Luck schreef:TheKeimpe schreef:Luck schreef:Egoïsme.
Daarnaast snap ik niet wat het nut is van een hemel als andere mensen in de hel leven.
Hmm, dus je moet snappen wat het nu van iets is, voordat het eventueel waar zou kunnen zijn? Of wat is anders het nut van je opmerking?
Waarom zou een almachtige een hel maken als het geen doel heeft? Het is toch logisch te vragen wat überhaupt het nut is van een hel?
Ik weet niet of het zinvol is om van een doel te spreken. God geeft de mens een keuze en wat we hier de hel noemen is niets anders dan de vervulling van die keuze, een eeuwig leven zonder God. Alleen vraag ik me af of, als ze weten dat Hij er is en dat het bij Hem goed is, het zo fijn zal zijn daar.... En daarom waarschuwen christenen er voor, niet uit egoisme maar omdat ze willen dat die ander het echte geluk ook leert kennen. Zouden we egoistisch zijn, dan zouden we gewoon onze mond houden.
Nou kan je je afvragen waarom het zo moet, waarom er dan geen uitweg meer is, waarom niet iedereen gered wordt of waarom God niet in Zijn vingers knipt zodat iedereen in Hem gaat geloven. Ik weet het niet. Ik ben maar een schepsel en ik bedenk de regels niet, toch als je telkens toenadering tot iemand zoekt maar die negeert je, doet alsof je niet bestaat, zou er bij jou dan geen moment komen dat je zegt: Bekijk het dan maar?
Er zijn op het laatst maar twee soorten mensen. Hen die tegen God zeggen: "Uw wil geschiede" en hen tegen wie God zegt: "uw wil geschiede" - C.S. Lewis