Jezus afstammeling van David?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Re: Jezus afstammeling van David?

Berichtdoor Lichtzwaard » 18 feb 2013 15:31

De Oosters Orthodoxe Kerk en de RKK stellen dat die broers kinderen van Jozef uit een eerder huwelijk waren.
(volgens allerlei legenden zou Jozef immers een ouwe bok zijn geweest)-----CITAAT.

Dat klopt niet; De RKK en Oosters Orthodoxie stellen dat helemaal niet;voorts had Jezus Christus de Verlosser fam.maar relevant voor de heilsgeschiedenis is dat niet.
VERITAS VOS LIBERABIT.

ruben123
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor ruben123 » 20 feb 2013 15:35

Ik meen dat de Christenen geloven dat we allemaal van Adam en Eva (en Noach) afstammen, dus... we zijn allemaal familie, dus Jezus en jij, David en jij, Jezus en David en uiteraard je buurman en jij.

Als je 't geloven kan tenminste...

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 21 feb 2013 23:35

Jesaja 11

Het Boek (HTB)

11 Het geslacht van David (A) zal worden afgesneden, zal worden omgehakt als een boom. Maar uit de stronk zal een scheut = NETZER groeien; ja, een nieuwe vrucht uit oude wortels.

2 En de Geest van de HERE zal op Hem rusten, de Geest van wijsheid en inzicht, van raad en kracht; de Geest van kennis en van ontzag voor de HERE.

3 Het gehoorzamen van de HERE zal Zijn lust en leven zijn. Hij zal niet rechtspreken op grond van wat aannemelijk lijkt of op grond van valse getuigenis of van horen zeggen.

4 De armen en verdrukten zal Hij verdedigen. Maar Hij zal rechtspreken over de gewetenloze en goddeloze mensen die hen onderdrukken.

5 Want Hij zal bekleed zijn met rechtvaardigheid en trouw.

6 Dan zullen de wolf en het lam bij elkaar liggen en er zal vrede heersen tussen panter en geit. Kalveren en mestvee zullen veilig tussen de leeuwen kunnen lopen en een klein kind zal hen hoeden.

7 De koeien zullen tussen beren grazen; jonge beertjes zullen bij kalveren liggen en de leeuwen zullen net als de koeien gras eten.

8 Babies zullen veilig tussen giftige slangen kruipen en een klein kind, dat zijn hand in een nest met giftige adders steekt, zal hem er weer ongeschonden uithalen.

9 Op heel mijn heilige berg zal niemand en niets schade aanrichten of vernietigen, want zoals het water de zee vult, zal de aarde vol zijn van de kennis van de HERE.

10 In die tijd zal de grondlegger van het koninklijke geslacht van David een banier van heil zijn voor de hele wereld. Alle volken zullen naar Hem toekomen, want het land waar Hij woont, is een glorieuze plaats.

De Messias = DE SCHEUT= uit het geslacht van DAVID===Hij is de Banier van Heil voor de hele wereld .
Hij is de MESSIAS DE RECHTVAARDIGE TROUWE KONING die zal terugkeren naar de Heilige Berg van de EEUWIGE.
For YHWH the LORD is our judge,
the YHWH the LORD is our lawgiver,
the YHWH the LORD is our king;
it is HE who will save us.
Isaiah 33:22

mohamed

Berichtdoor mohamed » 22 feb 2013 07:53

De Christus is geen zoon van David, omdat David de Christus zijn Heer noemde. De waarheid is dat niet de Christus de zoon van David is, maar David is de zoon van Christus.

Mat 22
41 Toen de Farizeeën bijeenwaren, vroeg Jezus hun:
42 Wat denkt u over de Christus? Wiens Zoon is Hij? Zij zeiden tegen Hem: Davids Zoon.
43 Hij zei tegen hen: Hoe kan David Hem dan, in de Geest, zijn Heere noemen, als hij zegt:
44 De Heere heeft gezegd tegen Mijn Heere: Zit aan Mijn rechterhand, totdat Ik Uw vijanden neergelegd heb als een voetbank voor Uw voeten?
45 Als David Hem dan zijn Heere noemt, hoe kan Hij dan zijn Zoon zijn?
46 En niemand kon Hem een woord antwoorden, en ook durfde niemand Hem vanaf die dag meer iets te vragen.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 22 feb 2013 08:21

salty schreef:Hij is de MESSIAS DE RECHTVAARDIGE TROUWE KONING die zal terugkeren naar de Heilige Berg van de EEUWIGE.

Dat is wat de versnijdenis leert ja (Fil 3,2) die willen een aardse/wereldse koning (Mat 4,8; Luk 4,5-6) en anders mag hij oprotten (Joh 6,66) maar wij - de besnijdenis (Fil 3,3) - weten dat Jezus de echte Messias is die alles (Joh 19,30) maar dan ook alles in één keer heeft volbracht. Vertrouw jij maar op jouw toekomstige Messias van vlees en bloed die naar jouw stad komt, echter ben je niet een christen die zich als jood verkleedt maar een jood die zich als christen verkleedt.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 22 feb 2013 09:55

Ik vrees toch dat ik het in dit geval toch met het zout eens moet zijn.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 22 feb 2013 11:28

Optimatus schreef:Ik vrees toch dat ik het in dit geval toch met het zout eens moet zijn.

En ik ben het eens met Lichtzwaard dat men door de waarheid zeggen geen vrienden maakt. Dan maar in mijn eentje een sneetje brood met olijfolie en een fles wijn nuttigen.

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 22 feb 2013 22:23

@mo
ik weet dat mijn naam geschereven staat in het boek van het leven !

hoe jij dat interpreteert is voor mij niet relevant :mrgreen: 8) :lol:

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 23 feb 2013 17:40

Zullen we een poging wagen weer naar het onderwerp terug te keren?

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 23 feb 2013 18:07

Men beweert heel vaak dat Lucas de afstamming via Maria geeft. Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar dit op gebaseerd is, omdat het rechtstreeks ingaat tegen wat Lucas zegt. Waarom wijken zogenaamde 'Bijbelgetrouwe' christenen opeens af van wat er onomstotelijk staat geschreven?

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 23 feb 2013 19:33

Cicero schreef:Men beweert heel vaak dat Lucas de afstamming via Maria geeft. Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar dit op gebaseerd is, omdat het rechtstreeks ingaat tegen wat Lucas zegt. Waarom wijken zogenaamde 'Bijbelgetrouwe' christenen opeens af van wat er onomstotelijk staat geschreven?

Bijbelgetrouw, je geeft het antwoord zelf al.
Ze houden zich aan Titus 3;9
Maar wedersta de dwaze vragen en geslachtsrekeningen, en twistingen, en strijdingen over de wet; want zij zijn onnut en ijdel. ;-)

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 23 feb 2013 23:26

@MO
YHWH -----Heer ----- Koning------De EEUWIGE >>>>Messias Eeuwig uit Eeuwig

al voor de wereld bestond

DE REDDER VAN DE WERELD ----- David kende HEM al
precies zo als Abraham - Izhak Jacov Mozes etc HEM al kenden------- als EL SHADAI------ of EL YESHUATI----- of de GOEEL-----etc etc
toen JEZUS als Baby naar de aarde kwam werd Hij dus Yeshua genoemd---
IMANU-EL ===God met ons

Hij werd geboren uit het geslacht van DAVID wat voorzegd was door de profeten
en waar iedere jood nog steeds op wacht -

wat Jezus in Mattheus 22 >>>>wilde bewijzen dat
Hij meer is dan de zoon van David-

en niemand wist daar antwoord op te geven----- ze wisten zich daar geen raad mee.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 24 feb 2013 00:33

Cicero schreef:Men beweert heel vaak dat Lucas de afstamming via Maria geeft. Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar dit op gebaseerd is, omdat het rechtstreeks ingaat tegen wat Lucas zegt. Waarom wijken zogenaamde 'Bijbelgetrouwe' christenen opeens af van wat er onomstotelijk staat geschreven?

boer schreef:Bijbelgetrouw, je geeft het antwoord zelf al.
Ze houden zich aan Titus 3;9
Maar wedersta de dwaze vragen en geslachtsrekeningen, en twistingen, en strijdingen over de wet; want zij zijn onnut en ijdel. ;-)

:mrgreen: =D>

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 24 feb 2013 08:06

salty schreef:en waar iedere jood nog steeds op wacht -

Het is natuurlijk wel wrang dat Jezus' eigen volk Hem grotendeels niet heeft aanvaard en nog steeds wacht op Zijn komst. Het is een beetje alsof er een klein groepje mensen staat te wachten op een trein die al gepasseerd is. Het christendom heeft Hem wel aanvaard en wacht op zijn wederkomst.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 24 feb 2013 11:21

Optimatus schreef:en waar iedere jood nog steeds op wacht -

Het is natuurlijk wel wrang dat Jezus' eigen volk Hem grotendeels niet heeft aanvaard[/quote]
Helemaal niet wrang, indien hun verwerping de verzoening der wereld is, wat zal hun aanneming anders wezen dan leven uit de doden. Hij heeft 7000 overgelaten die hun knie niet voor de Baal hebben gebogen.

Terug naar “[Religie] - Open forum”