meribel schreef:Ik ben overtuigd de mens is ten diepste egoistisch en dus slecht.
Maar volgens jouw geloofsovertuiging, betekent dit dan niet dat god iets gemaakt heeft wat ten diepste egoistisch en slecht is?
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
meribel schreef:Ik ben overtuigd de mens is ten diepste egoistisch en dus slecht.
maaarten schreef:[...]
Maak ik zo de keuze al makkelijker?![]()
Dit lijkt me toch een zaak die meer aandacht verdiend dan waar mijn dierb're koolstofatoompjes zullen zijn over 100 miljoen jaar.
(P.S. een eeuwigheid jubelen voor de troon van God lijkt mij trouwens weldegelijk bijzonder aantrekkelijk!)
(P.P.S. ik zal me niet schuldig maken aan allerlei wilde speculaties over wat dat precies is, met het beest enzo, maar, gezien de ook de rest van de Schrift, lijkt mij duidelijk dat iedereen die niet van God is een dergelijk lot staat te wachten, als in Openbaringen 14)
GapWim schreef:
Maar volgens jouw geloofsovertuiging, betekent dit dan niet dat god iets gemaakt heeft wat ten diepste egoistisch en slecht is?
GapWim schreef:
schelpje3 schreef:Zou je de naam van God alsjeblieft met een hoofdletter willen schrijven??
meribel schreef:nee, niet volgens mijn geloofsovertuiging kom ik tot die conclusie.
die conclusie heb ik zelf getrokken; als ik naar mij zelf kijk dan weet ik, van nature ben ik gericht op het ik en niet op de ander.
als ik dan naar mijn geloofsovertuiging kijk dan krijg ik een verklaring waarom dat zo is.
meribel schreef:de zondeval
meribel schreef:staat beschreven in Genesis aan het begin, zie ook http://www.biblija.net
staat ook nader uitgewerkt in de hele bijbel
GapWim schreef:Absoluut niet, en waarom is uitgelegd door iemand die veel slimmer ... was ... als ikzelf.
http://www.youtube.com/watch?v=lkQU-0K-8tg
Er zijn 13 in een dozijn online bijbels te vinden, dat is het probleem niet.
Vraag 100 mensen hun interpretatie over de bijbel en je krijgt 100 verschillende interpretaties terug.
Wat is volgens JOU de zondeval?
GapWim schreef:
Resoluut, nee!
Jouw overtuiging is niet de mijne.
En in het geval je mij wilt vragen of ik soms kwaad ben op god wil ik jou eerst vragen of jij kwaad bent op kabouters?
schelpje3 schreef:Ik vraag me af of de moderators momenteel meelezen![]()
Wat doe jij hier, zo respectloos?
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten