christen en topsport

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Boerin
Generaal
Generaal

Re: christen en topsport

Berichtdoor Boerin » 24 feb 2014 15:31

Mortlach schreef:Het aardse leven is een geschenk, behalve het mogen genieten van een spannende schaatswedstrijd of vreugde delen als een Nederlander de gouden plak in Judo wint?

Is het dan echt allemaal alleen maar werken, eten, bidden, slapen?

Jezus at bijna nooit en Hij sliep ook zelden, dus dat is ook allemaal afgoderij.
Je mag niks. :lol:
Laatst gewijzigd door Boerin op 24 feb 2014 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 24 feb 2014 15:51

Mortlach schreef:Is het dan echt allemaal alleen maar werken, eten, bidden, slapen?

Dat klinkt misschien vreemd, maar eigenlijk is het wel zo ja.
Ons leven moet in dienst staan van Zijn koninkrijk, doe wat je hand vindt om te doen, maar alles tot eer van God.
Maar we zijn uit de aarde aards, dus alles van de wereld is aantrekkelijk. De duivel doet er alles aan om onze gedachten van God af te sturen. Dus hoe leuk en spannend is het om een avondje in een stadion naar een pot voetbal op hoog niveau te kijken?
Heel leuk, mensen hebben daar veel geld voor over.
Clubliefde gaat soms zover, dat er nu een mogelijkheid is om in Feijenoord spulletjes begraven te worden.

De mogelijkheden van een Feyenoord-uitvaart zijn heel divers', stelt Koevermans. 'Met bijvoorbeeld alleen een rood-wit bloemstuk met Feyenoord-logo of een foto van de selectie in de rouwkamer kan men kiezen voor een eenvoudig karakter. Daarnaast behoren bijzondere extra's tot de mogelijkheden, zoals een kist in Feyenoord-design, een afscheidsmoment in De Kuip of de spelersbus als volgauto voor de nabestaanden.'

Wat een treurigheid als je laatste gedachten en verlangens naar een voetbalclub uitgaan. :? Je moet ALLES loslaten, alles.

alexander91
Majoor
Majoor

Berichtdoor alexander91 » 24 feb 2014 16:02

Prediker zegt het zo wijs:
"Ga uw weg, eet uw brood met blijdschap, drink uw wijn met een vrolijk hart, want God schept al behagen in uw werken.
8 Laat uw kleding te allen tijde wit zijn en laat op uw hoofd geen olie ontbreken.
9 Geniet van het leven met de vrouw die u liefhebt, al de dagen van uw vluchtige leven die Hij u gegeven heeft onder de zon, al uw vluchtige dagen. Want dit is uw deel in het leven en bij uw zwoegen waarmee u zwoegt onder de zon.
10 Alles wat uw hand vindt om te doen, doe dat naar uw vermogen, want er is geen werk, geen overleg, geen kennis of wijsheid in het graf, waar u naartoe gaat.
"
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 24 feb 2014 16:27

schelpje3 schreef:Dat klinkt misschien vreemd, maar eigenlijk is het wel zo ja.

Net een robotje, dus...

Ons leven moet in dienst staan van Zijn koninkrijk, doe wat je hand vindt om te doen, maar alles tot eer van God.

Precies, dus ook eventueel vermaak.

Maar we zijn uit de aarde aards, dus alles van de wereld is aantrekkelijk. De duivel doet er alles aan om onze gedachten van God af te sturen. Dus hoe leuk en spannend is het om een avondje in een stadion naar een pot voetbal op hoog niveau te kijken?
Heel leuk, mensen hebben daar veel geld voor over.

Wat is nu precies het probleem? Het geld? Er zijn wel meer zaken waar mensen veel geld aan uitgeven. Een reisje naar Jeruzalem is ook niet gratis. Maar goed, daar druipt het geloof dan weer vanaf, dus dan mag het, nietwaar?

Clubliefde gaat soms zover, dat er nu een mogelijkheid is om in Feijenoord spulletjes begraven te worden.

De mogelijkheden van een Feyenoord-uitvaart zijn heel divers', stelt Koevermans. 'Met bijvoorbeeld alleen een rood-wit bloemstuk met Feyenoord-logo of een foto van de selectie in de rouwkamer kan men kiezen voor een eenvoudig karakter. Daarnaast behoren bijzondere extra's tot de mogelijkheden, zoals een kist in Feyenoord-design, een afscheidsmoment in De Kuip of de spelersbus als volgauto voor de nabestaanden.'

Wat een treurigheid als je laatste gedachten en verlangens naar een voetbalclub uitgaan. :? Je moet ALLES loslaten, alles.

Tja, dat soort gekkigheid kon natuurlijk altijd al als je dat per se wilde. Maar het gaat hier om topsport en niet om uit de hand gelopen clubliefde. Het lijkt me zeer goed die twee zaken goed gescheiden te houden. De atleten het gedrag van de fans aanrekenen is niet juist.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 24 feb 2014 18:14

Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 25 feb 2014 11:05

Mortlach schreef:Is het dan echt allemaal alleen maar werken, eten, bidden, slapen?

Dat was zo onder het oude verbond en voor de mensen die niet geloven dat Jezus de zonde heeft weggedaan blijft dat altijd zo.

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 25 feb 2014 14:47

schelpje3 schreef:Ons leven moet in dienst staan van Zijn koninkrijk, doe wat je hand vindt om te doen, maar alles tot eer van God.
Mortlach schreef:Precies, dus ook eventueel vermaak.
Mortlach, als ik jouw reactie goed begrijp, vind jij dat ook vermaak tot eer van God moet zijn? Hoe zie jij dat als atheïst?
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 25 feb 2014 14:52

mona schreef: Mortlach, als ik jouw reactie goed begrijp, vind jij dat ook vermaak tot eer van God moet zijn? Hoe zie jij dat als atheïst?

O, nee, als atheïst heb ik zo mijn eigen ideeën, maar dat wil niet zeggen dat ik mij niet in een hypothetische christelijke situatie kan inbeelden. Wat ik zeg is dat ook vermaak ter ere van God kan zijn, als je christelijk bent dan.

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 25 feb 2014 17:39

Mortlach schreef:O, nee, als atheïst heb ik zo mijn eigen ideeën, maar dat wil niet zeggen dat ik mij niet in een hypothetische christelijke situatie kan inbeelden. Wat ik zeg is dat ook vermaak ter ere van God kan zijn, als je christelijk bent dan.
Kort samengevat: Je bent dus een hypothetisch-christelijke atheïst? :wink:
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 25 feb 2014 18:11

mona schreef: Kort samengevat: Je bent dus een hypothetisch-christelijke atheïst? :wink:

Een atheist met Boeddhistische neigingen die zich kan inleven in anderen :-)

Terug naar “[Religie] - Open forum”