ineke-kitty schreef:Het blijft een feit dat de koran ELKE moslim oproept tot jihad, 'heilige oorlog".
Dat de gemiddelde moslim dat niet weet, komt simpel omdat de gemiddelde moslim zijn koran niet kent, er nooit in leest, net als de gemiddelde christen dat niet doet.
En meneer rotterdam, ik heb wel degelijk kennis van de koran, en dat heb ik bewezen in het topic "de opmars van de Islam".
Ik raad u dus aan zelf te stoppen met raaskallen, want u hebt zich blijkbaar niet verdiept in de leer van de Islam.
Dus niet mevrouw, u kwebbelt maar door.
U vergeet eenvoudigweg het feit dat de koran een multi-interpretabel boek is net zo als onze Bijbel.
Ik heb u opmerkzaam gemaakt op het ibadisme. Kennelijk wist u hier niets van. U heeft er in ieder geval niets over geschreven in uw topic "de opmars van de islam".
Of u wist het wel, dat zou ook kunnen, maar het kwam niet in uw kraam "te pas".
Volgens de Ibalisten roept de koran op tot uitsluitend vrede en mag religie nooit aanleiding zijn een oorlog te beginnen. Het uiterst vreedzame land Oman is hier een voorbeeld van.
Het argument dat de gemiddelde moslim zijn eigen leer niet kent net zoals de gemiddelde christen dat ook niet zou kennen is zo elitair en arrogant dat ik besloten heb om er maar om te lachen en me niet boos te maken.