GapWim
Dat is niet het punt, in dat geval kan ik voor elk afzonderlijk onderwerp die ik eerder aangehaald heb een apart topic aanmaken.
- verband tussen Genesis en Enûma Eliš
- historische validiteit van Exodus verhaal
- polytheistische oorsprong van Judaïsme en de bijbel
- enz.
en dan kan deze topic gewoon leeg blijven.
Nou dat laatste is niet de bedoeling natuurlijk. Dat zou jammer zijn.

Zoals Riska ook al zegt past "historische validiteit van Exodus verhaal" het meest in dit topic. Verder is een topic niet zo smal dat er niet wat andere dingen in kunnen, maar het is gewoon handig wanneer een topic een uitgebreide draad krijgt die toch anders is dan wat de titel zegt, dat er dan een afsplitsing wordt gemaakt. Elders op een ander forum hebt ik het ook al regelmatig zien gebeuren dat er een afsplitsing gemaakt werd; soms meerdere malen bij iets wat uit één topic was voortgekomen.
Nu had ik het over historische achtergrond van moraliteit omdat het gesprek daarnaar evolueerde, dat is iets wat discussies van nature doen, het onderwerp van deze thread was trouwens niet op één enkel geschiedkundig feit vastgelegd. Dit stootte echter qua inhoud teveel tegen de borst van een moderator en dus wordt deze prompt verwijderd.
Mogelijk, maar hier kan ik geen uitspraak over doen want ik heb het niet kunnen lezen en alleen vluchtig gezien voordat het verwijderd was.
En dat is het punt ... als dit zo blijft dan kan ik gewoon stoppen met posten over dit onderwerp want dan kan er de volgende keer een andere rede gezocht worden en inhoud opnieuw verwijderd worden.
Kom kom, niet te kwaaddenkend zijn. Ik ben ook wel eens niet helemaal blij geweest bij moderatie-acties op een ander forum, maar helemaal vreemd en/of onterecht zijn ze gewoonlijk niet.
Er is gewoon ook de kwestie dat de post niet de grenzen van de bedoeling van het forum moet gaan overschrijden. Ik kan me vergissen maar misschien begon het nu in dit geval ook al wat die richting op te gaan. Ik citeer:
"Het forum van RefoWeb is in eerste instantie bedoeld voor jongeren vanuit de gereformeerde gezindte. Zij kunnen er met elkaar discussiëren of in gesprek gaan over o.a. geloof, liefde, politiek of gewoon een minder serieus onderwerp. Verder is iedereen in principe van harte welkom. Men is natuurlijk wel te gast en hoort zich als zodanig te gedragen. Dus met respect voor elkaar en met inachtneming van de regels. Het actief promoten van een niet-bijbelse leer is verboden."
Het citaat komt hier vandaan en daar is nog meer te lezen over het beleid.