Berichtdoor Wilsophie » 24 dec 2012 17:17
En dat vind ik nu kolder.
Wat betekent nu dat je christelijk gedraagt Mohamed?
De humanist en de boeddhist en de atheist is ook een fatsoenlijk mens.
Maar christenzijn heeft in eerste instantie te maken met je gerichtheid.
En wat daaruit voortvloeit is wat de Bijbel vruchten van de Geest noemt.
En ook ik heb stokongelovige vrienden die mij in nood hulp bieden.
Het gaat mij om de persoonlijke relatie die je hebt met Jezus Christus en ik ben het met een ieder eens ook met Mortlach dat de hulp van vrienden niets met geloof te maken heeft.
Ik denk dat dat wat verkeerd is overgekomen.
Ik noem een voorbeeld uit eigen ervaring.
Dochter had verkering met een jongen die niets van het geloof wilde weten en de relatie heeft 8 jaar geduurd.
Een heel leuke lieve, behulpzame jongen, de ideale schoonzoon.
Hij ging met kerst mee naar de kerk , maar hij zei dat het geloof niet voor hem was , maar mocht hij in nood komen dan wist hij ons te vinden.
Mijn dochter nam het besluit om toch een einde te maken aan deze relatie hoeveel pijn het ook deed, want ze wist dat ze samen niet de Heer konden dienen en dat was haar verlangen.
De jongen was er kapot van en tot overmaat van ramp werd zijn vader plots moslim.
Mijn dochter zei tegen de Heer in alle oprechtheid als U wilt dat ik U dien leid mijn leven en ik leg me bij Uw wil neer.
Intussen bleef ze alleen, jaren lang.
En toen ze eigenlijk besloten had om dan maar van haar nichtjes te genieten en ons te helpen diende er een gelovige jongen zich aan...enfin,... ze zijn getrouwd en hebben drie kinderen.
Ze was destijds al ruim 20 en toen ze trouwde 30 jaar.
Altijd zijn mij de woorden van deze jongen bij gebleven, als ik in de penarie zit dan weet ik u te vinden.
En natuurlijk vergelijk ik dat niet met Mortlach en het zal een aardige man zijn, maar hoedanook Mohamed, zijn keuze is om zonder de Here Jezus te leven en te sterven en dat heeft ook consequenties en nogmaals ik kan uitermate goed overweg met mijn ongelovige vrienden, maar nu jaren verder en wij ouder zijn is dat op een laag pitje gekomen.
Ik mag niet troosten met de woorden uit de Psalmen en troost uit mijzelf heb ik niet.
Dergelijke relaties hoe intiem ook lopen stuk.