..
Ze mag het niet vragen.
Op straat loopt ze 5 meter achter mij.
Tja cultuur hé![]()
mona schreef:Ik vind 'vaste' plaatsen in de kerk helemaal geen probleem.
Ik heb thuis ook een vaste plek: aan de eettafel, in de woonkamer, in de woonkeuken.
Mijn man idem.
Dat is zo gegroeid, en elk mens heeft gewoon behoefte aan zo'n vast plekje, iedereen heeft deze gewoonte, het zit gewoon in ons.
Optimatus schreef:
Waar haal je dat nou weer vandaan?
Anoniem_89 schreef:Op straat loopt ze 5 meter achter mij.
Vind jij de behoefte om een vast plekje te hebben een zonde om tegen te strijden?mealybug schreef:Dat laatste is natuurlijk totaal geen argument.
rotterdam schreef:Misschien loop je te snel ?
EenVasteBurcht schreef:Het gedoe van een vast plekje is overigens wel echt weer typisch nederlands...
moderngelovige schreef:Is dat zo schelpje3?
In bed lig je steevast op links en staat jouw auto ook niet op een vaste plek?
EenVasteBurcht schreef:Het gedoe van een vast plekje is overigens wel echt weer typisch nederlands...
Optimatus schreef:Toch ben ik wel heel blij met mijn gereserveerde plekje in de kerk. Ik zou het vervelend vinden als ik elders zou moeten zitten als ik dienst heb.
mona schreef:Vind jij de behoefte om een vast plekje te hebben een zonde om tegen te strijden?
Ik niet. Wel vind ik ongastvrij zijn een zonde, zie het vervolg van mijn post. Als je die goed gelezen had, dan denk ik dat je had begrepen wat ik bedoelde.
Je moet bereid zijn je eigen plekje te geven aan een ander, daar gaat het om.
Als er geen mensen zijn die op jouw plekje zijn gaan zitten of aan je vragen of ze mogen zitten, dan is er ook niets om op te geven, en mag jij gewoon je eigen vaste plekje innemen.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten