2 vragen van een "ongelovige" aan christenen

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

bmwijnand
Verkenner
Verkenner

Re: 2 vragen van een "ongelovige" aan christenen

Berichtdoor bmwijnand » 25 mei 2009 18:43

Goed, de meta-religie bestaat niet....

(dit is dus ook een meta-standpunt)
met als gevolg dat we weer op 0 uitkomen.

En zo kom je altijd op het 0-punt wat betreft de zoektocht naar de Waarheid.
Dan maak je de sprong van het geloof, waarbij o.a. rationele argumenten kunnen gelden.
En dan kom ik op het Christendom uit :)
"Science without religion is lame, religion without science is blind." -- Albert Einstein

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 25 mei 2009 20:20

bmwijnand schreef:Goed, de meta-religie bestaat niet....

(dit is dus ook een meta-standpunt)
met als gevolg dat we weer op 0 uitkomen.

En zo kom je altijd op het 0-punt wat betreft de zoektocht naar de Waarheid.
Dan maak je de sprong van het geloof, waarbij o.a. rationele argumenten kunnen gelden.
En dan kom ik op het Christendom uit :)

Prima. Het is natuurlijk niet heel vreemd om de eigen religie als waar te ervaren. Anders geloofde je wel die andere. Religie gaat dan ook om ervaring; en ervaring is iets persoonlijks en sluiten elkaar daarom dus ook niet uit.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Berichtdoor mohamed » 26 mei 2009 07:48

Hoe kan Jezus voor je zonden zijn gestorven als je daarna pas geboren bent? Is Zijn kruisiging soms een vrijbrief om niet in Hem te geloven?

Joh 15,24
Indien Ik de werken onder hen niet had gedaan, die niemand anders gedaan heeft, zij hadden geen zonde; maar nu hebben zij ze gezien, en beiden Mij en Mijn Vader gehaat.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 26 mei 2009 09:11

mohamed schreef:Hoe kan Jezus voor je zonden zijn gestorven als je daarna pas geboren bent? Is Zijn kruisiging soms een vrijbrief om niet in Hem te geloven?

Joh 15,24
Indien Ik de werken onder hen niet had gedaan, die niemand anders gedaan heeft, zij hadden geen zonde; maar nu hebben zij ze gezien, en beiden Mij en Mijn Vader gehaat.

Weer zo'n losstaaande tekst (uit zijn verband gerukt), lees nu toch eens heel de tekst in zijn verband. Dan begrijp jij waarschijnlijk ook waarom het "wel" gaat in die tekst.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 26 mei 2009 10:53

Harm-J schreef:
mohamed schreef:Hoe kan Jezus voor je zonden zijn gestorven als je daarna pas geboren bent? Is Zijn kruisiging soms een vrijbrief om niet in Hem te geloven?

Joh 15,24

Weer zo'n losstaaande tekst (uit zijn verband gerukt), lees nu toch eens heel de tekst in zijn verband. Dan begrijp jij waarschijnlijk ook waarom het "wel" gaat in die tekst.

De apostelen deden niks anders dan losse fragmenten citeren, waarom klopt dat dan wel? Daar heb je me nog steeds niet op geantwoord.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 26 mei 2009 11:26

off topique-smile
Ontopic maar weer mensen, anders moet ik hier de knipschaar gaan hanteren.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

nicky56
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor nicky56 » 03 jul 2009 15:15

Op vraag 1 geef ik het volgende antwoord. Ik ben ervan overtuigd voor de juiste religie te hebben gekozen. Ik ben katholiek opgevoed geweest, maar heb mij bekeerd tot het levend evangelisch pinkstergeloof.
Het hiernamaals verdien je niet door goeie daden of door offers te geven, maar door God's genade. Dat vind je terug in de Bijbel, en daar hou ik me aan. De goeie daden die we stellen zijn een gevolg van God's genade, en niet omgekeerd.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 03 jul 2009 15:36

nicky56 schreef:Op vraag 1 geef ik het volgende antwoord. Ik ben ervan overtuigd voor de juiste religie te hebben gekozen. Ik ben katholiek opgevoed geweest, maar heb mij bekeerd tot het levend evangelisch pinkstergeloof.
Het hiernamaals verdien je niet door goeie daden of door offers te geven, maar door God's genade. Dat vind je terug in de Bijbel, en daar hou ik me aan. De goeie daden die we stellen zijn een gevolg van God's genade, en niet omgekeerd.

Spijtig dat je zo'n karikatuur wenst neer te zetten van het katholicisme.

Terug naar “[Religie] - Open forum”