Optimatus schreef:De PKN heeft als belijdenis toch echt een oprecht geloof in de drie-enig God en mijns inziens hebben vrijwel alle kerkgenootschappen in Nederland deze belijdenis. Ik begrijp het probleem niet.
Ik vraag me af hoe je belijdend lid in de PKN kunt zijn zonder dat je instemt met de belijdenissen die deze kerkgemeenschap als grondslagen heeft. Dat er enig licht is tussen de Lutherse en de Gereformeerde belijdenissen, vind ik nog tot daar aan toe, maar de klassieke belijdenisgeschriften (Apostolicum, Athanasius en Nicea) lijken me toch echt wel vrij belangrijk als grondslagen - net als uiteraard de Bijbel.
Dat heeft niets met hoogmoed te maken, maar met instemmen met de belijdenis van de PKN.
Wij weten dat je ons als grootste vijand ziet maar dat ter zijde----------------Maar nu heb je helemaal gelijk hen die niet in de Drieeenheid geloven zijn geen Christenen.
Aangezien dat ook de kerkgemeenschap PKN de belijdenisgeschriften Apostolicum,Nicea Constantinopele en Athanasius hebben en belijden zouden ze maatregelen moeten nemen tegen hen die dit verwerpen het hart van het belijden van de Kerk voor tijd en eeuwigheid.