Prince Caspian schreef:Marnix schreef:Ik ben nog steeds heel benieuwd welke films het nou waren.
Sorry voor het iets latere antwoord, maar mijn opa lag/lig nogal kritiek. Welke films het uberhaupt waren zou ik zelf zo een, twee ende drie niet meer weten. Heb de laatste weken genoeg tijd gehad om na te denken. Ben een poosje geleden op een andere bijbeltekst gestuit.Hetzij dan dat gijlieden eet, hetzij dat gij drinkt, hetzij dat gij iets anders doet, doet het al ter ere Gods..
Nu weet ik wel dat dit vrij moeilijk is, maar het heeft voor mij persoonlijk wel wat verandert. Kan ik Lord Of The Rings kijken ter ere van God? Narnia? Bepaalde bands waar ik naar luister? Ik weet het niet, ik weet wel dat ik sommige dingen moet laten staan of weggooien.Tegen allen zei hij: ‘Wie achter mij aan wil komen, moet zichzelf verloochenen en dagelijks zijn kruis op zich nemen en mij volgen. Want ieder die zijn leven wil behouden, zal het verliezen; maar wie zijn leven verliest omwille van mij, zal het behouden
Daar gaan we dan mee beginnen
Het ligt er aan wat voor films het zijn. En wat je gemoed je zegt als je ze kijkt. Dan kan je sommige films wel kijken en sommigen niet. Als iemand je veroordeelt, puur omdat je uberhaupt films kijkt is dat wat anders dan wanneer iemand je veroordeelt omdat je onchristelijke films kijkt. Ik kan Narnia en Lord of the Rings kijken en God de eer geven. Maar er zijn genoeg films waarbij ik het niet kan. Jezelf verloochenen betekent niet: Dingen die je mag toch maar niet doen.
Ik wil je dus nog zo'n prachtige bijbelse wijsheid meegeven:
Onderzoekt alles en behoudt het goede.
Zo mag en moet je met deze zaken omgaan. En inderdaad: Alles wat je doet, of je nou eet, drinkt of een film kijkt of muziek luistert: doe het tot eer van God.
Succes!