Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Tante Pollewop schreef:Voor zover ik weet staat nergens in de wet dat een burgemeester Sinterklaas moet binnenhalen.
Tante Pollewop schreef:Het verschil met de ambtenaar die een huwelijk sluit is dat deze de wet uitvoert.
Kvinna schreef:Hoewel ik in het geval van 'weigerambtenaren' er wel begrip voor heb als ze gewoon in dienst blijven. In de praktijk zal het immers niet voorkomen dat ze gevraagd worden voor een homohuwelijk. Ik denk dat ik hier niet helemaal consequent in ben.
parsifal schreef:Maar dan moet je geen praate van de ambtenaar verwachten.
Mortlach schreef:
Zo iemand hoeft toch alleen maar de rechten en plichten mee te delen en een stempel te zetten?
Mortlach schreef:
Zo iemand hoeft toch alleen maar de rechten en plichten mee te delen en een stempel te zetten?
Tante Pollewop schreef:Ja, en als er een praatje gehouden wordt is het meestal tenenkrommend.
meribel schreef:ik ben het van harte eens met je eerdere post. Als ambtenaar zit je daar om de wet uit te voeren, of iemand nu voor de eerste of 30e keer trouwt. En in Nederland is de wet dat ook 2 mannen of vrouwen mogen trouwen, dus als ambtenaar hoor je dat uit te voeren. Wil je dat niet, neem je ontslag.
Maar wat je nu schrijft begrijp ik dus lastig. Je zegt ; je hebt begrip voor de weigerambtenaar. Ik begrijp een weigerambtenaar alleen als hij ook alle andere stellen weigert die trouwen waarbij het niet volgens zijn eigen principiële opvattingen gaat ( dus 2e huwelijk na scheiding, zelf vreemd gegaan, al 3 kinderen voor zijn trouwen enz. enz. )
Als hij die ook gewoon trouwt, en alleen 2 mannen weigert omdat je het bij hun aan de buitenkant kan zien dat ze afwijken van zijn eigen religieuze overtuiging, dan begrijp ik die weigerambtenaar dus niet.
JeeWee schreef:Mooie beschouwing...
Ik denk ook dat het fanatisme waarmee veel hetero's ten strijde trekken tegen alles wat met homoseksualiteit te maken heeft, vooral ook heel veel met afkeer te maken heeft. En afkeer wordt dan gewoon verward met afkeuring.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten