Adieu God

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Re: Adieu God

Berichtdoor oekaboeka » 01 mei 2015 19:51

Cathy : Dat is even teveel gevraagd. Het is een soort briefwisseling. Hier heb je alle afleveringen op rij.

Ja , dat is makkelijk , ik heb geen zin om al die teksten te lezen ,sorry hoor maar jij komt ermee dus vat maar ff kort samen wat hij bedoelt dan zal ik er mijn visie over geven :wink:

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 01 mei 2015 19:56

Antoon : men dient ook te verstaan dat het kan impliceren dat die laatste dag veel langer duurde dan een letterlijke dag,

Leg uit a.u.b

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 01 mei 2015 19:58

antoon schreef:ik zal nogmaals de link geven
http://www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/ ... lijk.dhtml
zoek het op bij de volgende keer als je gaat dreinen zal ik je vriendelijk verzoeken om de kleuterschool over te doen, het gaat ook op voor Flicht, ga maar gewoon onderzoeken zonder vooroordeel. sterkte

Ik vind dat je echt heel raar doet. Ik heb die info nog NOOIT gezien of van je gehad. Verder heeft die info niets te maken met de tijdsduur van het bestaan van Jericho. Ook niet wat betreft Egypte. Ook niet wat betreft de pygmeeën.

Allang voordat die Hebreeuwse mensen Jericho veroverden bestond Jericho als nederzetting. al 11.000 jaar met onderbrekingen. Dezelfde manier van onderzoeken, namelijk in lagen zoeken naar resten en die dateren.
Dat jij alleen die onderzoeken goedkeurt die jou geloof bevestigen zegt alleen iets over jou.

Het graan is opgegraven in het bijbelse Jericho, in een bodemlaag die archeologen verbinden met het einde van de midden-bronstijd toen de stad verwoest werd. Volgens het dateringsonderzoek dat aan de Rijksuniversiteit Groningen is uitgevoerd, moet het graan tussen 1580 en 1600 voor Christus geoogst zijn.

En er zijn dus nog meer lagen. daaronder!
Jij gelooft blijkbaar niet eens in een Proto-neolithisch tijdperk. die door talloze onderzoeken, op dezelfde manier uitgevoerd waarop in jouw link het onderzoek is uitgevoerd, is bevestigd.

Mensen wonen al trouwens minstens 100.000 jaar op aarde.

De oudste Homo sapiens fossielen waarvan we een goede datering hebben, komen uit Zuid-Afrika. Ze zijn 120.000 jaar oud. In Israël zijn bij Jebel Qafzeh fossielen gevonden van de moderne mens, die 100.000 jaar oud zijn.

http://www.natuurinformatie.nl/nnm.doss ... 01115.html
Ook gif is geschapen.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 01 mei 2015 20:00

Hettys : Dat jij alleen die onderzoeken goedkeurt die jou geloof bevestigen zegt alleen iets over jou.

De pot verwijst de ketel :lol: :lol: :-oo

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 01 mei 2015 20:01

Hettys : Mensen wonen al trouwens minstens 100.000 jaar op aarde.

Haha en jij bent het orakel die dat weet :lol: :lol: :mrgreen:

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 01 mei 2015 20:24

oekaboeka schreef:Hettys : Dat jij alleen die onderzoeken goedkeurt die jou geloof bevestigen zegt alleen iets over jou.

De pot verwijst de ketel :lol: :lol: :-oo

Hou toch es op man.

Ik geloof best in onderzoeken die de historiciteit van bijbelse gebeurtenissen staven. Maar als je zo'n onderzoek als waarheid aanneemt zul je ook andere onderzoeken, die op dezelfde manier zijn uitgevoerd, ook als waar moeten overwegen.

Maar voor mensen die de HELE prehistorie gewoon ontkennen is het tegen de muren praten.
Ook gif is geschapen.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 01 mei 2015 20:25

oekaboeka schreef:Hettys : Mensen wonen al trouwens minstens 100.000 jaar op aarde.

Haha en jij bent het orakel die dat weet :lol: :lol: :mrgreen:

Neee. het orakel ben jij, want je zegt maar wat. Wij gaan meer voor wat wetenschappelijk is bewezen.
Ook gif is geschapen.

Cathy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Cathy » 01 mei 2015 20:47

oekaboeka schreef:Ja , dat is makkelijk , ik heb geen zin om al die teksten te lezen ,sorry hoor maar jij komt ermee dus vat maar ff kort samen wat hij bedoelt dan zal ik er mijn visie over geven :wink:

Als je het niet erg vindt ga ik niet verder in op jouw schrijfsels. Als je het wel erg vind doe ik het ook niet. :D
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 01 mei 2015 21:01

Cathy : Als je het niet erg vindt ga ik niet verder in op jouw schrijfsels. Als je het wel erg vind doe ik het ook niet. :D

Typische , lekker makkelijk en geen verantwoording nemen =D> :neeschudden:

gravo
Majoor
Majoor

Berichtdoor gravo » 01 mei 2015 21:49

oekaboeka schreef:Gravo : Waar het om gaat is de vraag waarom oekeboeka en/ of Anton dit denken.

:lol: :lol: meneer de psycholoog :mrgreen: Weet je waarom we dat denken , omdat het in de bijbel staat en de schepping ervan getuigd en al de evolutionistische zogenaamde feiten helemaal geen feiten zijn.

1. het is "Bijbel" i.pv. "bijbel".
2. het is "getuigt" i.p.v. "getuigd".
3. wat zijn "evolutionistische zogenaamde feiten" ? Heel raar Nederlands.
4. ik ben theoloog, geen psycholoog.

doei,

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 01 mei 2015 22:03

gravo schreef:
1. het is "Bijbel" i.pv. "bijbel".

doei,

gravo

Geen hoofdletter gebruikt aan het begin van de zin.
Punt vergeten na de p van nr. 1.
Afbeelding
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

antoon

Berichtdoor antoon » 02 mei 2015 10:06

De bijbel zegt dat God, toen hij op de 6e scheppingsdag gereed was met zijn creaties, besloot om op de 7e dag te rusten van al zijn werk dat hij gemaakt had zie Genesis 2:2

2 En tegen de zevende dag kwam God tot de voltooiing van zijn werk dat hij gemaakt had, en hij ging ertoe over op de zevende dag te rusten van al zijn werk dat hij gemaakt had. 3 Voorts zegende God de zevende dag en hij heiligde die, omdat hij daarop is blijven rusten van al zijn werk, dat God geschapen heeft om [het] te maken.

Wat maken we op van de bijbelschrijver Paulus in Hebreeën 4:3-6 daar zouden we uit op kunnen maken dat deze 7e dag/periode duizenden jaren lang is, want in zijn tijd duurde die dag nog lijkt het toch steeds voort.

Hebreeën 4
1 Laten wij derhalve, aangezien er een belofte blijft [gelden] om zijn rust in te gaan, ervoor vrezen dat te eniger tijd iemand van U zou blijken achtergebleven te zijn. 2 Want ook aan ons is het goede nieuws bekendgemaakt, evenals aan hen; maar het woord dat werd gehoord, baatte hun niet,

Paulus haalde waarschijnlijk ook een psalm aan, ik moet het nog uitzoeken

omdat zij niet door geloof verenigd waren met hen die wél hoorden. 3 Want wij die geloof hebben geoefend, gaan de rust wél binnen, zoals hij heeft gezegd: „Daarom heb ik in mijn toorn gezworen: ’Zij zullen mijn rust niet ingaan’”, hoewel zijn werken sedert de grondlegging der wereld voleindigd waren. 4 Want op één plaats heeft hij over de zevende dag het volgende gezegd: „En God rustte op de zevende dag van al zijn werken”, 5 en wederom op deze plaats: „Zij zullen mijn rust niet ingaan.”

Als de 7e dag niet afgesloten is , zoals je toch wel kunt opmaken dan duurt die al ongeveer 6a 7000 jaar.

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 02 mei 2015 10:42

antoon schreef:Als de 7e dag niet afgesloten is , zoals je toch wel kunt opmaken dan duurt die al ongeveer 6a 7000 jaar.

Dit is een exegese die uit de koker komt van de theologen waar je zo'n hekel aan hebt. Niettemin, het is vrij zeker dat dit niet bedoeld is in Genesis.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 02 mei 2015 12:06

Gravo :
1 het is "Bijbel" i.pv. "bijbel".

Is dat zo dat bijbel met een hoofletter moet ?

Lekker belangrijk die spelling dus als je verder inhoudelijk niks meer te melden hebt ga je maar schoolmeestertje spelen ?

Gravo : Waar het om gaat is de vraag waarom oekeboeka en/ of Anton dit denken.

Dit lijkt op een meer psychologische vraag , zo van , nou meneertje waarom denkt u dat en waar komt die gedachte vandaan :D
Dus meneertje de psycholoog :mrgreen:

antoon

Berichtdoor antoon » 02 mei 2015 12:12

Klopt Cicero, maar of het klopt of niet vind ik arbitrair, nietemin was jij er ook niet bij, ik ook niet maar ik vind de Theologen uitspraak plausibel

Psalm 95
7 Want hij is onze God, en wij zijn het volk van zijn weide en de schapen van zijn hand.
Heden, indien GIJ naar zíȷ́n stem luistert, 8 Verhardt UW hart niet als bij Meriba, Als op de dag van Massa in de wildernis,
9 Toen UW voorvaders mij op de proef stelden; Zij onderzochten mij, ook zagen zij mijn activiteit. 10 Veertig jaar lang bleef ik een walging gevoelen ten aanzien van [dat] geslacht,
En ik zei voorts: „Zij zijn een volk, eigenzinnig van hart, En zijzelf hebben mijn wegen niet leren kennen”; 11 Aangaande wie ik in mijn toorn gezworen heb:„Zij zullen mijn rustplaats niet ingaan.”

Terug naar “[Religie] - Open forum”