Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
rotterdam schreef:Dus paters dominicanen zijn geen priesters meer binnen de R.K.K. ?
En wat over mijn vraag over de "Oranjes" ?
En al mijn voorbeelden over de dagelijkse praktijk ?
Ik heb trouwens nog even in het kadaster gekeken al die Dominicaner kerk zijn gewoon eigendom van de R.K.K.
dus wat verdedig je ? een juridisch foefje ?
StillAwake schreef:Eerder in deze discussie zei jij: "Overal binnen de R.K. zijn protestanten welkom om "mee te vieren".".
Die stelling stel ik ter discussie met bewijsvoering (hoewel het voor jou dan nog steeds een bewijs van horen-zeggen is).
De landen waarvan jij spreekt zijn voor mij (met uitzondering van Brazilië) vrijwel onontgonnen terrein, de dagelijkse gang van zaken daar kan heel anders zijn dan die in de landen waar ik veelal kom (en de rkk veelal een kleinere kerk in de marge is, met echter een herkenbare, en daarmee voor iemand die de taal onvoldoende machtig is te volgen, liturgie heeft).
StillAwake schreef:Dat stelt Faramir niet.
Hij stelt alleen dat de Dominicuskerk in Amsterdam niet tot het Rooms Katholicisme behoort.
StillAwake schreef:De misgang van Juliana is ook in katholieke kringen veroordeeld. Tijdens de dienst is het echter in rkk kringen gebruikelijk om de zaken op zijn beloop te laten.
rotterdam schreef:Niets van dat al - iedereen zweeg
StillAwake schreef:Hoezo een foefje?
In ken kerkgemeenschappen die samen een gebouw delen.
Zelfs een kerk die een oude sporthal huurt hangende de renovatie van het eigen gebouw.
Is laatstgenoemde gemeente nu ineens een basketbalvereniging?
Is de verhuurder van het pand verantwoordelijk voor wat er op de preekstoel gebeurd?
Faramir schreef:En voor de rest zoek je het maar uit Rotterdam, al je punten zijn reeds ontkracht.
StillAwake schreef:Geheel juist. En daarom maakt het ook niet uit wat het kadaster meldt.
De dominicanerkerk in Amsterdam heeft werkelijk (afgezien van de geschiedenis van het gebouw) niets met de rkk te maken.
StillAwake schreef:De betreffende discussie ging over de Dominicanerkerk in Amsterdam, niet die in Rotterdam...
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 427 gasten