Wat vond je van The Passion? (2013)

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mealybug
Generaal
Generaal

Re: Wat vond je van The Passion?

Berichtdoor mealybug » 06 apr 2013 19:35

JeeWee schreef:Ken jij de producer persoonlijk? Ik wel.

Wow, echt waar?De groten der aarde, roemen maar.

JeeWee schreef:Je aanname dat het hier om 'ongelovigen' gaat, is stuitend...Ja, niet alle uitvoerders zijn christen.

U spreekt zichzelf tegen.

JeeWee schreef:Maar neem je wel aan dat alle zangers van Deo Cantemus en het Urker Mannekoor christen zijn?
En daarom mogen zij het wel?

Waar zeg ik over mensen dat/of zij iets wel of niet mogen?

Kun je misschien ook nog even (fatsoenlijk) regaeren op mijn post van za apr 06, 2013 8:55 am ?
Of is het hier normaal om altijd gelijk tegen iedereen die een enigszins afwijkende mening heeft, te gaan blaffen?

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 06 apr 2013 21:15

Blaffen? Zo ervaar ik dat niet.
Maar ik geef toe dat ik begin te steigeren als mensen alles neersabelen wat anders is dan zij gewend zijn.
En dan ook nog precies weten te vertellen hoe God het wil en hoe God het bedoeld heeft.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 06 apr 2013 21:21

JeeWee schreef:Blaffen? Zo ervaar ik dat niet.
Maar ik geef toe dat ik begin te steigeren als mensen alles neersabelen wat anders is dan zij gewend zijn.
En dan ook nog precies weten te vertellen hoe God het wil en hoe God het bedoeld heeft.

Ah, dus je hebt ook de HC etc uit je bijbel gescheurd?

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 06 apr 2013 21:23

Voor alle duidelijkheid: de HC is mij zeer lief, maar hij staat NIET in mijn Bijbel...

Wat mij raakt is dat we met elkaar in onze veilige kerkjes, binnen onze veilige kaders alles zo keurig voor elkaar hebben.
En intussen kraakt de wereld in haar voegen. Men weet Pasen niet van Pinksteren te onderscheiden.
Maar WIJ, wij zijn het erfdeel en zitten braaf binnen onze psalmen te zingen.

En als er dan een paar bevlogen mensen The Passion opzetten en uitzenden, waar in totaal inmiddels meet dan 3 miljoen mensen naar hebben gekeken, dan kan ik niet anders dan bidden of God dit wil gebruiken om mensen de ogen te openen voor het heil dat Hij heeft aangebracht voor mensen die zelf niks meer hebben....
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

egbert
Mineur
Mineur

Berichtdoor egbert » 07 apr 2013 12:32

mealybug schreef:Blaffen? Zo ervaar ik dat niet.

Ah, dus je hebt ook de HC etc uit je bijbel gescheurd?

Ik zit met verbazing te lezen... waar haal je de link met de HC ineens vandaan?

Overigens: Jeewee zegt heel terecht dat die niet in de Bijbel staat, althans niet in die van mij.
The solution to a problem lies in finding the Solver...

alexander91
Majoor
Majoor

Berichtdoor alexander91 » 07 apr 2013 16:53

mealybug schreef:Wow, echt waar?De groten der aarde, roemen maar.

U spreekt zichzelf tegen.

Waar zeg ik over mensen dat/of zij iets wel of niet mogen?

Kun je misschien ook nog even (fatsoenlijk) regaeren op mijn post van za apr 06, 2013 8:55 am ?
Of is het hier normaal om altijd gelijk tegen iedereen die een enigszins afwijkende mening heeft, te gaan blaffen?

Jammer dat je zelf begint met (1) nare sarcastische opmerkingen (2) onjuistheden (het is geen tegenspraak, maar een verduidelijking en (3) zelf te beginnen ongenuanceerd te blaffen.

Laten we de discussie netjes en inhoudelijk houden, en ons geschrevene eens nalezen en filteren op slechte dingen. Een discussie is om kennis te vergaren, visies te verbreden, en niet om je gelijk te halen en anderen omlaag te trekken. (geldt voor iedereen in algemeen mag ik hopen)
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

Terug naar “[Religie] - Open forum”