Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
mohamed schreef:Dank je wel Maran.
Op dit gereformeerde forum zitten er ook een paar.
maran schreef:tja...valt de Joden proberen te bekeren ook onder antisemitisme?
mohamed schreef:Hangt er van af hoe en wat je er mee bereikt. Met de Bijbel in de hand staan te preken heeft weinig nut, het is beter om hun je goede werken te tonen als iemand zich geroepen voelt te evangeliseren. Ik beschouw een filosemiet als een moeder die haar kind doodknuffelt, waardoor het uitmondt in antisemitisme. Hoe leer je een moeder dat ze haar kind niet dood moet knuffelen zonder de moeder tegen je in het harnas te jagen?
mohamed schreef:Hangt er van af hoe en wat je er mee bereikt. Met de Bijbel in de hand staan te preken heeft weinig nut, het is beter om hun je goede werken te tonen als iemand zich geroepen voelt te evangeliseren. Ik beschouw een filosemiet als een moeder die haar kind doodknuffelt, waardoor het uitmondt in antisemitisme. Hoe leer je een moeder dat ze haar kind niet dood moet knuffelen zonder de moeder tegen je in het harnas te jagen?
maran schreef:ben ik met je eens.
mooie vergelijking trouwens.![]()
ze zal moeten inzien het kind op eigen benen te leren staan, zodat deze uitgroeit tot een volwassene, die eigen weloverwogen beslissingen kan maken.
met doodknuffelen verstik je iemand en geef je ook geen respect.
dat kind zal zich dan wellicht later tegen haar keren op wat voor manier dan ook.
maran schreef:edit: Joden zijn sowieso niet gediend van evangelisatie..
dalethvav schreef:Prima, da's duidelijk. Hoe zou je het verschijnsel dat in het algemeen aanvaarde term anti-semitisme dan willen noemen?
dalethvav schreef:Prima, da's duidelijk. Hoe zou je het verschijnsel dat in het algemeen aanvaarde term anti-semitisme dan willen noemen?
Boekenlezer schreef:Dat heb ik al gezegd: anti-judaïsme.
Boekenlezer schreef:Dat heb ik al gezegd: anti-judaïsme.
salty schreef:antisemistisme - vroeger tegen de joden als volk , tegenwoordig tegen israel als natie.- wat dat betreft niets nieuws. velen laten zich leiden door de geest van de anti- christ.
mohamed schreef:Dat doet me deugd om te lezen, maar de moeder zegt: 'als ik mijn kind niet mag knuffelen betekent dat dat je het haat.' Hoe overtuig je haar van het tegendeel?
salty schreef:@mohamed
een verhelderende link in het engels die je wat uitleg kan geven
http://www.answering-islam.org/Authors/JR/Future/index.htm
http://www.answering-islam.org/authors/dawud/jerusalem.html
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten